Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
14.10.2022, Milan Šurkala, aktualita
Už víme oficiálně, že nové grafické karty AMD s architekturou RDNA 3 budou představeny 3. listopadu letošního roku. Současně se objevují informace o tom, že by do prodeje mohly jít v prosinci. Otázkou je ale výkon vůči RTX 4000.
Bison (897) | 15.10.202218:03
AMD napriek výkonu si na trhu neurvalo nič, rovnako dopadne aj nová GK, AMD nedokáže prísť s prekvapením, čo sa týka výkonu a ceny, vývoj stojí príliš veľa a trh je naklonený pre Nvidiu, sú to karty len do počtu , skutočná konkurencia takto nepracuje , pre Nvidiu to nie je ani výzva aby sa zlepšili, potom to tak aj na trhu vyzerá , predaj hliníku namiesto GK, chladiče stoja viac ako samotný čip.
Odpovědět1  8
FabledWarrior (223) | 17.10.20226:57
Lžeš nic jiného se o tom co tu meleš nedá říct.

"AMD nedokáže prísť s prekvapením, čo sa týka výkonu a ceny­"

Kdyby ses zahledal do novinek před vydáním RDNA 2, tak se všude dočteš, že Nové Radeony RX6000 budou soupeřit maximálně tak s RTX3070 za vyšší cenu. A co se reálně stalo? Všichni zůstali čumět s otevřenou pusou, když představili Radeon RX6900XT, který proháněl RTX3090 s mnohem nižší cenou a nVidia tak musela na rychlo vydávat RTX3080Ti, aby ta RTX3090 nevypadal tak blbě za tu cenu.

AMD na nVidii tlačí poslední dobou neuvěřitelně.. jinak by nVidia nevydala 150W navíc v TDP za pár usmrknaých procent výkonu... Oni musí vědět, že to nebude jen a tak a že ty procenta budou potřebovat.
Odpovědět2  0
Uni (220) | 15.10.20228:06
Hlavně ať se AMD nesnaží konkurovat nVidii. Ty kraviny co dělají nejsou doufám mustr pro trh.
Jen ať vydají pěkný lineup nástupce 6000, podobná spotřeba, desítky % výkonu navíc, solidní propustnost a kapacitu VRAM a budeme happy.

A že AMD umí strefovat sweetspoty ukázala u bestsellerů 5700XT a 6600­/6700XT.
Odpovědět8  3
Andir (750) | 14.10.202223:16
přítom co předvedlo amd v poslední řadě tak docela pochybuji karty za podobnou cenu sotva stačili v běžném výkonu a v RT byli nepoužitelné, fsr se dlss rovnat nemůže, jestli to opět nacení podobně tak opět o ničem
Odpovědět5  14
Uni (220) | 15.10.20228:00
DLSS byla neskutečná srač... Až 2 byla použitelná. A FSR 2.1 jí v pohodě konkuruje.
Kdo docela mimo, uvědomuješ si to vůbec? ?
Odpovědět7  4
komplikator (827) | 15.10.202215:22
Prvotních dlss her je doslova nekolik. Kdežto dlss 2 podporuji asi dvě stovky her. FSR běží i na nvidia kartách takže to není konkurenční výhoda. S nv grafikou mas oba světy. Tam kde hra podporuje oboje si výběreš co ti vyhovuje víc. S amd kartou nemáš dlss.
Odpovědět3  6
unreall (545) | 16.10.20229:02
Ty si pekne hlúpy človek…
AMD ukazuje, že všetky tie super trouper technológie ala nvidia, ide nahradiť aj bez zavádzania zákazníka kúpou práve ich hardwaru, ale ty si ich ešte budeš v tomto smere zastavať…
Odpovědět5  2
mareknr (270) | 16.10.202216:55
Vacsinou sa vsetko da urobit roznymi sposbmi. Na upscaling existuje X metod. Ale aktualne na trhu neexistuje lepsi upscaling nez ten ako ho dokaze urobit machine learning teda to AI. A to bez ohladu na DLSS. Mozes sa snazit ako chces, ale kvalitativne je FSR pochopitelne horsie. Jedine co ma FSR spolocne s DLSS je, ze umoznuje rendering v nizsom rozliseni a upscaluje obraz do vyssieho. To je tak vsetko. K DLSS sa iba priblizuje. To ma totiz stabilnejsi obraz s menej artefaktmi. Takze FSR ako nahradu sice mozes brat, ak ti nevadi nizsia kvalita. Potom sa mozes tvarit, ze DLSS neexistuje a nahovarat si ako si sa nenechal NVIDIou nachytat. Ono je to ale uplne inak. A nezmysel o zavadzani zakaznika ani nebudem komentovat. NV nikde netvrdi, ze ich sposob je jedina moznost ako to robit.
Odpovědět1  1
unreall (545) | 17.10.20229:04
Neviem či správne chápeš pojmy ­- zavádzanie zákazníka a “my sme jediná možnosť”, ale rátam, že ani nie.

