Upřímně?! Nebyl bych tak kritický. Roky používám GOG, Steam, konzole a nevěděl jsem, že Steam má tuhle funkci, tedy možnost se vrátit ke classic 1.32 verzi. Stejně jako jsem nevěděl, že na PS5 (má první PS vůbec) musím manuálně zvolit (při již naistalovém TW3 GOTY!) verzi pro PS5, abych měl dostupný RT. :) Tím chci jenom naznačit, že zdaleka ne každý hráč ví, co si lze zapnout na Steamu, GOGu, PS5 apod.
PS: zrovna u PS5 je to velmi ne-intuitivní! Na XOS i XSX se hra prostě updatovala na next-gen update automaticky, a na XSX byl okamžitě dostupný RT mode v options. U PS5 jsem byl dost překvapený, proč nemám RT mode dostupný, než mi to došlo.
A, že jsem očividně nebyl sám kdo se spletel dokázali i borci z vortexu, viz https://www.vortex.cz/kolik-lidi-si-dnes-na-ps5-stahne-spatnou-verzi-zaklinace/ , a to jsou zkušení pařani! :)
PS: zrovna u PS5 je to velmi ne-intuitivní! Na XOS i XSX se hra prostě updatovala na next-gen update automaticky, a na XSX byl okamžitě dostupný RT mode v options. U PS5 jsem byl dost překvapený, proč nemám RT mode dostupný, než mi to došlo.
A, že jsem očividně nebyl sám kdo se spletel dokázali i borci z vortexu, viz https://www.vortex.cz/kolik-lidi-si-dnes-na-ps5-stahne-spatnou-verzi-zaklinace/ , a to jsou zkušení pařani! :)
Odpovědět0 0
Na PC s Ryzen 3700X, X570 chipset, 32 GB DDR4 3200Mhz@3600Mhz a GPU Sapphire RX 5700XT Nitro+ TW3 next-gen update v DX 12 běží od vydání next-gen update 4.00 plynule, tzn. 60 fps v nativním QHD rozlišení monitoru.
RX 5700XT (RDNA 1.0) je jen o pár procent pomalejší, než RTX 2070 Super (Turing) dle testů HW Unboxed z roku 2022, a v QHD rozlišení stejně rychlá jako starší high-end GTX 1080 Ti (Pascal), a navíc o pár procent rychlejší, než novější RTX 3060 12 GB (Ampere). Samozřejmě, AMD ovladače mám aktuální.
Nicméně z praxe od svých známých vím, že spousta lidí co má Nvidia GTX 1600, RTX 2000 a 3000 series měla problémy v DX 12, hra jim buď nešla spustit, anebo měli nízký výkon, řada z nich ovšem neměla aktuální ovladače GPU. :)
RX 5700XT (RDNA 1.0) je jen o pár procent pomalejší, než RTX 2070 Super (Turing) dle testů HW Unboxed z roku 2022, a v QHD rozlišení stejně rychlá jako starší high-end GTX 1080 Ti (Pascal), a navíc o pár procent rychlejší, než novější RTX 3060 12 GB (Ampere). Samozřejmě, AMD ovladače mám aktuální.
Nicméně z praxe od svých známých vím, že spousta lidí co má Nvidia GTX 1600, RTX 2000 a 3000 series měla problémy v DX 12, hra jim buď nešla spustit, anebo měli nízký výkon, řada z nich ovšem neměla aktuální ovladače GPU. :)
Odpovědět0 0
Tvrzení, že next-gen TW 3 update je EPIC fail není rozhodně na místě! Původní TW 3, tzn. vanilla verze 1.32, vypadala na staré Xbox One S ale i nové Xbox Series X hrozně. Viditelné to bylo nejen v menším počtu postav na scéně ale i kvalitě textur. Grafický downgrade proti PC verzi byl markatní! Next-gen update, verze 4.00 (a současná 4.01), vypadá o generaci lépe a to jak na Xbox One S kde není RT mode dostupný, tak na XSX kde RT mode dostupný je.
Tvrdit, že není poznat zdali je RT zapnuto nebo vypnuto je nesmysl. Z vlastní zkušenosti vím (XSX a PS5), že stačí stejnou scénu zapnout v RT mode, nebo Performance mode (= RT off) a lze si ve vetšině scén okamžitě všimnout rozdílu v nasvícení scény. Dopad na vnímání scény je propasný, a to mluvím o zkušenosti s konzolemi kde je jen RDNA 2.0, tedy RX 6000 series GPU.
Tvrdit, že není poznat zdali je RT zapnuto nebo vypnuto je nesmysl. Z vlastní zkušenosti vím (XSX a PS5), že stačí stejnou scénu zapnout v RT mode, nebo Performance mode (= RT off) a lze si ve vetšině scén okamžitě všimnout rozdílu v nasvícení scény. Dopad na vnímání scény je propasný, a to mluvím o zkušenosti s konzolemi kde je jen RDNA 2.0, tedy RX 6000 series GPU.
Odpovědět0 0
Dnes jsem naistaloval patch 4.01, viz. https://www.thewitcher.com/en/news/47491/patch-4-01-list-of-changes na XOS, XSX, PS5 i PC.
