Ray tracing znovu a lépe díky nové verzi Battlefieldu V, co říkají testy?
7.12.2018, Jan Vítek, aktualita
První veřejně dostupná implementace ray tracingu ve hře Battlefield V moc lidí nenadchla. Rozdíly mezi nejnižší a nejvyšší kvalitou byly malé a především byl celkový výkon chabý. To se ale změnilo, takže co říkají testy?
Samotní DICE před několika dny slíbili, že ray tracing bude v Battlefieldu V mnohem svižnější. To slíbili prostřednictvím nové herní aktualizace, která už dorazila a mohla být otestována. Daná aktualizace také přinesla další War Story, a sice Tides of War, ale my se budeme věnovat tomu, jak je na tom nyní ray tracing. Už dopředu můžeme říci, že to není vůbec špatné a pokud má platit vyjádření vývojářů, že tím optimalizace pouze začaly, můžeme se těšit na ještě vyšší zisky FPS.
Vedle výkonu se však měla zlepšit také celková stabilita hry se zapnutým ray tracingem, na niž si lidé dosud také stěžovali a k tomu i celková kvalita. Vypadá to tak, že ray tracing v původní podobě neměli DICE snad ani vypouštět na veřejnost, aby tím nekazili veledůležitý úvodní dojem z celé technologie. To by si ale pak vysloužili další úsklebky kvůli opětovnému zdržení, takže těžko se mohli zavděčit všem.
Server WCCFtech hru nově testoval v mapě Rotterdamu na sestavě vybavené všemi třemi kartami NVIDIA GeForce RTX a jde o průměrná FPS z celkem pěti pokusů. Ve všech případech šlo o nastavení kvality ray tracingu na ultra a testovalo se na sestavě s Ryzen 7 1700, 16 GB DDR4 RAM a MSI X370 XPower Gaming Titanium. Použity byly následující karty:
- NVIDIA RTX 2080Ti FE Turing 4352 1350/1635 11GB GDDR6 14Gbps
- NVIDIA RTX 2080 FE Turing 2944 1515/1800 8GB GDDR6 14Gbps
- NVIDIA RTX 2070 FE Turing 2304 1410/1710 8GB GDDR6 14Gbps
Grafy mluví za vše. Ve všech případech šel výkon prudce nahoru a v případě RTX 2080 Ti jsme se dostali téměř na průměrných 60 FPS v rozlišení 1440p, což už vypadá mnohem lépe a na Full HD s kartou RTX 2070 je to výrazně přes 60 FPS, a to už lze akceptovat. Můžeme se také těšit na to, co přinesou další optimalizace. Bude to snad i na 60 FPS ve 4K na RTX 2080 Ti? Mohlo by, když vezmeme vývojáře z DICE za slovo.
Zdroj: WCCFtech