Aj gsync za príplatok je pravdepodobne lepšie voľba, ako freesync predpokladám…

Samozrejme, že aj Ray Trading spracuje rýchlejšie, ako karta bez oných jadier, ale tuto “jedinečnú technológiu” dokaže počítať akákoľvek karta a to nehovoriac o tom, že aj tie najvýkonnejšie grafiky od nvidie s RT jadrami s tým majú problém a väčšinou je to rozumne nepoužiteľné. ­( to sa mi podarila ale pekna veta toto­) :)
Odpovědět0  0
mareknr (270) | 17.10.202211:03
Do tej roviny si to ale postavil ty. Vytvorenie technologie, ktora funguje iba na kartach jej tvorcu, nie je zavadzanie zakaznika. Ked prislo AMD s Mantle, to tiez fungovalo iba na ich grafikach. Az kym sa na tom nepostavil Vulkan a nepotlacilo to vyvoj aj DirectX 12. Tak isto by si tvrdil, ze AMD v casoch Mantle zavadzalo zakaznikov?

GSYNC vs Freesync sa neda posudzovat takto vseobecne. Vzdy to zavisi od konkretnych monitorov. Poviem priklad z mojich skusenosti. Aktualne mam 2K monitor s Freesync Premium, kde by FS malo fungovat od 48 do 144Hz. Co je fajn kedze mam laptop s RTX 3070 Ti, ktora v pohode doda tych 48 a viac FPS. Aj ked nie vzdy. V takych pripadoch by sa potom hodil monitor s GSync, ktory podporuje adaptivnu synchronizaciu od 30Hz vyssie. Ak by pre niekoho bolo dolezite aj to, tak sa priplatok za GSync oplati. Detto ak si mas vybrat napriklad 120Hz monitor, kde Freesync funguje iba v nejakom intervale typu od 48 do 90 alebo od 60 do 90Hz, tak nie je lepsie si priplatit radsej za ten isty monitor s Gsync, ktory bude fungovat od 30 do 120Hz a kde nemusis riesit nastavenia tak, aby si sa vo vacsine trafil do nejakeho intervalu? Tu mozes argumentovat, ze sa tym ale upisujes iba na grafiky od NV, ale nie je to chyba NV, ze Freesync neponuka to iste. Chapem to tak, ze v takom pripade by uz bola elektronika monitora drahsia a nebola by cenou daleko od GSync modulu. A kym tu tieto rozdiely budu, stale bude mat GSync zmysel.