Očividně v CDP zamakali na optimalizaci a chybách zobrazení při zapnutém RT. Nyní nepozoruji problémy s problikáváním v RT mode na XSX + PS5. Hra mimochodem jede velmi dobře (!), a vypadá velmi dobře (jasně, že hůře než na PS5/XSX) i na starém Xbox One S.
TW3 má tak skvělý příběh, pozadí, a veškerou tu omáčku okolo, a navíc vypadá tak dobře i na staré konzoli, že je mi osobně více méně úplně jedno zdali ji hraji na XSX s RT mode on nebo na XOS bez RT, v obou případech na 4K TV/monitoru.
Zkrátka si to užívám v obou případech. Na PC lze navíc zapnout na Steamu klasickou 1.32 verzi, případně si ji stáhnou z GOG. Ovšem není žádný důvod se k ní vracet, ledaže máte v úmyslu si hru zahrát ve vanila verzi před next-gen upadate, nebo 1.32 modifikovanou.
Očividně v CDP zamakali na optimalizaci a chybách zobrazení při zapnutém RT. Nyní nepozoruji problémy s problikáváním v RT mode na XSX + PS5. Hra mimochodem jede velmi dobře (!), a vypadá velmi dobře (jasně, že hůře než na PS5/XSX) i na starém Xbox One S.
TW3 má tak skvělý příběh, pozadí, a veškerou tu omáčku okolo, a navíc vypadá tak dobře i na staré konzoli, že je mi osobně více méně úplně jedno zdali ji hraji na XSX s RT mode on nebo na XOS bez RT, v obou případech na 4K TV/monitoru.
Zkrátka si to užívám v obou případech. Na PC lze navíc zapnout na Steamu klasickou 1.32 verzi, případně si ji stáhnou z GOG. Ovšem není žádný důvod se k ní vracet, ledaže máte v úmyslu si hru zahrát ve vanila verzi před next-gen upadate, nebo 1.32 modifikovanou.
Odpovědět0 0
The Witcher 3 next-gen update vypadá na XSX a PS5 s RT on skutečně dobře. Tedy až na to, že problikávají RT stíny při pohledu z Kaer Morhen na začátku hry, viz. https://www.reddit.com/r/Witcher3/comments/zldww5/getting_some_weird_flickering_on_the_mountains_at/ Nutno dodat, že s nex-gen update hra výrazně prokoukla i na starším Xbox One S, a vcelku je mi jedno zdali hru hraji na XOS a 4K monitoru nebo XSX a 4K TV. V obou případech hra vypadá skvěle, pochopitelně na XSX s RT on lépe, důležitý je zde příběh a hratelnost.
Každopádně když se vrátím k RT on/off na XSX/PS5, jde to vidět prakticky okamžitě v úvodní lokaci Kaer Morhen. Stačí se projít s Ciri po hradbách a podívat se na stejnou scénu s RT on a off. Dopad na nasvícení scény je velmi výrazný a na bílém kameni zaklínačské pevnosti vynikne.
Každopádně když se vrátím k RT on/off na XSX/PS5, jde to vidět prakticky okamžitě v úvodní lokaci Kaer Morhen. Stačí se projít s Ciri po hradbách a podívat se na stejnou scénu s RT on a off. Dopad na nasvícení scény je velmi výrazný a na bílém kameni zaklínačské pevnosti vynikne.
Odpovědět1 0
VR využívají pravidelně prakticky jen nadšenci do leteckých simulátorů, co tak pozoruji v CZ/SK a především zahraniční komunitě. Zvláště zahraniční piloti neváhají utrácet horentní sumy za pořádné HW vybavení (letecké páky, VR sety, křesla, a další doplňky), včetně nejnovějších Nvidia GPUs.
DCS World, IL-2 Sturmovik Great Battles, MSFS 2020, X-Plane a nově i Falcon BMS podporují VR. Mnoho lidí co léta simulátory ve VR odmítá létat simulátor bez VR podpory. To byl donedávna i příklad nedávno uvolněné verze Falcon BMS 4.37 kde hlavní novinkou je podpora VR.
DCS World, IL-2 Sturmovik Great Battles, MSFS 2020, X-Plane a nově i Falcon BMS podporují VR. Mnoho lidí co léta simulátory ve VR odmítá létat simulátor bez VR podpory. To byl donedávna i příklad nedávno uvolněné verze Falcon BMS 4.37 kde hlavní novinkou je podpora VR.
Odpovědět0 0
RX 5700 XT také podporuje RT. Měl jsem nainstalováno RT demo Crytec Noir. Viz. https://www.youtube.com/watch?v=kGxqiw8UWns Šlo to docela dobře. :)
Odpovědět0 0
Ne výkon v RT neznáme, nemám o něj obavu i kdyby byl výkon nižší než u Nvidia.
Jiříku těch her co RT reálně podporuje je zatím jako šafránu a nemám strach že by si majitel RX 5700 XT neužil Cyberpunk 2077 naplno i bez RT.
Jiříku těch her co RT reálně podporuje je zatím jako šafránu a nemám strach že by si majitel RX 5700 XT neužil Cyberpunk 2077 naplno i bez RT.
Odpovědět0 0