ten pokrok tam je, sice uz to nerazi do oci jako drive kdyz prislo treba crysis, ale furt je to stale hezci, treba
https://www.youtube.com/watch?v=-lkEOEEKYD0
nicmene vykouzlit krasne prostredi lze i se starsim enginem, ted jsem dohral singleplayer her Battlefront2 a Titanfall2 a to byla luxusni podivana
Odpovědět0 0
Jo jenže tyhle prezentované dema nikdy neuvidíme ve hrách... Na to by potřeboval člověk 2x 4090 s DLSS 5.0 a generovaní FPS 3.0...
Odpovědět0 1
Unreal Engine 5 umožňuje nesrovnatelně pokročilejší grafické zpracování, než co lze vidět ve Vámi zmíněné hře Middle Earth: Shadow of War. Tu jsem mimochodem hrál taky a není to zase tak dávno, takže si ji dobře pamatuji. A už tehdy na mě působila na maximální možné detaily dost chudě, přestože ne špatně - textury už byly slabé a celková míra detailů v herním světě taky. Nicméně hrála se dobře a ta grafika nepředstavovala nějakou překážku (mám rád pokročilou grafiku, ale pouze kvůli grafice bych nic nehrál), jen je to dnes už po technické stránce slabé jak čaj - včetně těch 4 Vámi uvedených screenshotů. Pokud něco takového srovnáváte s tím, co dnes dokáže Unreal Engine 5, tak se není o čem bavit - prostě to nevidíte. V takovém případě můžete být vlastně rád, pokud to tak skutečně je a není to jen nějaká póza, protože tím pádem nepotřebujete výkonnější HW.
Pokročilejší technologie vyžadují pro svůj běh i pokročilejší/výkonnější HW, což je naprosto logické. Bylo to tak vždy a vždy to tak bude. A taky platí, že čím více se budou nové hry na pokročilejší technologie spoléhat, tím hůře budou moci v některých případech vypadat na starším HW, který ty moderní technologie nebude podporovat. Není to jen otázka výkonu, ale samotné podpory různých grafických funkcí. A je to logické, při vývoji nelze donekonečna zohledňovat zpětnou kompatibilitu třeba i několik dekád zpětně :-)
To, co je na tom videu od uživatele congi, se týká možností v Unreal Engine 5.2, což je verze, která byla uvedena 11. 5. 2023, tzn. teprve před 10 měsíci, což je málo času na to, aby se s nimi vývojáři nějakých větších her naučili efektivně pracovat a zakomponovat do vyvíjené hry, kterou by už během těch 10 měsíců stihli i dokončit, aby už mohla být i vydána, abyste to teď mohl posuzovat. Na tom videu je demonstrace schopností enginu, které jsou naprosto reálné a máte je k dispozici i Vy sám, protože Unreal Engine je ve své nejnovější verzi 5.3 zcela zdarma. Ten engine si teď hned můžete stáhnout a začít zkoumat, co vlastně jak funguje. Je až na konkrétních vývojářích, kdy a jak to budou využívat a kdy něco takového dokončí, abyste si to mohl koupit a zahrát.
A pak samozřejmě záleží na kvalitě implementace, protože sebelepší herní engine sám o sobě dobře vypadající a zároveň dobře běžící hru nezaručí. Na demonstraci toho, co ten engine skutečně dokáže v nějaké parádní hře, si stačí jen nějakou dobu počkat. Nebo proč si myslíte, že na ten engine v posledních měsících už přešlo tak velké množství herních vývojářů, pokud by měl být na hry tak špatný, jak o něm píšete?
Pokud nějaká hra vypadá nějak na videu na YouTube nebo na Twitchi, není to identický obraz, jako když si tu samou hru se stejným nastavením pustíte přímo u sebe na stejném HW, na kterém bylo to video natočeno. A čím pokročilejší/detailnější grafika, tím má ta degradace obrazu u těchto video služeb větší vliv.
Odpovědět1 0
Přečetl jsem 4 řádky a stačilo mi to... Pro mě ten engine je jen bordel, který vyžaduje vysoké požadavky na hw. Je ten engine špatně optimalizovanej, kde ve finále na tom dostávame hry, který se nevyrovnají ani 11 let starému Crysis 3.
Hrál jsem Robocopa, kterej chodil docela dost špatně a graficky na mě nějak vůbec nezapůsobil a když si vemu, že na vysoké detaily s DLSS jsem dostal 80FPS, tak co by člověk asi potřeboval, kdyby na tom enginu vyšla hra s pořádnou vegetací.
Nesmysl dnešní doby, kde stejnou práci dokáží udělat i jiné enginy.
Odpovědět0 2
Tak to budete mít poměrně těžké vzhledem k tomu, že na tento engine v poslední době přešla už řada vývojářů různých velikostí a další budou následovat. Měl byste je začít obepisovat, že podle Vás dělají osudovou chybu, protože ten engine hodnotíte jako "bordel".
Já jsem s tím, co Unreal Engine 5 představuje, coby uživatel spokojený, protože v něm vidím hodně velký pokrok kupředu a vyloženě se těším, co v něm předvedou velká herní studia v čele s CDPR (Zaklínač), viz můj předchozí komentář.
Odpovědět1 0
"Přečetl jsem 4 řádky a dál si budu plácat své nesmysly" - to je úroveň. Proč chodíte do diskuze, když diskutovat nechcete? Ještě že vývojářům jsou názory lidí jako vy ukradené.
Odpovědět2 0
Titanfall 2 - souhlas, u něj je hlavně zajímavé, že běží na hodně upraveném enginu Source od Valve :-)
Ten největší pokrok a hlavní důvod, proč na UE5 vývojáři ve velké míře přechází, je podle mě hlavně v oblasti práce s ním a jaké nástroje a možnosti nabízí, které tu práci dokáží zefektivnit. A pokud si někdo myslí, že ten proces tvorby v enginu ho přece vůbec nemusí zajímat, že si platí za výsledek, tak chyba lávky. Pokud se bude nějaký herní projekt příliš prodražovat kvůli pracné tvůrčí vizi, tak je riziko, že se prostě v určitém momentě tvůrčí vize oseká a vznikne jen slabý odvar původního záměru. Nebo se projekt rovnou utne a hra ani nikdy nevznikne. A to není žádoucí výsledek pro nikoho (ani pro vývojáře, ani pro hráče).
Odpovědět0 0