Co sa tyka RT, vies ze ho dokaze spracovat aj procesor? Vobec nejde o to co ho dokaze spracovat, ale dolezite je ako rychlo. V tomto ma NVIDIA navrch. A ci je to rozumne rychlo? Opat poviem priklad z vlastnych skusenosti. Laptopova 3070 Ti 150W­(125 + 25 dynamickych­), ktoru teraz pouzivam, ma vykon nieco pod desktopovou 3060 Ti. Z toho, co u teba citam by si u nej povedal, ze nepoda dostatocny vykon v RT. Ale nie Je to pravda. Jasne, ze ti neumozni hrat s RT na full v 4K, ale na FHD a 2K, ktore ma drviva vacsina hracov, je uplne bezproblemova. Na 2K vacsinou ani nemusim zapinat DLSS. A pri tych co ano, tak staci Quality, kde si pri hrani tazko vsimnes rozdiel. Vo FHD sa s DLSS ani nemusis obtazovat. O vykonnejsich kartach sa potom ani nema cenu o vykone bavit. U AMD grafik je to ale horsie a na 2K ti urcite nestaci ich mainstream grafika. NV ma aj v tomto realnu vyhodu.
Odpovědět0  0
Uni (220) | 17.10.202212:09
Nemyslím, že u RT má smysl nějak zmiňovat rozlišení. Ale koli procent obrazu je ovlivněno RT efekty ­(typicky dnes stíny a odlesky­) a do jaké hloubky je nastavené počítání odrazu.
A ano, zatím je to stále jen gimmick na ultra vyleštěné podlahy, fasády budov a čisté kaluže. U stínů ­(resp. zdrojů světla­) je to užitečnější, ale obecně stíny jsou první, co padá na vrub potřeby navýšit výkon a tam, kde je tato technologie nejvíce potřeba ­(aneb typicky vozidlo a jeho osvětlování okolí­) si zatím nedovolil nikdo. To je selý příběh RT :D
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 17.10.202212:37
"Tam, kde je tato technologie nejvíce potřeba ​­(aneb typicky vozidlo a jeho osvětlování okolí​­) si zatím nedovolil nikdo.­"
Velmi jednoduše. Tohle už žádná AI neodrbe ­(respektive věřím, že o něco ano, ale o málo­) a na skutečné spočítání v reálném čase je potřeba renderovací stanice s X kartami, příkonem menší elektrárny, s chlazením ječícím jako startující stíhačka a s cenou někde přes milion kč. TIpl bych, že lidí, co mají něco podobného DOMA bude na celém světě možná tak tisícovka.
Odpovědět0  0
mareknr (270) | 17.10.202212:59
Unreal spominal rozumne pouzivanie s ohladom na vykon. Preto som o tom pisal. A inak fakt u kazdeho vizualneho efektu alebo technologii pocitate kolko percent obrazu ovplyvnuje? Pretoze doteraz ­(rozumej pred raytracingom­) som sa s takouto argumentaciou este nestretol. :­-­) A mate nejake presne cislo? Je to 20, 30, 50 %? RT hlavne prinasa moznosti, ktore sa s rasterizaciou daju dosiahnut ovela zlozitejsie ale s RT je to podla slavnej Huangovej vete ­"It just works­". Pride mi to tak, ze niektori ludia doslova bojuju proti pokroku. :­-­) Casom snad pride aj to spominane vozidlo a budu sa navysovat detaily s poctom sledovanych lucov na pixel. Snad nikto necaka, ze hned na prvu supu tu budu graficke karty schopne v realnom case renderovat kompletne hry cez pathtracing bez pouzitia rasterizacie.
Odpovědět0  0
Uni (220) | 17.10.202217:27
"slavnej Huangovej vete ­­"It just works­­"" Ehh, tohle světu říkal Steve Jobs v době, kdy nějaký Huang kreslil obvody na papíře pro svého bosse.
Odpovědět0  0
mareknr (270) | 17.10.202218:12
Moze byt. Ale naposledy to bol Huang, ktory nou vysvetloval raytracing. Niektori fandovia AMD ju casto posmesne pouzivaju, aj ked v inom kontexte nez bola niekolkokrat vysvetlena. Ale to ocivudne nikoho netrapi. Moja pripomienka tej vety bola iba sarkasticka. :­-)
Odpovědět0  0
BORRT (116) | 17.10.202218:48
@mareknr ­(168­) | 17.10.202211:03

Kde začít? V tomto příspěvku je tolik polopravd a nepravd až to hezký není.

"Ked prislo AMD s Mantle, to tiez fungovalo iba na ich grafikach. Az kym sa na tom nepostavil Vulkan a nepotlacilo to vyvoj aj DirectX 12. Tak isto by si tvrdil, ze AMD v casoch Mantle zavadzalo zakaznikov?­"

Ale AMD od začátku chtělo zlepšit herní API a proto zdrojáky poskytlo Microsoftu a Khronosu. Od prvopočátku to bylo koncipováno, tak aby to nebyl vedor lock jednoho výrobce.
https:­/­/www.extremetech.com­/wp­-content­/uploads­/2014­/01­/multivendor.jpg
Takže porovnáváš neporovnatelné, nebo mě rozšiř mé vědomosti a doplň nějakými odkazy, že nVidia chce například otevřít G­-Sync nebo DLSS jako open source.


