Popravdě teď nevím, o jakém šmejdu mluvíte a proč tento test srovnáváte s testem „rolls-royces s trikolkama“.
Nicméně jak jsem již zmínil v předchozím přípěvku, parametry testu jsou přesně dané od redakce. Zde konkrétně bylo v podmínkách „Maximálně jedna základní deska od jedné značky se stejným výrobcem čipové sady“. Primárním kriteriem pro určení vítěze dle podmínek byla „Výbava základní desky ve vztahu k její ceně“, sekundárním pak výkon – to Vám jistě potvrdí i redakce.
Čipových sad, jak možná víte, moc není, takže šlo o to zvolit desky se správným poměrem výbava/cena/výkon.
NForce čipová sada byla skoro „nutnost“, další deska pak musela být postavena na jiné sadě. S ohledem na parametry testu jsme volili zmíněné desky. Protože to přece jen byl test, našim hlavním cílem bylo vyhrát a to se základní deskou, která nesází jen na super výkon, ale na „maximální užitnou hodnotu za dobrou cenu“ – aspoň tak jsme pochopili tento test. Proto jsem výše psal o deskách „které by mohly být pro uživatele zajímavou volbou“ - je důležité ukázat, že výrobce má ve svém portfoliu i jiné produkty, ne jen High-tech řešení.
Chápu že se můžete cítit dotčen, pokud jsme do testu nedali nějakého Vašeho favorita, ale vyhovět všem opravdu nejde. Naši volbu jsem se snad dostatečně objasnil.
Nicméně jak jsem již zmínil v předchozím přípěvku, parametry testu jsou přesně dané od redakce. Zde konkrétně bylo v podmínkách „Maximálně jedna základní deska od jedné značky se stejným výrobcem čipové sady“. Primárním kriteriem pro určení vítěze dle podmínek byla „Výbava základní desky ve vztahu k její ceně“, sekundárním pak výkon – to Vám jistě potvrdí i redakce.
Čipových sad, jak možná víte, moc není, takže šlo o to zvolit desky se správným poměrem výbava/cena/výkon.
NForce čipová sada byla skoro „nutnost“, další deska pak musela být postavena na jiné sadě. S ohledem na parametry testu jsme volili zmíněné desky. Protože to přece jen byl test, našim hlavním cílem bylo vyhrát a to se základní deskou, která nesází jen na super výkon, ale na „maximální užitnou hodnotu za dobrou cenu“ – aspoň tak jsme pochopili tento test. Proto jsem výše psal o deskách „které by mohly být pro uživatele zajímavou volbou“ - je důležité ukázat, že výrobce má ve svém portfoliu i jiné produkty, ne jen High-tech řešení.
Chápu že se můžete cítit dotčen, pokud jsme do testu nedali nějakého Vašeho favorita, ale vyhovět všem opravdu nejde. Naši volbu jsem se snad dostatečně objasnil.
Odpovědět0 0
Volba základních desek závisela čistě na dodavatelích. Z naší strany jsme do testu zvolili základní desky společností Asus a MSI, které by podle nás mohly být pro uživatele zajímavu volbou, narozdíl od rozšířených a hojně testovaných Asus A8N nebo MSI K8N Diamond. Svethardware má pro volbu desek pevně stanovená pravidla, ale jejich konkrétní výběr nemůže nikterak ovlivnit...
Radim Zavadil
Levi int.
Radim Zavadil
Levi int.
Odpovědět0 0
i skladem u oficiálních distributorů
Odpovědět0 0
Mýlíte se a hned několikrát.
1) "Koncák" není nejpodřadnější forma života. Nejdůležitější je přesvědčit právě "koncáka", aby si daný komponent/značku koupil. A to není vůbec jednoduché, to by jste měl vědět, pokud IT prodáváte .
Z toho, jak jste to napsal, není ani zřejmé, jestli se považujete za koncáka nebo dealera. Na jednu stranu totiž poukazujete na vysoké ceny MSI a potažmo marži ze strany velkoobchodu, na druhou se sám přiznáváte, že na MSI vyděláváte více než na Asusu. Stavíte se tedy do role toho "ubližovaného koncáka" nebo dealera s "namazanou kapsou"?
