S příchodem chytrých aut bude čím dál běžnější, že automobilky budou ve zvýšené míře spolupracovat s firmami z oblasti informačních a mobilních technologií. Daimler a Qualcomm plánují bezdrátově nabíjet mobily i auta.
Opak bude pravdou. Pokud májí být nabíjecí časy budoucích elektroaut únosné, budou k tomu potřeba hodně masívní kontakty. Zatím nejpropracovanější koncept je výměna baterie, umístěné na spodku vozu, za baterii nabitou.
Bezkontaktní nabíjení pro tyto nabíjecí příkony v podstatě nepřichází v úvahu...
Ale proč by se to muselo nabíjet rychle? Pokud pojedu dlouhou trasu, využiju "masivní" kabel a rychlé nabití (nebo výměnu baterie) na "elektropumpě", pokud jsem ale někde dlouho (práce/doma), mohl bych využít bezdátové nabíjení, které to možná nenabije rychle a doplna, ale aspoň něco. Otázkou ale samozřejmě zůstává, jak moc se to dá třeba za takových 8-9 hodin stání bezdrátově nabít.
Odpovědět00
Kontext diskuze2Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.