"Detto ak si mas vybrat napriklad 120Hz monitor, kde Freesync funguje iba v nejakom intervale typu od 48 do 90 alebo od 60 do 90Hz, tak nie je lepsie si priplatit radsej za ten isty monitor s Gsync, ktory bude fungovat od 30 do 120Hz a kde nemusis riesit nastavenia tak, aby si sa vo vacsine trafil do nejakeho intervalu? Tu mozes argumentovat, ze sa tym ale upisujes iba na grafiky od NV, ale nie je to chyba NV, ze Freesync neponuka to iste.­"

WTF???
To podle tebe vybíráš 120Hz monitor a freesync mu funguje 48Hz až 90Hz a nad 91 až do 120Hz mu podle tebe fungovat nebude???? Větší kravinu jsem dlouho nečetl a jestli najdeš nějaký monitor s takovouto specifikací, tak hoď odkaz do diskuze.

Levné kancelářské LCD s freesync mají těch 48­-75Hz, ale to jsou šunky začínající na 2.5 tisících a v žádném případě je nikdo PŘI SMYSLECH nemůže porovnávat s NĚKOLIKANÁSOBNĚ dražšími herními monitory s G­-Sync modulem.¨

Většina herních freesync monitorů má dnes rozsah 48Hz až 144, 165 a více. U těchto funguje LFC a pod 48Hz se vkládají se snímky.
https:­/­/community.amd.com­/t5­/image­/serverpage­/image­-id­/2700i01ADF97A515AF3B2­/image­-size­/large?v=v2&px=999

A ikdyby jsi potřeboval ten monitor, který jede 30­-144 Hz, tak si ho prostě KUP. Monitory s tímto rozsahem a Freesync existují! Například
https:­/­/www.nixeus.com­/nx­-edg27
který má 30­-144 nebo tento, který na DP podporuje 30­-200Hz
https:­/­/eu.aoc.com­/en­/gaming­/products­/monitor­/ag352qcx­/specification

PS: Pro hatery, kteří se tu dozajista vyskytnou, tak vlastním několik grafik od obou výrobců. Přičemž nV nad AMD v současnou dobu vede v poměru 2:1.




Odpovědět0  0
mareknr (270) | 17.10.202219:38
To, ze vlastnis GPU oboch vyrobcov este neznamena ze si nestranny alebo objektivny. Minimalne za cias Freesync 1 byvala normalna vec, ze si mal take monitory. Co by si aj cakal za mensiu cenu. Ze budes mat to iste ako ked mas na to samostatny modul? S Freesync 2 je to uz lepsie. Ak mas monitor s Freesync Premium alebo Freesync Premium Pro je spodna hranica 40 alebo 48Hz. Priznam sa, ze som nenatrafil doteraz na monitor s FS od 30Hz. Aj ked vidim a ako som cakal, ze cenovo uz su tieto monitori vyssie. GSync zasa idu vsetky od 30Hz. Ale tu uz beriem argument, ze je lepsie kupit takyto monitor a moct si vybrat akukolvek GPU ako ist do GSync a upnut sa na NV. Odteraz uz nebudem tvrdit, ze take nie su. Ked som v lete kupoval monitor, mal som lepsie pozerat. Mne osobne to zasa nevadi pretoze kupujem NV kvoli ich podpore roznych zaujimavych ficur, ktore zapracovavaju do hier. A mimochodom, ked uz takto argumentujes, ja mam 2 Freesync monitori a jeden GSync. To len keby mali hateri nejaky problem. :­-­)

