Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

3DMark z pohledu grafika

7.2.2013, Pavel Kovač, recenze
3DMark z pohledu grafika
Pokud vyjde nový 3DMark, znamená to vždy takovou menší revoluci. Uživatelé sdílejí své skóre a porovnávají výkon PC. Jaký je však nový 3DMark z grafického pohledu? Zaměstnává vůbec Futuremark schopné grafiky?



Posledním testem je již plnohodnotný DirectX 11 benchmark s názvem Fire Strike. Tento test je navíc graficky opravdu hodně... řekněme zajímavý. Kombinuje v grafickém pojetí totiž Diablo, Hvězdné Války, Dead Space a Tomb Raidera. Taková směsice se v pár záběrech opravdu jen tak nevidí. Navíc bojové umění je podobné Mortal Combatu. Futuremark se snažil do tohoto testu opravdu vecpat vše, co se dá. Jsou zde textury ve vysokém rozlišení, HDR a spousta, ale velká spousta částicových systémů. Díky tomu vypadá test opravdu dobře. Tedy z pohledu technologického. Z pohledu designerského to je opět takový kočkopes.




Originální obraz




Upravený obraz


Osobně bych opět trochu přidal kontrastu a vinětace, ale rozhodně to není tak zásadní jako u Cloud Gate. Zde je grafické pojetí z tohoto hlediska podstatně lepší. Dovolím si tvrdit, že na tomto testu pracoval odlišný tým lidí než na Cloud Gate.

Co se však musí uznat, je zcela perfektní nasazení všech efektů typu depth of field (+ bokeh), motion blur, post process filtry a HDR. Vše zde totiž funguje tak nějak přirozeně a nevypadá to jako pěst na oko. Všechny objekty na obraze jsou zasazeny tak nějak přirozeně a nevystupují díky ostrým hranám. Ty jsou vidět vlastně jen na žhnoucím meči kostnatého záporáka. Největší je však nasazení částicových systémů. Jakmile se hne meč vzduchem či dopadne na protivníka či zem, vylétnou z něj jiskry. Také pára vystupující ze spodních podlaží je přirozená a i pokud projde nějakým objektem, nezobrazí hranu. Je zde jasně cítit využití většiny dostupných technologií a díky tomu je test opravdu pěkný. Celkově působí hodně filmově a občas zapomenete na fakt, že se jedná o renderovanou 3D scénu na vašem počítači.




Originální obraz




Upravený obraz


Poslední test je opravdu "promakaný", používá totiž dynamické osvětlení pomocí částic, ve scéně jsou více jak dvě stovky světel a z toho téměř polovina vrhá stíny. Při představě, že se podobné nastavení objeví ve hrách, asi zešediví nejen grafická karta, ale i samotný leveldesigner. Bohužel se nepoužívá žádné osvětlení podobné reálnému světu (jen typu Ambient Occlusion). Je docela škoda, že Futuremark nenasadil ještě nějaký test v podobě GPU výpočtů založených na raytracingu. Naštěstí pro tyto účely jsou zde jiné benchmarky, ale bylo by jistě dobré mít alespoň jedno "all in one" řešení.