2)"velkochobchod bude mít opravdu mimořádně slušnej vejvar na všem". Velkoobchody dnes vydělávají na zisku z množství. Skutečná marže, zvláště třeba na deskách, je opravdu minimální. Navíc je tu spousta ovlivňujících faktorů jako je logistika, technická podpora, reklamace okamžitá a pozdější.....to si ale člověk, když daný komponent kupuje v maloobchodě, neuvědomí. A přitom z marže to dokáže "ukousnout" pořádný kousek.
3)rozdíl v ceně v jednotlivých státech je dán tím, že každá země má své specifika a každá tvoří jiný trh. Proto ceny ze stran výrobců mohou být u lokálních distributorů sousedních zemí různé. Někde se vydělává na grafikách, někde na deskách, někde na příslušenství. Záleží jen na trhu a na jeho poptávce.A samozřejmě i na tom, jestli je cesta dovozu "přímá" z Taiwanu, nebo např.přes evropského subdodavatele. Rozdíl cen je pak o to markantnější.
Tímto nechci vyvolávat nějaký "flame", chtěl jsem reagovat na Váš příspěvek. Měl jsem pocit, že tomu nerozumíte úplně přesně a to co jste napal, by mohlo čtenáře zmást.
Pokud máte zájem, napište mi na mail, můžeme se o tom pobavit více.
RZ
1) "Koncák" není nejpodřadnější forma života. Nejdůležitější je přesvědčit právě "koncáka", aby si daný komponent/značku koupil. A to není vůbec jednoduché, to by jste měl vědět, pokud IT prodáváte .
Z toho, jak jste to napsal, není ani zřejmé, jestli se považujete za koncáka nebo dealera. Na jednu stranu totiž poukazujete na vysoké ceny MSI a potažmo marži ze strany velkoobchodu, na druhou se sám přiznáváte, že na MSI vyděláváte více než na Asusu. Stavíte se tedy do role toho "ubližovaného koncáka" nebo dealera s "namazanou kapsou"?
2)"velkochobchod bude mít opravdu mimořádně slušnej vejvar na všem". Velkoobchody dnes vydělávají na zisku z množství. Skutečná marže, zvláště třeba na deskách, je opravdu minimální. Navíc je tu spousta ovlivňujících faktorů jako je logistika, technická podpora, reklamace okamžitá a pozdější.....to si ale člověk, když daný komponent kupuje v maloobchodě, neuvědomí. A přitom z marže to dokáže "ukousnout" pořádný kousek.
3)rozdíl v ceně v jednotlivých státech je dán tím, že každá země má své specifika a každá tvoří jiný trh. Proto ceny ze stran výrobců mohou být u lokálních distributorů sousedních zemí různé. Někde se vydělává na grafikách, někde na deskách, někde na příslušenství. Záleží jen na trhu a na jeho poptávce.A samozřejmě i na tom, jestli je cesta dovozu "přímá" z Taiwanu, nebo např.přes evropského subdodavatele. Rozdíl cen je pak o to markantnější.
Tímto nechci vyvolávat nějaký "flame", chtěl jsem reagovat na Váš příspěvek. Měl jsem pocit, že tomu nerozumíte úplně přesně a to co jste napal, by mohlo čtenáře zmást.
Pokud máte zájem, napište mi na mail, můžeme se o tom pobavit více.
RZ
Odpovědět0 0
ad 1) Souhlasím
ad 2) Díky za info, zkusím to dát do pořádku. Jen mi to, prosím, pošlete příště do mailu, ať to zbytečně nerozvádíme v diskuzi článku.
ad 2) Díky za info, zkusím to dát do pořádku. Jen mi to, prosím, pošlete příště do mailu, ať to zbytečně nerozvádíme v diskuzi článku.
Odpovědět0 0
Reklamace komponent jsou v kompetenci jednotlivých dealerů - s tím Vám bohužel, neporadím. Co může jeden prodejce uznat, druhý nemusí a naopak. Možná bych se zkusil, kromě toho co příště koupit, zamyslet i nad tím, kde to koupit - ale to je jen mé doporučení.
Odpovědět0 0
Plně s Vámi souhlasím - ne vždy se něco povede. Můj první příspěvek jsem cílil na něco jiného (viz má odpověď nahoře).
