Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Razer Purple: chystají se optická tlačítka pro klávesnice

23.8.2017, Jan Vítek, aktualita
Razer Purple: chystají se optická tlačítka pro klávesnice
Výrobci herních klávesnic se předhánějí v tom, kdo nabídne tlačítka, jež reagují na stisk co možná nejrychleji. Bezpochyby s tímto cílem nyní společnost Razer pracuje na tlačítcích Purple, která budou optická.
Razer nejdříve začal s výrobou vlastních tlačítek tak, že se inspiroval v cizích produktech stejně jako takový Logitech. Dá se říci, že jako pravzor jim posloužila mechanická tlačítka Cherry MX. Všechna ale využívají prostě sepnutí elektrických kontaktů, možná až na klávesnici CM Storm NovaTouch TKL využívající kapacitní tlačítka. Kvůli tomu jde ale také o klávesnici v ceně kolem 5000 Kč, což opravdu málokdo chce dát za model bez numerického bloku a speciálních funkcí. Uvidíme tak, jak to bude s novými tlačítky od Razeru. 
 
 
Bavíme se o Razer Purple, jak se těmto tlačítkům říká aktuálně a později mohou přijít pod jiným názvem. Ty představují odhodlání firmy Razer vyvinout opravdu vlastní technologii, přičemž daná tlačítka by měla vyrábět i ve vlastních továrnách, nebo alespoň s pomocí vlastních výrobních linek. Ostatně ty už používá v továrnách spřátelených firem, ale pro výrobu tlačítek, která vycházejí právě z Cherry MX. 
 
 
Jde tak o zbrusu novou technologii, z níž může vzniknout řada nových tlačítek lišících se mnoha vlastnostmi, jako je odpor při stisku, jeho průběh, odezva, tolerance spínače nebo hlučnost. Jak je ale vidět z obrázku a středového trnu s tvarem kříže, i na tato tlačítka by měly pasovat běžné klávesy (čepičky) využívané i na Cherry MX a jiných modelech, což je jedině dobře. 
 
 
Z dalšího obrázku je vidět, že Razer plánuje využít jednoduchý koncept, a sice přerušení paprsku světla, přičemž naprosto stejný způsob využívají třeba počítačové myši v mechanismu svých rolovacích koleček a ještě dříve jej využívaly i klasické kuličkové myši.
 
Tento koncept má mít tu výhodu, že půjde velice snadno měnit tlačítka v rámci klávesnice, neboť nebude třeba nic pájet (optický senzor by tak měl zůstat a měnit se bude jen mechanismus s pružinkou). Pak se mluví o tom, že by se taková tlačítka mohla rychleji vracet do původní polohy a především pak o tom, že by už nemuselo jít o digitální tlačítka se dvěma stavy, ale analogová. Paprsek by se tak rovnou nepřerušoval, ale mohl by třeba postupem stisku slábnout, čímž by se mohlo rozpoznávat více stavů. Pouhou jednou klávesou by se tak dalo ovládat třeba to, jak rychle se má naše herní postava pohybovat, nebo jak moc se má skrčit. 
 
Nelze ale očekávat, že by toto všechno nabídla první generace optických tlačítek od Razeru. S její pomocí by si spíš firma ověřila, jaký o ně bude zájem a jak se ukáží v ostrém provozu. Ale uvidíme.