A este raz vobec neslo o uvolnenie Mantle, ale o to udajne zavadzanie zakaznikov. To, ze si NV vyrobi nieco iba pre jej GPU, nic take nie je. Je to ich pridana hodnota, ktoru zakaznici mozu aj nemusia akceptovat. A tiez je tu jedna aj ked postranna vec. AMD nerobila Mantle pre nase dobro. Potrebovali hasit problemy ich CPU s nizkym IPC, ktorym vtedajsie nabobtnale API moc nepomahalo. S dnesnymi Ryzenami by taky problem nemali a ak by mali taky CPU sj vtedy, mozno by ziadne Mantle ani nevzniklo. NakonIec je dobre tak ako to bolo.
Odpovědět0  0
BORRT (116) | 17.10.202220:35
¨¨Ty na různých serverech hájíš nVidia až je ten BIAS do očí bijící. Plácáš tu o Freesync, který sice máš, ale nic o něm pořádně nevíš.
Vyzdvihuješ přidanou hodnotu monitorů s G­-Sync modulem, že všechny fungují od 30Hz, ale proč neřekneš i to B co k tomu patří.
-finanční přirážka několika tisíc Kč při srovnatelných parametrech ­(abych ti nekřivdil, tak to jsi uvedl napůl­)
-až o desítky wattů vyšší spotřeba monitorů s G­-Sync modulem
-z toho důvodu některé modely mají aktivní chlazení a tudíž zvýšenou hlučnost

Vyzdvihovat plusy G­-Sync monitorů jsem tě tu i jinde viděl několikrát. Zápory G­-Sync monitorů jsem od tebe nečetl ani jednou. Jestli jsi je někde ­(kromě ceny­) uváděl, tak sem hoď odkaz z diskuze, kde jsi je uváděl. Nebo jsi na ně ­"náhodou­" zapomněl. ;­-­)

Je vidět, že jsi nepochopil jaký mělo API Mantle dopad. I mnoho jiných lidí co se zajímají o hry to nedocenilo. Bez nových API by jsi nemohl mít ty tebou oslavované DXR efekty ­(pro tebe překládám­-RTX­), protože by to skrze overhead starých API bylo nerealizovatelné a byly by tam takové záseky, že by to bylo nehratelné.
I tak to bylo na hraně použitelnosti a proto vzniklo DLSS ­(1­), které bylo ve své první verzi tragické.

Očividně je pod tvoji rozlišovací schopnost poznat rozdíl mezi konkurenční výhodu a snahou o vendor lock.
Oslavuješ proprietární věci od nVidie a ještě si mlaskáš blahem u toho plíživého vendor locku a všude rozhlašuješ jak je skvělá.
Mě nedělá problém přiznat nV zásluhy třeba za lepší výkon v DX11 titulech nebo v některých profi programech. Ale to neznamená, že ji budu za všech okolností chválit­/hájit jako to děláš ty v každé druhé diskuzi.

PS: A kolik karet z konkurenční stáje si za posledních pět nebo deset let měl ty? Já mohu s klidným svědomím říct, že několik a proto si troufnu tvrdit, že mohu oba výrobce srovnávat a znám jejich silné i slabé stránky.
Odpovědět0  0
mareknr (270) | 17.10.202221:06
Ked som hladal Freesync monitor, bolo to v SK eshopoch a nikde poriadne nebolo napisane na akych frekvenciach funguje. Bolo ich treba dohladavat na strankach vyrobcov. A nenatrafil som ani na jeden ktory by podporoval adaptivnu synchronizaciu od 30Hz. Ale ano je to moja chyba, ze som to nevedel. Nebudem sa na to vyhovarat. Co sa tyka spotreby monitorov, nikdy som ju neriesil. Podla toho, co pises, nikdy by som si monitor s aktivnym chladenim nekupil a ani nikomu neodporucil. Sam som taky tiez nemal. Takze to kludne v buducich diskusiach napisem.

Ku Mantle. Preco myslis, ze by nove API nevznikli aj bez neho? Sam pises, ze nove ficury ako DXR by na starych API nemohli byt aplikovane a ja si myslim to iste. Preto si myslim, ze by prisli tak ci tak. Ale zasluhou snahy od AMD sa ich prichod urychlil. Co je fakt. A nebudem uz riesit preco to AMD urobilo.

