Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

3DMark: testujeme výkon DirectX 12

8.6.2015, Pavel Šantrůček, recenze
3DMark: testujeme výkon DirectX 12
3DMark je jedním z prvních nástrojů pro testování režie 3D API a ačkoliv se objevilo hned několik více či méně povedených článků o měření DirectX 12 pomocí 3DMarku, my si dnes provedeme měření svá vlastní a samozřejmě nezůstane pouze u nich. Aktualizováno.

Test: Mantle


Mantle graf

Mantle graf

Vítejte v novém světě. Tam, kde DirectX 11 s podporou MTR končí, Mantle teprve začíná. S Mantle se přestáváme bavit o desítkách tisíc Draw Calls na snímek, jelikož jde o stovky tisíc těchto požadavků na vykreslení. Tentokrát však samozřejmě nemáme srovnání s grafickými kartami Nvidia, ale to, co nám 3DMark ukazuje, je opravdu úžasné.

Mantle graf

Vytížení procesoru je bezmála 100% a to samé se týká i všech jednotlivých procesorových jader. Prostě veškeré zdroje, které procesor vůbec může nabídnout, je možné nasměrovat pouze do obsluhy API, které je zkonzumuje prakticky beze zbytku.

Mantle graf

Na vytížení grafické karty je vidět, že řadič Mantle nějaké ty rezervy pro navýšení svého výkonu ještě má a neřekl tak své poslední slovo.

Mantle graf

K Mantle netřeba nic dodávat, vše už snad bylo řečeno a výsledky jasně ukázaly, že cíle, které si AMD společně s vývojáři předsevzali, byly splněny snad do posledního puntíku. Takto nějak by moderní API mělo fungovat a mělo tak fungovat už dávno!

Poznámka:
Při testování 3DMark pod Windows 8.1 vykazovaly naměřené výsledky s Mantle pouze polovičních hodnot oproti těm, které jsme naměřili pod Windows 10. Na tento problém se zaměříme v některém z dalších článků.
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.