Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.3.2004, Martin Štěpánek, článek
Sice do 13.dubna, kdy má být NV40 oficiálně představena, stále ještě pár dnů chybí, nicméně na internetu se již objevují první obrázky a výsledky této nové zbraně od firmy nVidia. Ta má za úkol rázně zakročit proti vzpírající se ATi s jejím R420.
guzii (375) | 23.3.200418:46
Diskuse? Takhle se normální lidi nebavijou ... ani v hospodě si na stůl nevypisujem zdrojový kody nebo co to je. ... Máte můj obdiv pane xR ... kde jste tyto zkušenosti nabral?
Odpovědět0  0
xR-> | 23.3.200419:44
No, v hospodě určitě ne :­-)
Odpovědět0  0
xR-> | 23.3.200414:44
filtrace ­- viz. bod 4. ­- filtrace­(bilineární­) by se měla dát provést pomocí shaderů. Např. v současných pixel­-shaders by to mohlo vypadat nějak takhle:

TEX r1, fragment.texcoord­[0­], texture­[0­], 2D;
TEX r2, fragment.texcoord­[1­], texture­[0­], 2D;
FRC r4, fragment.texcoord­[4­];
LRP r1, r4.x, r1, r2;
TEX r2, fragment.texcoord­[2­], texture­[0­], 2D;
TEX r3, fragment.texcoord­[3­], texture­[0­], 2D;
LRP r2, r4.x, r2, r3;
LRP result.color, r4.y, r1, r2;
Odpovědět0  0
MafoX | 23.3.200415:57
Co ste to za lidi? Nedelate v NASA? teda...
Odpovědět0  0
Martin Hejhal | 23.3.200417:35
Nee chlapce ­- tomu se rika fundovana diskuse ...
Odpovědět0  0
Ondřej Zástěra | 23.3.200421:55
Taky na tyhle dedukce koukam s otevrenou tlamou... :­-)
Odpovědět0  0
xR-> | 23.3.200412:25
No, když vidím všechny ty nesmysly tady, tak mi to nedá a vložím svůj názor ­(odborníka­) na toto téma:

1. architektura pixel­-pipelines NV40 je nejspíše 8x2, nikoliv 8x1 ­(bylo tak i na The Inquirer­)
2. použití vertex­-pipelines pro výpočet pixelů je geniální myšlenka, protože vertex­-pipelines jsou často nevyužité a poskytují stejný výkon jako pixel­-shaders
3. ­"každá lichá textura zpracována normálně pomocí pixel pipelines a každá sudá textura pomocí VS 3.0­" ­- proboha, zpracovavají se vždy celé pixely, nikoliv textury ­- tzn. že nefiltrovaný by byl každý sudý pixel
4. že by byl nefiltrovaný ale vůbec nehrozí, protože filtraci lze udělat pomocí shaderů ­(ale za cenu zpomalení­) ­- výkon však bude jako 16x1 pouze v 3Dmarku2001...
5.­"VS 3.0 jsou schopny zpracovat textury pouze bez geometrie­" ­- co je to za nesmysl ? Proč by se současně nemohla zpracovávat i geometrie ?. Texturování ve VS3 je pouze jedna instrukce, ostatní klidně můžou počítat geometrii. Případně jedna pipeline by počítala geometrii, ostatní pixely ­(VS3 umožňují nezávislé větvení­). Nicméně on by bez geometrie ani ten 3DMark nejel....
6. ­"k filtorvání dochází v části mezi pixel pipeline a vertex enginy, a proto na pixely vyrenderované pomocí vertex shaderů již nelze použít filtování­" ­- lol, tak to bych označil za hlod roku. Filtrování samozřejmě probíhá přímo v texturovacích jednotkách. A filtrují se texely a nikoliv pixely ­(to by ani nešlo­)
7. Použití VS pipelines je určeno především pro pixel­-shadery ­(a nikoliv pro maximalní fillrate­), které tím budou mít faktických 16 pipelines, což je 4x víc než u GF FX 5950. Když vezmu v potaz další optimalizace a odstranění problému s nedostatkem registrů, tak výkon v PS bude obrovský...

No, ubohá ATi bude mít co dělat, obzvláště když R420 nepodporuje PS3.0 a VS3.0...
Odpovědět0  0
BDash | 23.3.200413:44
Souhlas!
Odpovědět0  0
Martin Štěpánek (439) | 23.3.200413:51
No jsem taky zvedavy, jak to bude vypadat mezi ATi a nVidia, a take jsem zvedav jak bude vypadat obraz u NV40, protoze sice jste toho zde napsal hodne, ale pokud jsem dobre cetl, nijak jste nevyvratil point sampling jako typ filteringu pri pouziti 16x1. Takze jestli rozumim dobre, pokud budu chtit opravdu pekny obraz, zustane vse na 8 pipelines??!! A v ten moment ­(ciste teoreticky­) bude mit ATi mirne navrch.
Odpovědět0  0
komisar_durex (53) | 23.3.200411:17
Heh myslim si ze Atinka zas vyhraje:o­)­) NVdia to bude zas propadak:­-­)...uz vidim jak dopadne jako 3DFXko:­-)
Odpovědět0  0
Jindru | 23.3.20048:55
jee, ono to bude mit grafiku jako Doom ?

Doom 1 ?
nebo Doom2 ?
:­-­)­)­)­)­)­)­)­)­))
Odpovědět0  0
komo | 23.3.20048:32
Uz to vidim ako ju ATI opat prevalcuje! Takych 8 pipeline si mozu u NV kludne nechat...
Odpovědět0  0
GiGi | 23.3.20047:57
Prosil bych psát textury, nikoliv textůry!!! Trochu české češtiny, přátelé!!!
Jinak, ostatně jako téměř vždy, NV se opět něco nepovedlo...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.