PUBG Corp žaluje Epic Games kvůli režimu Battle Royale ve Fortnite
29.5.2018, Jan Vítek, aktualita
Není pochyb o tom, že nebýt hry Player Unknown's Battlegrounds, nebude ani režim Battle Royale ve hře Fortnite nebo i jiných. Ten je však nesmírně úspěšný, a tak se na něj zaměřili v PUBG Corp, kde mají pocit, že jim Epic Games ukradli nápad.
Rozjíždí se tak právní bitva, v níž chce společnost PUBG Corp chránit to, co si vybudovala. Ovšem zda má právo si takto bránit svůj nápad, to je poněkud sporné a jako jindy jde zde v prvé řadě o peníze. Ve světě počítačových her se vývojáři po sobě vždy opičili a opičit budou a ostatně nápad vývojářů hry Player Unknown's Battlegrounds také není zcela originální a pochází z japonského filmu Batoru Rowaiaru (Battle Royale), po němž právě Epic Games pojmenovali svůj režim (a kdo ví, kde se zase inspirovali filmaři). Epici tak v podstatě mají v rukávu malý trumf pro soudní při, na němž mohou založit svou obhajobu, neboť film Battle Royale tu byl samozřejmě dříve než hra PUBG.
Nicméně PUBG Corp si chce chránit svá práva a obviňuje Epic Games z plagiátorství a když se podíváme na to, jak úspěšný je režim Battle Royale ve Fortnite, je jasné, proč se v hledáčku ocitla právě tato hra. Ta totiž velice hluboko zakrojila do koláče hráčů, kteří se rádi mezi sebou mydlí v neustále se zmenšujícím prostoru, ovšem nedá se říci, že by Fortnite byla přímo kopií PUBG. Je to přeci jen více komixový svět, kde nejde o realistické ztvárnění. Tady jde ale především o stovky milionů dolarů, jež PUBG Corp už dokázala utržit a úspěch celého konceptu dokládá také rovných sto milionů dolarů putujících od Epic Games do eSports.
Není pochyb, že Fortnite je dnes populární právě díky režimu Battle Royale, takže PUBG Corps se mohou opravdu cítit poškozeni a to jim nemůžeme zazlívat. Zda jejich nárok ale uzná i soud, to je věc jiná. Tvůrci PUBG si stěžují i na to, že Epic Games zkopírovali i vstup hráče do "arény" formou shozu, po němž si každý musí nejdříve najít potřebnou výbavu a také se jim nelíbí údajně zkopírované uživatelské rozhraní.
Zdroj: The Korea Times