Btw: V lepší zítřky věřím neustále, jinak bych snad ani nemohl v tomto byznyse pracovat:)
Btw: V lepší zítřky věřím neustále, jinak bych snad ani nemohl v tomto byznyse pracovat:)
Odpovědět0 0
Ono to není zas tak jednoduché, s distribucemi ani cenami (přál bych Vám tu chvíli pracovat:). Samozřejmě problémy s deskou, které se projevují občasně a za různých konfigurací se špatně reklamují, s tím s Vámi souhlasím, ale na druhou stranu nevím o tom, že bychom tyto problémy odmítali řešit. Pravdou je, že počet základních desek, které se u nás reklamují, je opravdu dost (bez rozdílu značky) a na zjišťování závady či oprávněnosti/neoprávněnosti reklamace opravdu nezbývá čas. Takže i když se Vám zdá, že se nás taková závada vlastně netýká, do reklamace ji přijmeme a pak čekáme na vyjádření výrobce.
V mém příspěvku jsem se Vás nesnažil "zbavit" (jak jste to možná pochopil a jak to možná i vyznělo), to opravdu nechci (když to tak řeknu - ono je mi v konečném důsledku vlastně jedno, jestli koupíte MSI či Asus), jen mě překvapilo, jak opakovaně útočíte proti MSI, a to i v diskusi článku k produktu jiného výrobce a ještě k tomu používáte argumenty dva roky staré. Já netvrdím, že produkty značky MSI jsou bezchybné, ale prodáváme je, takže je samozřejmě budu obhajovat - což jistě pochopíte.
RZ, LEVI
V mém příspěvku jsem se Vás nesnažil "zbavit" (jak jste to možná pochopil a jak to možná i vyznělo), to opravdu nechci (když to tak řeknu - ono je mi v konečném důsledku vlastně jedno, jestli koupíte MSI či Asus), jen mě překvapilo, jak opakovaně útočíte proti MSI, a to i v diskusi článku k produktu jiného výrobce a ještě k tomu používáte argumenty dva roky staré. Já netvrdím, že produkty značky MSI jsou bezchybné, ale prodáváme je, takže je samozřejmě budu obhajovat - což jistě pochopíte.
RZ, LEVI
Odpovědět0 0
Můžu se zeptat, kolik času Vám zabralo vyhledání těchto článků?
Chápu, že nemáte dobré zkušenosti s touto značkou, ale Vaše používat jako argumenty 2 roky staré články je dle mého názoru dost zavádějící.
Rád bych se proto k tomu vyjádřil za dovozce MSI
ad a)Hořící kondíky MSI (8.6.2004): Tato zpráva vyšla na několika serverech jako "zajímavost", nebyla potvrzena a za dovozce značky MSI můžu prohlásit, že jsme se žádným tímto případem nesetkali
ad b)Tuhnoucí desky MSI: (14.1.2003! - čili více jak dva roky starý případ!)Chyba BIOSu desky, po update chyba opravena. Možná je to jen můj názor, ale chyba v BIOSu není chyba neopravitelná nebo kritická a potýkají se s tím pravidelně i další výrobci.
ad c) ano, s grafickými kartami typu 6800LE byly zpočátku problémy. MSI ovšem problémy uznalo, všechny prodané kusy se vyreklamovaly a neprodané stáhly a nahradily se novými verzemi.V poměru množství všech VGA MSI, které se tady prodávají, je to ovšem minimální množství. Podobné problémy můžou (a mají) opět i ostatní výrobci, o kterých ovšem k jejich menšímu poměru nemusí být na trhu tak slyšet.
ad d) problémy s KT chipsetem - nevím o čem mluvíte, ale na začátku měli problémy s KT čipsety snad všichni výrobci...
Radim Zavadil, LEVI
Chápu, že nemáte dobré zkušenosti s touto značkou, ale Vaše používat jako argumenty 2 roky staré články je dle mého názoru dost zavádějící.
Rád bych se proto k tomu vyjádřil za dovozce MSI
ad a)Hořící kondíky MSI (8.6.2004): Tato zpráva vyšla na několika serverech jako "zajímavost", nebyla potvrzena a za dovozce značky MSI můžu prohlásit, že jsme se žádným tímto případem nesetkali
ad b)Tuhnoucí desky MSI: (14.1.2003! - čili více jak dva roky starý případ!)Chyba BIOSu desky, po update chyba opravena. Možná je to jen můj názor, ale chyba v BIOSu není chyba neopravitelná nebo kritická a potýkají se s tím pravidelně i další výrobci.
ad c) ano, s grafickými kartami typu 6800LE byly zpočátku problémy. MSI ovšem problémy uznalo, všechny prodané kusy se vyreklamovaly a neprodané stáhly a nahradily se novými verzemi.V poměru množství všech VGA MSI, které se tady prodávají, je to ovšem minimální množství. Podobné problémy můžou (a mají) opět i ostatní výrobci, o kterých ovšem k jejich menšímu poměru nemusí být na trhu tak slyšet.
ad d) problémy s KT chipsetem - nevím o čem mluvíte, ale na začátku měli problémy s KT čipsety snad všichni výrobci...
