Raja Koduri v interview o GPU Vega
A pro ty, kteří nemají čas na čtyřicetiminutový rozhovor, nebo nevládnou anglickým jazykem, tu máme výcuc toho nejdůležitějšího, co se v rozhovoru objevilo.
Raja Koduri mluvil třeba o tom, že cílem firmy AMD je, aby o příštích Vánocích jsme si mohli na cenově přijatelném řešení zahrát hry v rozlišení 4K, ale vyhnul se konkrétní odpovědi na otázku konkrétní nebo alespoň rámcové částky.
Na otázku ohledně taktovacích schopností GPU Vega bylo řečeno, že v samotném AMD to teprve zjišťují, což je jen další indicie vypovídající o tom, že Vega ještě opravdu není připravena. Nicméně její výkon nemá zajistit pouze vysoký počet Stream procesorů na vysokém taktu, ale také nové technologie jako Programmable Geometry Pipeline a Draw Stream Binning Rasterizer, které poslouží k vyšší efektivitě. První z nich odstraní polygony, které stejně nebudou ve výsledné scéně vidět a druhá udělá to samé s jednotlivými pixely. Právě Vega má z těchto technologií velice profitovat.
- na CES 2017 byl vyfocen i prototyp karty s GPU Vega
Co se týče prezentování Doomu s GPU Vega, Raja sdělil, že dle něj by Vega překonala GTX 1080 i pod DirectX 11, kdyby toto API Doom podporoval. Na otázku o použité kartě v tomto demu, zda šlo o skutečný hi-end, nebo něco slabšího, ale také odmítl odpovědět, stejně jako později neprozradil, kde je toto GPU vůbec vyráběno. Existuje totiž možnost, že to nejsou továrny GlobalFoundries, ale TSMC, což by znamenalo, že Vega je 16nm čip.
Dále se otázky točily kolem FreeSync 2, čemuž jsme se již věnovali a zde redaktoři PCWorldu zaperlili i dotazem, zda Vega bude podporovat technologie FreeSync. Ke konci rozhovoru padl i dotaz na to, zda dle Koduriho názoru bude NVIDIA někdy podporovat FreeSync, což jej velice pobavilo. Nicméně můžeme očekávat, že monitory s podporou FreeSync 2 budou dražší než ty pro FreeSync, ale to je celkem logické. Jde především o to, že ty budou také ve velké míře podporovat HDR, takže to znamená i využití kvalitnějších, a tedy dražších panelů.