Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Diskuze k článku: 17 palců tekutých krystalů
7.3.2002, Štěpán Mrázek, recenze
LCD monitory jsou již dnes cenově vcelku dostupné a 15-ti palcové se běžně pohybují pod hranicí 20 000 Kč včetně DPH. Dnes jsme se podívali na jednoho zástupe z čeledi 17-ti palcových...
Mites | 10.4.200217:49

Tuhle jsem si koupil LCD. Na letáku bylo 40W, stejně jako na firmeních stránkách. Po rozbalení bylo na návodu 130W a na zdroji 220V a 1A. Můj starý dobrý CRT měl 80W. Tak jsem milé LCD vrátil - Přímotop krmit nehodlám ... :-(( Jak je to s reálnou spotřebou těch zde recenzovaných LCD?? Je to jen to, co vykazuje firma, že se odebírá ze zdroje, nebo to, co ty monitory skutečně berou ze zásuvky?? Díky!

Odpovědět0  0
Ladis | 11.4.20029:49

Mam VX700, výrobce uvádí příkon 40W, skutečný příkon měřený W-metrem má 35,5W. LCD má ještě repro 2x2W a to je asi ten zbytek do 40W. Myslím si , že ten údaj 220V/1A co uvádíte je jištění zdroje LCD, nikoli spotřeba. A těh 130W to by muselo být to LCD tak 24" a vysoké hodnoty jasu a konrtastu, aby mělo podsvícení takový příkon. (15" LCD ma příkon tak kolem 20-30W, 17"LCD kolem 30-50W, 18" 50-70W, teprve 20" a více již mají příkon nad 100W.

Odpovědět0  0
frogg | 8.4.200222:43

Mam monitor Eizo T562-T umi 1024*768 pri 100Hz, ve window XP lze tuto hodnotu vklidu nastavit, pokud ale pripojim monitor k PC s win ME tak mi nabidne pouze 85Hz, ovladace jsem vybral ze seznamu. Pouzivam ale utilitu 3D turbo 2001 kterou jsem dostal j GeForce 2MX (od MSI) ve ktere lze hodnotu 100Hz nastavit, ale jakmlile restartuju pocitac, tak mi to wokna vrati zpet do 85Hz, poznam to dle kolonky v OSD menu monitoru. dik za radu

Odpovědět0  0
Michal | 30.3.20020:35

Nemate nekdo zkusenosti s timhle 17'' LCD ? Chtel bych ho pristi tyden koupit :-)

Odpovědět0  0
Michal | 4.4.200216:15

Tak už ho mám a je to bomba. Zvládá bez problémů i 3D hry, DVD no prostě super. Jediná chybička: jeden špatnej bod :-((

Odpovědět0  0
Ladis | 5.4.20028:00

Po tomto LDC monitoru jsem také pokukoval, když jsem se rozhodoval, který vybrat. Za ty prachy nabízí celkem slušný obraz, analog i DVI vstup, dobrou odezvu a dokonce i USB HUB. Nakonec jsem koupil ViewSonic a také jsem spokojen. V porovnání s CRT&Trinitron to má prokreslenější obraz, hlavně v tmavých scénách a na LCD i při plném slunečním svitu do místnosti je vidět obraz!!(na rozdíl od zmiňovaného CRT)

Odpovědět0  0
Rlk | 19.3.200219:18

Vám se haní, ještě tak n ten monitor mít a mít možnost si ho otestovat. To byste hned zmlkli....

Odpovědět0  0
Jaroslav Urban | 14.3.200212:46

Většina tady vyčítá LCD monitorům vypadávání nebo již vypadlé pixely, krátkou životnost atd.. Pánové vždyť LCD se už používají řadu let u notebooků a nevšiml jsem si, že by jejich prodej stagnoval, spíše naopak. Notebooky se kupují a kupovali se i v době kdy technologie LCD byla na podstatně nižší úrovni a to za podstatně větší peníze než nynější LCD displeje. Samozřejmě, že se nekupují jenom kvůli LCD ale jsem přesvědčen, že i kvůli, a taky se nedají použít v profesionálních grafických studiích!

Odpovědět0  0
Jiri Dohnal | 20.3.200210:10

Chci si koupit LCD 17 ci 18. Zatim jsem je nikdy nezkousel. Vy s mate zkusenosti. Jaky typ ba jste mi doporucili ?