Radim Zavadil, LEVI
Odpovědět0 0
Co vím, tak hry se k MSI deskám nedávají a ani nedávaly (možná v mimořádných případech, za poslední dva roky se to ale, tuším, nestalo). Cílová skupina potenciálních uživatelů je totiž rozdílná než v případě grafických karet, kde přiložené hry mají (alespoň) marketingové opodstatnění a kde jsou již téměř pravidlem (mainstream/high-end segment).
Odpovědět0 0
Příští týden by měly do České republiky dorazit první kusy s integrovanou VGA.
Odpovědět0 0
Reklamace produktu zakoupeného mimo oficiální distribuční kanál v ČR není možná. V případě poruchy jej tudíž budete muset reklamovat v místě zakoupení, čili v zahraničí.
Odpovědět0 0
Pro upřesnění: Pokud testované produkty pocházejí od přímých distributorů či velkoobchodů, uvádí se doporučená koncová cena, stejně jako v tomto případě. Cena, za kterou získá koncový zákazník stejný produkt v běžném prodeji, je samozřejmě jiná (...a většinou nižší).
Odpovědět0 0
Intel řešení je bohužel většinou dražší. Proto uživatelé kupují ostatní značky (pokud máte nějaké zkušenosti s obchodem, víte o čem mluvím)
A co nabízí MSI ? Když pominu to, že je balená s WiFi 802.11g kartou (kterou tak koupíte defacto za cca 200-300Kč, což normálně nemáte šanci) tak třeba to, že ji seženete ve skoro každém obchodě v republice, dostanete k ní 3-letou záruku, v případě poškození máte jistou rychlou reklamaci (protože distributoři ji drží skladem), technickou podporu na www stránkách, HOT-LINE pro řešení technických problémů (zdarma) atd.
A co nabízí MSI ? Když pominu to, že je balená s WiFi 802.11g kartou (kterou tak koupíte defacto za cca 200-300Kč, což normálně nemáte šanci) tak třeba to, že ji seženete ve skoro každém obchodě v republice, dostanete k ní 3-letou záruku, v případě poškození máte jistou rychlou reklamaci (protože distributoři ji drží skladem), technickou podporu na www stránkách, HOT-LINE pro řešení technických problémů (zdarma) atd.
Odpovědět0 0
Rozhodně si nemyslím, že je MSI proti ABITu nějak ochuzena. Jak Martin v závěru správně podotknul, hodnocení musí být odlišné, protože každá deska je zaměřena do jiného segmentu. Navíc, jak je vidět z testu, výkon je hodně vyrovnaný, ne-li stejný. Deska MSI je jen zaměřena na masovou produkci, zatímco Abit spíše pro specifickou skupinu počítačových nadšenců, co rádi experimentují. To ovšem MSI nijak nesnižuje, pro většinu "normálních" uživatelů bez problémů vystačí. Je jen na nich, jak se rozhodnou...
Odpovědět0 0
a pro jistotu ještě tuto informaci doplním - v současné době základní desky se SLI nejsou a do konce roku ani nebudou. Skladem se očekávají v pruběhu ledna.
Odpovědět0 0
Nerad vstupuju do této diskuze, ale za oficiálního distributora značky Asus i MSI můžu prohlásit, že vím opravdu jen o cca 6kusech této Asus desky, které byly do České republiky dovezeny přímo přes dovozce. Jestli opravdu víte o dalších deskách, které se tu objevili, pak se s největší pravděpodobností nejedná o přímý dovoz.
Odpovědět0 0
Vaši připomínku beru na vědomí, ale dokud ji nijak nezdůvodníte, jste u mě chudák vy....
Odpovědět0 0
Za distributora produktů značky HIS můžu prohlásit, že do testů se většinou zapůjčují vzorky, zaslané dodavatelem právě za účelem testování.
Odpovědět0 0