Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od RapierCZ
Upřímně?! Nebyl bych tak kritický. Roky používám GOG, Steam, konzole a nevěděl jsem, že Steam má tuhle funkci, tedy možnost se vrátit ke classic 1.32 verzi. Stejně jako jsem nevěděl, že na PS5 ­(má první PS vůbec­) musím manuálně zvolit ­(při již naistalovém TW3 GOTY!­) verzi pro PS5, abych měl dostupný RT. :­) Tím chci jenom naznačit, že zdaleka ne každý hráč ví, co si lze zapnout na Steamu, GOGu, PS5 apod.

PS: zrovna u PS5 je to velmi ne­-intuitivní! Na XOS i XSX se hra prostě updatovala na next­-gen update automaticky, a na XSX byl okamžitě dostupný RT mode v options. U PS5 jsem byl dost překvapený, proč nemám RT mode dostupný, než mi to došlo.
A, že jsem očividně nebyl sám kdo se spletel dokázali i borci z vortexu, viz https:­/­/www.vortex.cz­/kolik­-lidi­-si­-dnes­-na­-ps5­-stahne­-spatnou­-verzi­-zaklinace­/ , a to jsou zkušení pařani! :)
Odpovědět0  0
Na PC s Ryzen 3700X, X570 chipset, 32 GB DDR4 3200Mhz@3600Mhz a GPU Sapphire RX 5700XT Nitro+ TW3 next­-gen update v DX 12 běží od vydání next­-gen update 4.00 plynule, tzn. 60 fps v nativním QHD rozlišení monitoru.

RX 5700XT ­(RDNA 1.0­) je jen o pár procent pomalejší, než RTX 2070 Super ­(Turing­) dle testů HW Unboxed z roku 2022, a v QHD rozlišení stejně rychlá jako starší high­-end GTX 1080 Ti ­(Pascal­), a navíc o pár procent rychlejší, než novější RTX 3060 12 GB ­(Ampere­). Samozřejmě, AMD ovladače mám aktuální.

Nicméně z praxe od svých známých vím, že spousta lidí co má Nvidia GTX 1600, RTX 2000 a 3000 series měla problémy v DX 12, hra jim buď nešla spustit, anebo měli nízký výkon, řada z nich ovšem neměla aktuální ovladače GPU. :)
Odpovědět0  0
Tvrzení, že next­-gen TW 3 update je EPIC fail není rozhodně na místě! Původní TW 3, tzn. vanilla verze 1.32, vypadala na staré Xbox One S ale i nové Xbox Series X hrozně. Viditelné to bylo nejen v menším počtu postav na scéně ale i kvalitě textur. Grafický downgrade proti PC verzi byl markatní! Next­-gen update, verze 4.00 ­(a současná 4.01­), vypadá o generaci lépe a to jak na Xbox One S kde není RT mode dostupný, tak na XSX kde RT mode dostupný je.

Tvrdit, že není poznat zdali je RT zapnuto nebo vypnuto je nesmysl. Z vlastní zkušenosti vím ­(XSX a PS5­), že stačí stejnou scénu zapnout v RT mode, nebo Performance mode ­(= RT off­) a lze si ve vetšině scén okamžitě všimnout rozdílu v nasvícení scény. Dopad na vnímání scény je propasný, a to mluvím o zkušenosti s konzolemi kde je jen RDNA 2.0, tedy RX 6000 series GPU.
Odpovědět0  0
Dnes jsem naistaloval patch 4.01, viz. https:­/­/www.thewitcher.com­/en­/news­/47491­/patch­-4­-01­-list­-of­-changes na XOS, XSX, PS5 i PC.

Očividně v CDP zamakali na optimalizaci a chybách zobrazení při zapnutém RT. Nyní nepozoruji problémy s problikáváním v RT mode na XSX + PS5. Hra mimochodem jede velmi dobře ­(!­), a vypadá velmi dobře ­(jasně, že hůře než na PS5­/XSX­) i na starém Xbox One S.
TW3 má tak skvělý příběh, pozadí, a veškerou tu omáčku okolo, a navíc vypadá tak dobře i na staré konzoli, že je mi osobně více méně úplně jedno zdali ji hraji na XSX s RT mode on nebo na XOS bez RT, v obou případech na 4K TV­/monitoru.

Zkrátka si to užívám v obou případech. Na PC lze navíc zapnout na Steamu klasickou 1.32 verzi, případně si ji stáhnou z GOG. Ovšem není žádný důvod se k ní vracet, ledaže máte v úmyslu si hru zahrát ve vanila verzi před next­-gen upadate, nebo 1.32 modifikovanou.
Odpovědět0  0
The Witcher 3 next­-gen update vypadá na XSX a PS5 s RT on skutečně dobře. Tedy až na to, že problikávají RT stíny při pohledu z Kaer Morhen na začátku hry, viz. https:­/­/www.reddit.com­/r­/Witcher3­/comments­/zldww5­/getting_some_weird_flickering_on_the_mountains_at­/ Nutno dodat, že s nex­-gen update hra výrazně prokoukla i na starším Xbox One S, a vcelku je mi jedno zdali hru hraji na XOS a 4K monitoru nebo XSX a 4K TV. V obou případech hra vypadá skvěle, pochopitelně na XSX s RT on lépe, důležitý je zde příběh a hratelnost.

Každopádně když se vrátím k RT on­/off na XSX­/PS5, jde to vidět prakticky okamžitě v úvodní lokaci Kaer Morhen. Stačí se projít s Ciri po hradbách a podívat se na stejnou scénu s RT on a off. Dopad na nasvícení scény je velmi výrazný a na bílém kameni zaklínačské pevnosti vynikne.
Odpovědět1  0
VR využívají pravidelně prakticky jen nadšenci do leteckých simulátorů, co tak pozoruji v CZ­/SK a především zahraniční komunitě. Zvláště zahraniční piloti neváhají utrácet horentní sumy za pořádné HW vybavení ­(letecké páky, VR sety, křesla, a další doplňky­), včetně nejnovějších Nvidia GPUs.

DCS World, IL­-2 Sturmovik Great Battles, MSFS 2020, X­-Plane a nově i Falcon BMS podporují VR. Mnoho lidí co léta simulátory ve VR odmítá létat simulátor bez VR podpory. To byl donedávna i příklad nedávno uvolněné verze Falcon BMS 4.37 kde hlavní novinkou je podpora VR.
Odpovědět0  0
RX 5700 XT také podporuje RT. Měl jsem nainstalováno RT demo Crytec Noir. Viz. https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=kGxqiw8UWns Šlo to docela dobře. :)
Odpovědět0  0
Ne výkon v RT neznáme, nemám o něj obavu i kdyby byl výkon nižší než u Nvidia.
Jiříku těch her co RT reálně podporuje je zatím jako šafránu a nemám strach že by si majitel RX 5700 XT neužil Cyberpunk 2077 naplno i bez RT.
Odpovědět0  0