Podobně jako ostatní výrobci (S3, 3Dfx) přichází i ATI se dvěma verzemi nového čipu, výkonově i cenově odlišenými. To je součástí obchodní politiky, kdy se výrobci snaží oslovit co nejširší spektrum zákazníků od těch nejnáročnějších hráčů až po běžné uživatele, kteří by si jen rádi alespoň trochu slušně zahráli nejnovější hry (jejichž hardwarové nároky, zejména na grafický subsystém, rychle rostou).
Rage 128 GL 4X představuje výkonnější verzi z obou nových čipů, zatímco Rage 128 VR 4X by měl nabízet slušný výkon za přijatelnou cenu. Na vývoji AGP 4x čipů ATI úzce spolupracovala s Intelem, aby zajistila stoprocentní kompatibilitu s připravovanými intelovskými čipsety, které budou AGP 4x podporovat. Nové Rage 128 4x čipy budou navíc softwarově kompatibilní se současnými Rage 128, takže jejich implementace by měla být bezproblémová.
Novým čipům nebude chybět ani podpora DVD přehrávání, a to jak Motion Compesation, tak i inverse Discrete Cosine Transform (iDCT). Díky tomu se snižuje zatížení procesoru během DVD přehrávání až na méně 20%. To je sice pořád mnohem víc, než při použití vyhrazené DVD karty, ale oproti jiným grafickým kartám má Rage 128 výrazný náskok (viz Xpert 128 a video).
Rage 128 GL 4X je 128-bitový grafický se 128-bitovým paměťovým rozhraním (podporuje až 32MB), maximální rozlišení je 1920x1600, 32-bitové vykreslování je samozřejmostí. Rage 128 VR 4X je také 128-bitový grafický čip, ale pouze s 64-bitovým paměťovým rozhraním (maximálně 32MB), podporuje 32-bitové vykreslování v rozlišení až 1280x1024. První vzorky obou čipů nabízí ATI už nyní, plná produkce by se měla rozběhnout v dubnu.
Podle Coolinfo