No a posledna vec. Je mi uplne jedno, ze to, co NV alebo niekto iny urobi, je proprietarne. Riesim iba to ako to funguje a co mi to prida. Rad sledujem vyvoj pocitacovej grafiky a v tomto smere je podpora NV dlhodobo popredu. Ci uz to bol PhysX, Gameworks, Raytracing alebo DLSS. Nebudem nieco cielene hate­-tovat len preto ze je to proprietarne. Ako to robia notoricky fandovia AMD. Nerobil som to ani u Mantle ked este bezalo iba na AMD grafikach a nevedelo sa, ze z toho bude nove graficke API pre vsetkych. Takze nie. Nemlaskam si nad tym ze je nieco vendor lock a ani ze je vendor lock skvely. Vzdy riesim iba samotne ficury a ich kvalitu. Tak mi nepodsuvaj nieco, co nerobim. A btw. ja tu na rozdiel od vela ludi viem aky je rozdiel medzi DXR a RTX tak si to prekladaj pre nich. Su tu aj taky, co si myslia, ze RTX je proprietarne API od NV, ktore je uz teraz kvoli DXR mrtve. Proste klasika.
Odpovědět0  0
BORRT (116) | 22.10.202223:21
"Je mi uplne jedno, ze to, co NV alebo niekto iny urobi, je proprietarne. Riesim iba to ako to funguje a co mi to prida..­"

Toto mluví za vše.

Shodneme se asi jen v tom, že se neshodneme.
Odpovědět0  0
Uni (220) | 16.10.202215:34
To nebyla ale pointa.
Odpovědět1  0
631275 (287) | 14.10.202219:02
Uvidíme. To co zprávy naznačují není vůbec špatná zpráva. Nezajímá mě výkon karet za 50k, nezajímá mě výkon karet za 40k a ani za 30k. Takže pokud AMD nepostaví nic proti 4090 nebo i 4080, je mi to vlastně zcela jedno. Možná se nebude moc chlubit prestižním titulem nejvýkonnější karty, ale pokud se zaměří opět na poměr cena­/výkon v normálnějších cenových hladinách, tak bude mít aspoň tržby a hráči stále svoje ledviny. ­(výkon 3080ti nebo 6950x za cenu kolem 20k by byl moc fajn­)

P.S.
K efektivitě RTX karet by se slušelo dodat, že když obě generace ženu na maximum a porovnávám nejžravější a nejvýkonější karty, tak to moc o efektivitě architektury nevypovídá. Snad jen že jsou to šílené hodnoty. To chce srovnat i jiné modely, které nejdou na doraz. A vůbec to nezohledňuje efektivitu konkurence.

mít 100 fps při 300 watt ­(3W­/fps­) a 200fps při 450 watt ­(2,25W­/fps­) může vypadat jako úžasný pokrok, pokud jiný produkt ­(klidně z vlastní stáje­) nenabídne 150 fps při 300 watt. ­(2W­/fps­) Úhlů pohledů je na to fakt hodně a člověk spíš ocení nezvyšování spotřeby, ale zvýšení výkonu. To že se zvýší oboje ­(byť s lepším poměrem, než měla předchozí generace­) nemusí být fajn.

