Rail Gun: airsoft jako herní ovladač
30.12.2015, Jan Vítek, aktualita
Na Kickstarteru se o naše peníze uchází nový projekt, jehož cílem je nabídnout na trhu herní ovladač pro airsoftové zbraně. Ty tak budeme moci použít pro ovládání FPS her podobně, jako se využívá systém Freetrack pro ovládání pohledu ve 3D.
Freetrack je založen na sledování infračervených diod pomocí běžné, ale trošku upravené webkamery, díky čemuž se můžeme menšími pohyby hlavy rozhlížet třeba v leteckém simulátoru, což je pro člověka hrajícího na jednom monitoru neocenitelná pomůcka. V akci můžete Freetrack vidět třeba na tomto videu a sami si můžete tento systém vyrobit, nebo si lze objednat za adekvátní peníz hotové sady, které zprovozníte během chvíle. O něco podobného se pokouší projekt Rail Gun na Kickstarteru, ovšem s využitím airsoftových zbraní. Tedy nejen s nimi, využít budeme moci v podstatě cokoliv, na co se mohou přimontovat potřebné ovladače.
Už z pohledu na potřebné věci je ale zřejmé, že Rail Gun bude podstatně složitější systém než Freetrack. Autoři projektu si dali za cíl vybrat od veřejnosti 100.000 dolarů a nyní akorát překročili čtvrtinu cílové částky a zbývá ještě 21 dní, takže ještě není jasné, zda bude financování projektu úspěšné.
Cílem Rail Gun je dát nám větší požitek při hraní her, a to prostě tím, že budeme moci ve hře pomocí airsoftové či jiné zbraně mířit. To nejlépe ukáže následující gifová animace, z níž je také zřejmá jedna nevýhoda. Těžko se totiž budeme moci lépe vžít do hry, když svou replikou zbraně budeme divoce máchat a při zaměření nepřítele ve hře budeme touto zbraní mířit někam mimo monitor. Pak nám nepomůže ani celý vojenský mundůr s taktickou helmou a plnou polní. Ovšem systém by měl fungovat také s headsetem Oculus Rift a v takovém případě bychom měli reálně mířit opravdu tam, kam budeme střílet i ve hře.
Pro připevnění systému na zbraň potřebujeme, aby ta byla vybavena potřebným railem, přes nějž se připojuje i jiné příslušenství jako třeba laserový zaměřovač, atp. Systém je krom Windows a systému Oculus Rift kompatibilní také s Xbox One, Xbox 360, PS3 a PS4. Umožní snímání pomocí technologie FR (Fast Rotation) v rozsahu 180°, přičemž se plánuje i plných 360°. Je ale jasné, že při hraní před monitorem či televizorem je nutné, aby stejně jako v systému Freetrack byl pohyb ve hře prudší, neboť nelze udělat čelem vzad ve hře i v realitě a ztratit obrazovku z očí.
Pomocí ovladačů budeme moci střílet, takže tu je jednotka čistě se spouštěmi a pak tu budou i různá další tlačítka pro změnu zbraně nebo změnu na pohled skrz mířidla. Systém dokáže pracovat s mnoha tituly, v nichž si lze ovládání dobře nakonfigurovat, takže nebude problém jej využít v sérii Call of Duty, Counter Strike, Battlefield či ve hrách Destiny a Star Wars: Battlefront. Pokud máte zájem, pak se můžete zasloužit o spolufinancování projektu Rail Gun a za 165 USD si rezervovat jeden z prvních hotových kitů.
Zdroj: Kickstarter
Už z pohledu na potřebné věci je ale zřejmé, že Rail Gun bude podstatně složitější systém než Freetrack. Autoři projektu si dali za cíl vybrat od veřejnosti 100.000 dolarů a nyní akorát překročili čtvrtinu cílové částky a zbývá ještě 21 dní, takže ještě není jasné, zda bude financování projektu úspěšné.
Cílem Rail Gun je dát nám větší požitek při hraní her, a to prostě tím, že budeme moci ve hře pomocí airsoftové či jiné zbraně mířit. To nejlépe ukáže následující gifová animace, z níž je také zřejmá jedna nevýhoda. Těžko se totiž budeme moci lépe vžít do hry, když svou replikou zbraně budeme divoce máchat a při zaměření nepřítele ve hře budeme touto zbraní mířit někam mimo monitor. Pak nám nepomůže ani celý vojenský mundůr s taktickou helmou a plnou polní. Ovšem systém by měl fungovat také s headsetem Oculus Rift a v takovém případě bychom měli reálně mířit opravdu tam, kam budeme střílet i ve hře.
Pro připevnění systému na zbraň potřebujeme, aby ta byla vybavena potřebným railem, přes nějž se připojuje i jiné příslušenství jako třeba laserový zaměřovač, atp. Systém je krom Windows a systému Oculus Rift kompatibilní také s Xbox One, Xbox 360, PS3 a PS4. Umožní snímání pomocí technologie FR (Fast Rotation) v rozsahu 180°, přičemž se plánuje i plných 360°. Je ale jasné, že při hraní před monitorem či televizorem je nutné, aby stejně jako v systému Freetrack byl pohyb ve hře prudší, neboť nelze udělat čelem vzad ve hře i v realitě a ztratit obrazovku z očí.
Pomocí ovladačů budeme moci střílet, takže tu je jednotka čistě se spouštěmi a pak tu budou i různá další tlačítka pro změnu zbraně nebo změnu na pohled skrz mířidla. Systém dokáže pracovat s mnoha tituly, v nichž si lze ovládání dobře nakonfigurovat, takže nebude problém jej využít v sérii Call of Duty, Counter Strike, Battlefield či ve hrách Destiny a Star Wars: Battlefront. Pokud máte zájem, pak se můžete zasloužit o spolufinancování projektu Rail Gun a za 165 USD si rezervovat jeden z prvních hotových kitů.
Zdroj: Kickstarter