Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD Athlon 1200 MHz se sběrnicí 266 MHz a pěti větráky v akci

11.6.2001, Štěpán Mrázek, recenze
AMD Athlon 1200 MHz se sběrnicí 266 MHz a pěti větráky v akci
Do redakce se zatoulala referenční sestava přímo od firmy AMD. Jejím srdcem je procesor AMD Athlon pracující na frekvenci 1200 MHz. Jeho drobnější zvláštností je takt systémové sběrnice 266 MHz, tedy zcela přesně je to …
SiSoft Sandra 2001

CPU Benchmark
Pomocí testu Dhrystone se získává počet operací, které je schopen procesor provést při výpočtech s celými čísly. Hodnota MIPS, která je jednotkou pro výsledek znamená Million Instructions Per Second (milion instrukcí za sekundu).

Test Whetstone zase dává přehled kolik operací je procesor schopen provést při zpracování čísel s plovoucí desetinou čárkou. Jednotkou testu je hodnota MFLOP znamenající Million Floating Operations Per Second (milion plovoucích operací za sekundu).


Obr. 4 – Výsledky testu CPU Benchmark

CPU Multi-Media Benchmark
Tento test měří výkon procesoru při výpočtech čísel jak v pevné tak i v plovoucí desetinné čárce. Jelikož během testu dochází ke generování obrazu pomocí fraktálních iterací, je výsledek vyjádřen počtem iterací provedených za sekundu.


Obr. 5 – Výsledek testu CPU Multi-Media Benchmark

Memory Benchmark
Tento test vypovídá o šířce pásma paměťové sběrnice. Výsledek znamená počet megabytů přenesených za sekundu.


Obr. 6 – Výsledek testu Memory Benchmark

Grafické testy

3D Mark 2001
Program 3D Mark 2001 pracuje pod rozhraním DirectX a během prováděných testů měří rychlost vykreslování snímků za sekundu. Výsledky následně interpretuje jako „Overall Score“ jehož jednotkou je ’3d mark’.


Obr. 7 – Výsledky testů programem 3D Mark 2001

Projektové soubory
Projektové soubory obsahují podrobné informace o testovacím prostředí, ovladačích a použitých komponentech. Dále samozřejmě obsahují také výsledky testů. K jejich prohlédnutí potřebujete registrovanou verzi programu 3D Mark 2001, v případě že ji nemáte k dispozici, pak můžete použít textovou podobu projektových souborů.

Ikona Odkaz na databázi
16 bitů
32 bitů
640 x 480
640 x 480 - 16bit.3dp
640 x 480 - 32bit.3dp
800 x 600
800 x 600 - 16bit.3dp
800 x 600 - 32bit.3dp
1024 x 768
1024 x 768 - 16bit.3dp
1024 x 768 - 32bit.3dp
1280 x 1024
1280 x 1024 - 16bit.3dp
1280 x 1024 - 32bit.3dp
1600 x 1200
1600 x 1200 - 16bit.3dp
1600 x 1200 - 32bit.3dp
Tab. 1 – Projektové soubory programu 3D Mark 2001

Textová podoba projektových souborů

Ikona Odkaz na databázi
16 bitů
32 bitů
640 x 480
640 x 480 - 16bit.txt
640 x 480 - 32bit.txt
800 x 600
800 x 600 - 16bit.txt
800 x 600 - 32bit.txt
1024 x 768
1024 x 768 - 16bit.txt
1024 x 768 - 32bit.txt
1280 x 1024
1280 x 1024 - 16bit.txt
1280 x 1024 - 32bit.txt
1600 x 1200
1600 x 1200 - 16bit.txt
1600 x 1200 - 32bit.txt

Quake III Arena
Program, spíše hra Quake pracuje s rozhraním OpenGL. Výsledná čísla znamenají průměrný počet snímků zobrazených za sekundu (FPS – Frames Per Second) během testovací sekvence.


Obr. 8 – Výsledky ve hře Quake III Arena

3D WinMark 2000
Během testování se renderuje celkem devět sekvencí, při jejichž vykreslování se využívá rozhraní DirectX. Změřená čísla jsou průměrný počet snímků ze všech těchto devíti testů.


Obr. 9 – Výsledky testovacího programu 3D WinMark 2000
reklama