Odpovědět11  3
Mirek55 (602) | 14.10.202219:47
Nezajímá mě výkon karet za 50k, nezajímá mě výkon karet za 40k, nezajímá mě výkon karet za 30k a ani za 20k.
Odpovědět4  6
wrah666 (6205) | 14.10.202220:46
ASi tak. Přiznejme to na rovinu: Různé TI, superclocked a podobné verze jsou sice fajn na trhání rekordů a obecně oškubání bohatých dětiček, ale naprostá většina hráčů jede na střední třídě... A ano, jasně, mít ttiul ­"nejrychlejší graqfika­" má velký marketingový význam, ale prodá se jich omezené množství. Prachy se prostě vydělají na běžných kartách pro normální lidi, které se sekají na linkách jak Baťa cvičky...
Odpovědět7  1
Tomcat2 (653) | 14.10.202221:58
Nejvíc hráčů stejně doteď jede na GTX 1060 :D
Odpovědět7  0
wrah666 (6205) | 14.10.202222:13
Právě. RTX 3090, na steamu půl procenta hráčů... Zatímco na gtx 1060 7% ­(A pokud připočtu i různé varianty 16xx, které jsou stále fyzicky 1060 čip, tak je to 18%­) Očividně se těch levných karet střední třídy prodalo 36x tolik...
Odpovědět6  1
rizecek (277) | 14.10.202218:57
No i kdyby neměli stejný výkon, tak si myslím, že budou mít určitě schopné karty k hraní ve 4K za přijatelnější cenu s lepší spotřebou.
Pokud jejich vlajková karta RX 7900xt bude mít minimálně výkon RTX 4080 16GB do 30 000Kč do 280W, tak to bude pro lidi rozumnější upgrade.
Odpovědět4  2
Mirek55 (602) | 14.10.202220:00
Co tady sníš o hraní ve 4K? Vypláznout za 4K monitor 6 tisíc, to by nebylo nic nereálného ­(při normálních cenách grafik­), ale dát za kartu 20 a víc tisíc, to už udělá jen naprostá minorita v minoritě. I díky tomuhle podle toho taky vypadají směšné prodeje 4K monitorů, které už jsou delší dobu celkem lehce dostupné.
Odpovědět1  6
rizecek (277) | 14.10.202220:50
Pokud vám 20K příjde za kartu hodně, tak to žijete asi ještě v cenách před 10 lety.
Momentálně mám 3080 za 22K a monitor pořízený před 2 lety za 12K. Co jsem koukal na 4K monitory, tak ten co bych si koupil stojí okolo 17K.
To pro vás v tom případě nebude dostupná ani RTX 4060.
Odpovědět4  3
Mirek55 (602) | 14.10.202221:34
Já? Kolik si myslíš, že se v procentech prodá PC s kartami za min. 20k a samotných karet za stejnou částku? Víc lidí hraje na integrovaných než kolik na takhle drahých kartách. To jsou ty časté debilní newsky o RTX 4090 a pak jsou lidi takhle mimo:­). Zpátky do reality!
Odpovědět5  2
Tomcat2 (653) | 14.10.202222:00
Na 4K můžeš úplně v pohodě hrát ve 3K a sotva poznáš rozdíl...i 1440p na tom vypadá v pohodě...
Odpovědět3  2
Mirek55 (602) | 14.10.202222:02
On jasně psal o hraní ve 4K. Kdyby napsal o hraní na 4K monitoru, tak tam je ta možnost cos zmínil.
Odpovědět2  2
coremar (433) | 15.10.202213:34
Nedávno jsem s aktuálníma ovladačema zkoušel svou starou gtx 1070Ti, ­(dá se dneska koupit za docela slušnou cenu použitá­) zaklínače 3 to na 4k rozjelo cca na 25fps na nejvyšší detaily + mody vylepšují grafiku. Při snížení detailů a vypnutí nepotřebných věcí­(vlasy apod.­) to furt vypadá dobře a jelo to klidně přes 40fps, to je úplně v pohodě hratelný ­(zvlášť když se to omezí na 30fps, kde to je zcela stabilní s totožným časováním snímků­) opravdu na to nutně nepotřebujete moderní kartu za 20 a více tisíc...
Odpovědět0  0
Mirek55 (602) | 15.10.202214:39
Z toho Zaklínače bych raději nic neodvozoval. Sám patřím mezi hráče co si nikdy nekoupili LCD co umí víc jak 75 Hz, tudíž nejsem hertzový fanatik co musí mít minimálně 144 Hz, ale těmi 30 fps si u všech typů her jsem jistý, že to není vončo.
Odpovědět1  3
coremar (433) | 15.10.202220:21
Jasně, že na to být top hráč v nějaké FPS to nestačí, ale pokud těch 30 snímků máte nepřetržitě, bez propadů apod. tak je to výrazně plynulejší a hratelnejsi než když vám to neustále skáče např. v rozmezí 60­-75. ­(v případě že máte monitor na 60 či 120Hz samozřejmě, v takovém případě ale např. 45 snímků i když zcela stabilních nebude nikdy plynulý.­)
Zaklínač byl příklad, protože je to dobře vypadající hra, která je i stále docela náročná.
Odpovědět0  0
Tomcat2 (653) | 15.10.202217:56
Pokud máš G­-Sync nebo FreeSync, tak je to v pohodě, pokud je to v rozmezí FPS, co podporuje a můžeš mít klidně nižší FPS než obnovovací frekvenci monitoru, jinak se tam dost začne projevovat trhání obrazu a hlavně odezva obrazu oproti pohybu myši je citelně nižší...
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.