3DMark z pohledu grafika
7.2.2013, Pavel Kovač, recenze
Pokud vyjde nový 3DMark, znamená to vždy takovou menší revoluci. Uživatelé sdílejí své skóre a porovnávají výkon PC. Jaký je však nový 3DMark z grafického pohledu? Zaměstnává vůbec Futuremark schopné grafiky?
Kapitoly článku:
- 3DMark z pohledu grafika
- 3DMark - Ice Storm
- 3DMark - Cloud Gate
- 3DMark - Fire Strike
- 3DMark jako celek
Originální obraz
Upravený obraz
Osobně bych opět trochu přidal kontrastu a vinětace, ale rozhodně to není tak zásadní jako u Cloud Gate. Zde je grafické pojetí z tohoto hlediska podstatně lepší. Dovolím si tvrdit, že na tomto testu pracoval odlišný tým lidí než na Cloud Gate.
Co se však musí uznat, je zcela perfektní nasazení všech efektů typu depth of field (+ bokeh), motion blur, post process filtry a HDR. Vše zde totiž funguje tak nějak přirozeně a nevypadá to jako pěst na oko. Všechny objekty na obraze jsou zasazeny tak nějak přirozeně a nevystupují díky ostrým hranám. Ty jsou vidět vlastně jen na žhnoucím meči kostnatého záporáka. Největší je však nasazení částicových systémů. Jakmile se hne meč vzduchem či dopadne na protivníka či zem, vylétnou z něj jiskry. Také pára vystupující ze spodních podlaží je přirozená a i pokud projde nějakým objektem, nezobrazí hranu. Je zde jasně cítit využití většiny dostupných technologií a díky tomu je test opravdu pěkný. Celkově působí hodně filmově a občas zapomenete na fakt, že se jedná o renderovanou 3D scénu na vašem počítači.
Originální obraz
Upravený obraz
Poslední test je opravdu "promakaný", používá totiž dynamické osvětlení pomocí částic, ve scéně jsou více jak dvě stovky světel a z toho téměř polovina vrhá stíny. Při představě, že se podobné nastavení objeví ve hrách, asi zešediví nejen grafická karta, ale i samotný leveldesigner. Bohužel se nepoužívá žádné osvětlení podobné reálnému světu (jen typu Ambient Occlusion). Je docela škoda, že Futuremark nenasadil ještě nějaký test v podobě GPU výpočtů založených na raytracingu. Naštěstí pro tyto účely jsou zde jiné benchmarky, ale bylo by jistě dobré mít alespoň jedno "all in one" řešení.