Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Quake III Arena Test Demo 1.09

25.1.2002, Štěpán Mrázek, článek
Quake III Arena Test Demo 1.09
Tento článek je první v sérii popisů námi používaných testovacích programů. Nezabýváme se zde možnostmi hry jako takové, ale používaným nastavením a způsobem provedení testu.
Sérii akčních her Quake jistě není nutné nikomu představovat. V současné době je aktuelní verze číslo 3, která nese označení Quake III Arena a pro vykreslování využívá aplikační programové rozhraní (API) Open GL. Tato hra se vcelku rychle stala uznávaným arbitrem pro testování výkonu grafické karty, ale zároveň také celého systému, pod rozhraním OpenGL.

Test samotný spočívá v renderování sekvence 1346 snímků s využitím akcelerace grafické karty přes výše zmíněné rozhraní. Měří se celková doba zobrazení snímků a z ní se posléze vypočítává průměrný počet snímků zobrazených za sekundu.

Pro testy používáme klasické Demo001. Postup testu provedení testu je následující: v menu QIIIA zmáčkneme tlačítko tilda ~ (na klávesnici hned pod tlačítkem ESC) a posléze již v konzole napíšeme příkaz timedemo 1, odešleme enterem a napíšeme další příkaz demo demo001. Po této sérii příkazů již dojde k provedení testu. Na konci se opětovným stiskem tlačítka tilda dostaneme do konzole, kde odečteme výsledky.

Používané nastavení pro testy
  • GL extension: ON
  • Video mode: rozlišení obrazu (640 x 480 až 1600 x 1200)
  • Color depth: 32 bit
  • Fullscreen: ON
  • Lighting: lightmap
  • Texture detail: maximální
  • Texture quality: 32 bit
  • Texture filter: trilinear

Pozn.: Výsledky se řídí klasickým heslem "Více je lépe".

Doplnění - 25.1.2002, 9:30

doplnil jsem zde ještě fotku konzole s oběma příkazy, kterými test spustíte a fotku s výsledným počtem snímků za sekundu.



Obr. 1 - Konzole a oba příkazy, které spustí test




Obr. 2 - Výsledný počet snímků za sekundu odečtený po provedení testu