Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Radim Zavadil
Popravdě teď nevím, o jakém šmejdu mluvíte a proč tento test srovnáváte s testem „rolls­-royces s trikolkama“.

Nicméně jak jsem již zmínil v předchozím přípěvku, parametry testu jsou přesně dané od redakce. Zde konkrétně bylo v podmínkách „Maximálně jedna základní deska od jedné značky se stejným výrobcem čipové sady“. Primárním kriteriem pro určení vítěze dle podmínek byla „Výbava základní desky ve vztahu k její ceně“, sekundárním pak výkon – to Vám jistě potvrdí i redakce.
Čipových sad, jak možná víte, moc není, takže šlo o to zvolit desky se správným poměrem výbava­/cena­/výkon.
NForce čipová sada byla skoro „nutnost“, další deska pak musela být postavena na jiné sadě. S ohledem na parametry testu jsme volili zmíněné desky. Protože to přece jen byl test, našim hlavním cílem bylo vyhrát a to se základní deskou, která nesází jen na super výkon, ale na „maximální užitnou hodnotu za dobrou cenu“ – aspoň tak jsme pochopili tento test. Proto jsem výše psal o deskách „které by mohly být pro uživatele zajímavou volbou“ ­- je důležité ukázat, že výrobce má ve svém portfoliu i jiné produkty, ne jen High­-tech řešení.
Chápu že se můžete cítit dotčen, pokud jsme do testu nedali nějakého Vašeho favorita, ale vyhovět všem opravdu nejde. Naši volbu jsem se snad dostatečně objasnil.
Odpovědět0  0
Volba základních desek závisela čistě na dodavatelích. Z naší strany jsme do testu zvolili základní desky společností Asus a MSI, které by podle nás mohly být pro uživatele zajímavu volbou, narozdíl od rozšířených a hojně testovaných Asus A8N nebo MSI K8N Diamond. Svethardware má pro volbu desek pevně stanovená pravidla, ale jejich konkrétní výběr nemůže nikterak ovlivnit...
Radim Zavadil
Levi int.
Odpovědět0  0
i skladem u oficiálních distributorů
Odpovědět0  0
Mýlíte se a hned několikrát.

1­) ­"Koncák­" není nejpodřadnější forma života. Nejdůležitější je přesvědčit právě ­"koncáka­", aby si daný komponent­/značku koupil. A to není vůbec jednoduché, to by jste měl vědět, pokud IT prodáváte .
Z toho, jak jste to napsal, není ani zřejmé, jestli se považujete za koncáka nebo dealera. Na jednu stranu totiž poukazujete na vysoké ceny MSI a potažmo marži ze strany velkoobchodu, na druhou se sám přiznáváte, že na MSI vyděláváte více než na Asusu. Stavíte se tedy do role toho ­"ubližovaného koncáka­" nebo dealera s ­"namazanou kapsou­"?

2­)­"velkochobchod bude mít opravdu mimořádně slušnej vejvar na všem­". Velkoobchody dnes vydělávají na zisku z množství. Skutečná marže, zvláště třeba na deskách, je opravdu minimální. Navíc je tu spousta ovlivňujících faktorů jako je logistika, technická podpora, reklamace okamžitá a pozdější.....to si ale člověk, když daný komponent kupuje v maloobchodě, neuvědomí. A přitom z marže to dokáže ­"ukousnout­" pořádný kousek.

3­)rozdíl v ceně v jednotlivých státech je dán tím, že každá země má své specifika a každá tvoří jiný trh. Proto ceny ze stran výrobců mohou být u lokálních distributorů sousedních zemí různé. Někde se vydělává na grafikách, někde na deskách, někde na příslušenství. Záleží jen na trhu a na jeho poptávce.A samozřejmě i na tom, jestli je cesta dovozu ­"přímá­" z Taiwanu, nebo např.přes evropského subdodavatele. Rozdíl cen je pak o to markantnější.