Odpovědět0  0
Ladis | 20.3.200211:51

Pro "Jiri Dohnal": Dnes jsou již na trhu LCD vcelku s vyrovnanými parametry (to je dáno tím, že LCD disleje vyrábí jen pár výrobců pro všechny výrobce LCD monitorů) a při výběru bude záležet spíše na designu a provedení toho konkrétního typu. Parametry, které stojí za nákup jsou: Kontrast >350:1, jas >230 cd/m2, úhel pohledu H/V>160°, vstup analog i DVI, rychlost odezvy <40ms, případně další výbava, jako USB HUB, audio a pod. V březnovém čísle PCM vyšel test 17" a 18" LCD, ale je to test o ničem a je tam pouze pár výrobců a navíc i staré typy. Vyzvihnul bych HITASHI a jeho model CM181 s novou technologii SuperIPS, která dosahuje rychlostí odezvy kolem 12ms a pozorovacího úhlu 170°. Jinak hodně infa o LCD je na www.monitors.cz. Opravdu kvalitní LCD ze všech hledisek bych doporuči značky SONY (např. 18" S81), ViewSonic (17" VG175, VX700,18" VG181) a EIZO (16" L465, 18" L685). Z těch levnějších značek má kvalitní LCD HYUNDAI, BELINEA, ADI, PHILIPS, COMPAQ, DELL, FUJISTU SIEMENS atd... No prostě když nevyberete vyloženě "starý" model, tak nenůžete prohloupit.

Odpovědět0  0
Jiri Dohnal | 22.3.20027:14

Pro"Ladis". Dekuji.

Odpovědět0  0
Zork | 11.3.200212:40

Vcelku mě zaujala recenze na 17" LCD ale LCD monitor s refreshem 45ms = 22fps a nerovnoměrným podsvícením (o úhlu 140 ani nemluvím) za cenu dost přes 30tis :)))))

Za monitor se dá považovat něco jako 17"LCD s 25ms uhel 160 (viděl jsem jeden za 28tis bez DPH), ale tohle je předraženej šmejd!

Takovej šmejd bych ani snad nerecenzoval!

Odpovědět0  0
Chroustostroj | 7.3.200222:14

prosim vas proc tak vychvalujete cenu kdyz na teto strance mate sami okenko s reklamou na 17" LCD JetWay vpodstate stejnych parametru za 22970 Kc

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 8.3.200210:00

V podstatě stejných parametrů ??? Podívejte se jen na rozdíl v kontrastu.

Odpovědět0  0
Pavel Chromy | 8.3.200212:35

Nema cenu se bavit o nejakem kobtrastu, kdyz to nema ani digitalni vstup.
Podobny 'noname' (Lite-On) se da poridit o 10000 (bez DPH) levneji.
Hyundai ImageQuest L70A TCO99 s digitalnim vstupem se da sehnat za cca 24000,- bez DPH.

Odpovědět0  0
Pavel Chromy | 8.3.200212:37

Dle mych zkusenosti LCD body fungovat neprestavaji - jedna se o body vadne od vyroby a kolik je tolerance zalezi na znacce a cene - drazsi nemivaji zadny vadny bod.

Odpovědět0  0
Pavel Chromy | 8.3.200212:41

Prave naopak - pro ty, co praci s pocitacem zivi je LCD jasna volba (pokud se nejedna o specialni zalezitosti tykajici se grafiky) - protoze setri oci.
Co se rychlosti obnovovani tyce jsem si naprosto jist, ze CRT monitorum konkurovat muze - zajdete se na nejake LCD podivat. Ad rozliseni - kolik ruznych rozliseni na svem CRT bezne pouzivate? Ja jenom jedno.
Ostrost obrazu je u LCD to hlavni - kdo s nim jednou pracoval da za pravdu - pro vetsinu veci je lepsi nez LCD, merit se s nim muzou jenom nejlepsi Trinitrony.

Odpovědět0  0
Ladis | 9.3.200223:35

Můžu jen potvrdit slova Pavla Chromého, používám už LCD 17" nějaký čas a už bych neměnil. Kancelářský SW, brouzdání po webu i při rolování bez problémů, filmy i DVD brilantní, hry, hlavně 3D bezvadně prokreslené a oči se jen smějí a nebolí ani při celodenní práci.

Odpovědět0  0
Kendy | 10.3.200219:35

Vadi mi, kdyz nekdo neustale preferuje neco ciziho, Americkeho - vyborneho.... Vzdyt v Cechach mame spickove svetove programatory, po kterych prahne cela vyspela zapadni Evropa. Co kdyz mame i vynikajici techniky, kteri maji kvalitni teoreticky zaklad ze skoly, praxi, super napady a cit technika, ktery je schopen dokonale vyzkouset to ci ono zarizeni? Samozrejme pokulhavame malinko za svetem v technickem vybaveni. Chci tim jen rici to, kdyz budeme neco papouskovat, tak nedokazeme nic. Ne jako Cesi, ale jako lidsto.
Plne souhlasim s autorem, ze vernost barev neni u TFT dokonala. Nelze ji absolutne srovnavat s CRT. I o hloubce barev bych pochyboval jako clovek, ktery pouziva jak panel, tak i notebook - oboji velice kvalitni, znackove a drahe.
A co se tyce spatnych bodu. Pred koupi vyse zminenych , jsem si zkousel nekolik typu. Mohu rici, ze asi z 10ks jsem mel pouze jeden se spatnym bodem. V dnesni dobe uz se vyrobcum zrejme dari vyrabet relativne bezchybove panely. Ale pravidlo 8, u obchodniku plati.
I presto panely mohu vsem vrele doporucit a sam bych uz nemenil.