Tímto nechci vyvolávat nějaký ­"flame­", chtěl jsem reagovat na Váš příspěvek. Měl jsem pocit, že tomu nerozumíte úplně přesně a to co jste napal, by mohlo čtenáře zmást.
Pokud máte zájem, napište mi na mail, můžeme se o tom pobavit více.
RZ
Odpovědět0  0
ad 1­) Souhlasím
ad 2­) Díky za info, zkusím to dát do pořádku. Jen mi to, prosím, pošlete příště do mailu, ať to zbytečně nerozvádíme v diskuzi článku.
Odpovědět0  0
Reklamace komponent jsou v kompetenci jednotlivých dealerů ­- s tím Vám bohužel, neporadím. Co může jeden prodejce uznat, druhý nemusí a naopak. Možná bych se zkusil, kromě toho co příště koupit, zamyslet i nad tím, kde to koupit ­- ale to je jen mé doporučení.
Odpovědět0  0
Plně s Vámi souhlasím ­- ne vždy se něco povede. Můj první příspěvek jsem cílil na něco jiného ­(viz má odpověď nahoře­).
Btw: V lepší zítřky věřím neustále, jinak bych snad ani nemohl v tomto byznyse pracovat:)
Odpovědět0  0
Ono to není zas tak jednoduché, s distribucemi ani cenami ­(přál bych Vám tu chvíli pracovat:­). Samozřejmě problémy s deskou, které se projevují občasně a za různých konfigurací se špatně reklamují, s tím s Vámi souhlasím, ale na druhou stranu nevím o tom, že bychom tyto problémy odmítali řešit. Pravdou je, že počet základních desek, které se u nás reklamují, je opravdu dost ­(bez rozdílu značky­) a na zjišťování závady či oprávněnosti­/neoprávněnosti reklamace opravdu nezbývá čas. Takže i když se Vám zdá, že se nás taková závada vlastně netýká, do reklamace ji přijmeme a pak čekáme na vyjádření výrobce.
V mém příspěvku jsem se Vás nesnažil ­"zbavit­" ­(jak jste to možná pochopil a jak to možná i vyznělo­), to opravdu nechci ­(když to tak řeknu ­- ono je mi v konečném důsledku vlastně jedno, jestli koupíte MSI či Asus­), jen mě překvapilo, jak opakovaně útočíte proti MSI, a to i v diskusi článku k produktu jiného výrobce a ještě k tomu používáte argumenty dva roky staré. Já netvrdím, že produkty značky MSI jsou bezchybné, ale prodáváme je, takže je samozřejmě budu obhajovat ­- což jistě pochopíte.
RZ, LEVI
Odpovědět0  0
Můžu se zeptat, kolik času Vám zabralo vyhledání těchto článků?
Chápu, že nemáte dobré zkušenosti s touto značkou, ale Vaše používat jako argumenty 2 roky staré články je dle mého názoru dost zavádějící.
Rád bych se proto k tomu vyjádřil za dovozce MSI
ad a­)Hořící kondíky MSI ­(8.6.2004­): Tato zpráva vyšla na několika serverech jako ­"zajímavost­", nebyla potvrzena a za dovozce značky MSI můžu prohlásit, že jsme se žádným tímto případem nesetkali
ad b­)Tuhnoucí desky MSI: ­(14.1.2003! ­- čili více jak dva roky starý případ!­)Chyba BIOSu desky, po update chyba opravena. Možná je to jen můj názor, ale chyba v BIOSu není chyba neopravitelná nebo kritická a potýkají se s tím pravidelně i další výrobci.
ad c­) ano, s grafickými kartami typu 6800LE byly zpočátku problémy. MSI ovšem problémy uznalo, všechny prodané kusy se vyreklamovaly a neprodané stáhly a nahradily se novými verzemi.V poměru množství všech VGA MSI, které se tady prodávají, je to ovšem minimální množství. Podobné problémy můžou ­(a mají­) opět i ostatní výrobci, o kterých ovšem k jejich menšímu poměru nemusí být na trhu tak slyšet.
ad d­) problémy s KT chipsetem ­- nevím o čem mluvíte, ale na začátku měli problémy s KT čipsety snad všichni výrobci...

Radim Zavadil, LEVI
Odpovědět0  0
Co vím, tak hry se k MSI deskám nedávají a ani nedávaly ­(možná v mimořádných případech, za poslední dva roky se to ale, tuším, nestalo­). Cílová skupina potenciálních uživatelů je totiž rozdílná než v případě grafických karet, kde přiložené hry mají ­(alespoň­) marketingové opodstatnění a kde jsou již téměř pravidlem ­(mainstream­/high­-end segment­).
Odpovědět0  0
Příští týden by měly do České republiky dorazit první kusy s integrovanou VGA.
Odpovědět0  0
Reklamace produktu zakoupeného mimo oficiální distribuční kanál v ČR není možná. V případě poruchy jej tudíž budete muset reklamovat v místě zakoupení, čili v zahraničí.
Odpovědět0  0
Pro upřesnění: Pokud testované produkty pocházejí od přímých distributorů či velkoobchodů, uvádí se doporučená koncová cena, stejně jako v tomto případě. Cena, za kterou získá koncový zákazník stejný produkt v běžném prodeji, je samozřejmě jiná ­(...a většinou nižší­).
Odpovědět0  0
Intel řešení je bohužel většinou dražší. Proto uživatelé kupují ostatní značky ­(pokud máte nějaké zkušenosti s obchodem, víte o čem mluvím­)
A co nabízí MSI ? Když pominu to, že je balená s WiFi 802.11g kartou ­(kterou tak koupíte defacto za cca 200­-300Kč, což normálně nemáte šanci­) tak třeba to, že ji seženete ve skoro každém obchodě v republice, dostanete k ní 3­-letou záruku, v případě poškození máte jistou rychlou reklamaci ­(protože distributoři ji drží skladem­), technickou podporu na www stránkách, HOT­-LINE pro řešení technických problémů ­(zdarma­) atd.
Odpovědět0  0
Rozhodně si nemyslím, že je MSI proti ABITu nějak ochuzena. Jak Martin v závěru správně podotknul, hodnocení musí být odlišné, protože každá deska je zaměřena do jiného segmentu. Navíc, jak je vidět z testu, výkon je hodně vyrovnaný, ne­-li stejný. Deska MSI je jen zaměřena na masovou produkci, zatímco Abit spíše pro specifickou skupinu počítačových nadšenců, co rádi experimentují. To ovšem MSI nijak nesnižuje, pro většinu ­"normálních­" uživatelů bez problémů vystačí. Je jen na nich, jak se rozhodnou...
Odpovědět0  0
a pro jistotu ještě tuto informaci doplním ­- v současné době základní desky se SLI nejsou a do konce roku ani nebudou. Skladem se očekávají v pruběhu ledna.
Odpovědět0  0
Nerad vstupuju do této diskuze, ale za oficiálního distributora značky Asus i MSI můžu prohlásit, že vím opravdu jen o cca 6kusech této Asus desky, které byly do České republiky dovezeny přímo přes dovozce. Jestli opravdu víte o dalších deskách, které se tu objevili, pak se s největší pravděpodobností nejedná o přímý dovoz.
Odpovědět0  0
Vaši připomínku beru na vědomí, ale dokud ji nijak nezdůvodníte, jste u mě chudák vy....
Odpovědět0  0
Za distributora produktů značky HIS můžu prohlásit, že do testů se většinou zapůjčují vzorky, zaslané dodavatelem právě za účelem testování.
Odpovědět0  0