Odpovědět0  0
Tervi | 7.3.20029:48

Ty nevýhody jsou zřejmé, nicméně firmy jako Eizo, SGi nebo Apple nabízí LCD displaye, které už většinu zmíněných nectností nemají, i když cena je samozřejmě v oblasti snů:o) Rychlost obnovení je pro profi nasazení řekněme dostačující, konec konců filmy běží na 25fps (pravda, s motion blurem:o) Trvanlivost je těchto typů zatím pozitivně potvrditelná v rámci tří let, uvidíme dál,o-) Pevný počet bodů má krom nevýhod i jednu zásadní výhodu, totiž oproti CRT dokonalou geometrii. Barvy samozřejmě nejsou tak dokonalé jako u nejlepších CRT, nicméně opět bych řekl postačující,o-)) Koneck konců, viděl jsem dost DTP studií, kde s LCDčky pracují, i z mé zkušenosti to míň namáhá oči než celodenní čumění do žhnoucího CRT...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 7.3.20029:58

S tím namáháním očí musím souhlasit. Denně trávím u počítače i více než 12 hodin a během těch 14 dnů co jsem tohle LCD recenzoval jsem cítil podstatně menší únavu očí než u CRT. Teď tu mám zase CRT a vzpomínám :o).

Odpovědět0  0
Vodicka Petr | 7.3.20028:48

I kdyz chapu vyhody LCD panelu, presto si myslim, ze alespon z meho hledika nenastal ten spravny cas na jeji nakup a to proto:
1. Cena - za tech 31000 bez DPH dnes poridim velmi slusny CRT monitor 21''
2. 'Rychlost' obrazovky - pro rychle deje - animace si nejsem jisty, ze LCD panel je to prave orechoove -
na CRT to nikdy mit nemuze
3. Trvanlivost - osobne nemam zkusenosti, jak dlouho takovy monitor vydrzi - nebudou mi odchazet jednotlive body. Navic predstava, ze si koupim LCD novej monitor a on jako novy muze mit az 7 spatnej bodu a ja nemam sanci to vyreklamovat me moc neuspokojuje.
4. Pevny pocet bodu - vetsinou 1280x1024 - obcas se mi jevi jako vhodne, abych si mohl nastavit i vetsi rozliseni - u LCD ovsem nejde - pokud prekrocim maximum, pak se mi z toho stava virtualni obrazovka,kde se mi roluje obraz.

Secteno podtrzeno - zatim ne pro profesionalni pouziti - alespon podle meho nazoru - je to dobra varianta pro reditele a vedouci, ale ne pro ty, co se pocitacema zivi...

P.V.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 7.3.20029:19

Věřím že DTP pracovníka či grafika by asi LCD neoslnil a takové rolování ve Wordu ve srovnání s CRT také není to pravé, ale z mého pohledu jsou výhody jasné a až budou LCD 17" stát kolem 15 000 tak si myslím že už nebude o čem hovořit.

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 7.3.20029:22

Souhlasím, že pro DTP a grafiku to není to pravé, ale většina prodeje se odehrává jinde.

Odpovědět0  0
Ondřej Bouda | 7.3.20026:27

Nejdůležitější - může se stát, že přestane fungovat jeden nebo více bodů - podle techlologie displaye pak tento nefunkční bod je buďto neustále černý, nebo neustále bílý (což je nepříjemnější). Naprostou většinu LCD panelů lze reklamovat až tehdy, pokud má panel takových bodů alespoň 8 (!).
Asi druhou nejpodstatnější nevýhodou je velmi špatná barevná věrnost - výrebci sice udávají 24-bitovou barevnou hloubku, ale skutečnost je mnohem horší - pozná se to první pohled. Z tohoto důvodu je LCD panel prakticky nepoužitelný pro profesionální grafiku.

LCD panely mají samozřejmě i mnoho výhod, detailní srovnání LCD a CRT najdete na Toms Hardware:
http://ww­w4.tomshardware.com/display/02q1/020114/index.html
Část článku, ve které je přehledné srovnání výhod a nevýhod LCD versus CRT:
http://w­ww4.tomshardware.com/display/02q1/020114/lcd-03.html

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.