AMD Athlon 1200 MHz se sběrnicí 266 MHz a pěti větráky v akci
11.6.2001, Štěpán Mrázek, recenze
Do redakce se zatoulala referenční sestava přímo od firmy AMD. Jejím srdcem je procesor AMD Athlon pracující na frekvenci 1200 MHz. Jeho drobnější zvláštností je takt systémové sběrnice 266 MHz, tedy zcela přesně je to …
Kapitoly článku:
- AMD Athlon 1200 MHz se sběrnicí 266 MHz a pěti větráky v akci
- Testy - SiSoft Sandra a grafické testy
- Testy spolupráce s HDD a zhodnocení
SiSoft Sandra 2001
CPU Benchmark
Pomocí testu Dhrystone se získává počet operací, které je schopen procesor provést při výpočtech s celými čísly. Hodnota MIPS, která je jednotkou pro výsledek znamená Million Instructions Per Second (milion instrukcí za sekundu).
Test Whetstone zase dává přehled kolik operací je procesor schopen provést při zpracování čísel s plovoucí desetinou čárkou. Jednotkou testu je hodnota MFLOP znamenající Million Floating Operations Per Second (milion plovoucích operací za sekundu).
Obr. 4 – Výsledky testu CPU Benchmark
CPU Multi-Media Benchmark
Tento test měří výkon procesoru při výpočtech čísel jak v pevné tak i v plovoucí desetinné čárce. Jelikož během testu dochází ke generování obrazu pomocí fraktálních iterací, je výsledek vyjádřen počtem iterací provedených za sekundu.
Obr. 5 – Výsledek testu CPU Multi-Media Benchmark
Memory Benchmark
Tento test vypovídá o šířce pásma paměťové sběrnice. Výsledek znamená počet megabytů přenesených za sekundu.
Obr. 6 – Výsledek testu Memory Benchmark
Grafické testy
3D Mark 2001
Program 3D Mark 2001 pracuje pod rozhraním DirectX a během prováděných testů měří rychlost vykreslování snímků za sekundu. Výsledky následně interpretuje jako „Overall Score“ jehož jednotkou je ’3d mark’.
Obr. 7 – Výsledky testů programem 3D Mark 2001
Projektové soubory
Projektové soubory obsahují podrobné informace o testovacím prostředí, ovladačích a použitých komponentech. Dále samozřejmě obsahují také výsledky testů. K jejich prohlédnutí potřebujete registrovanou verzi programu 3D Mark 2001, v případě že ji nemáte k dispozici, pak můžete použít textovou podobu projektových souborů.
Textová podoba projektových souborů
Quake III Arena
Program, spíše hra Quake pracuje s rozhraním OpenGL. Výsledná čísla znamenají průměrný počet snímků zobrazených za sekundu (FPS – Frames Per Second) během testovací sekvence.
Obr. 8 – Výsledky ve hře Quake III Arena
3D WinMark 2000
Během testování se renderuje celkem devět sekvencí, při jejichž vykreslování se využívá rozhraní DirectX. Změřená čísla jsou průměrný počet snímků ze všech těchto devíti testů.
Obr. 9 – Výsledky testovacího programu 3D WinMark 2000
CPU Benchmark
Pomocí testu Dhrystone se získává počet operací, které je schopen procesor provést při výpočtech s celými čísly. Hodnota MIPS, která je jednotkou pro výsledek znamená Million Instructions Per Second (milion instrukcí za sekundu).
Test Whetstone zase dává přehled kolik operací je procesor schopen provést při zpracování čísel s plovoucí desetinou čárkou. Jednotkou testu je hodnota MFLOP znamenající Million Floating Operations Per Second (milion plovoucích operací za sekundu).
Obr. 4 – Výsledky testu CPU Benchmark
CPU Multi-Media Benchmark
Tento test měří výkon procesoru při výpočtech čísel jak v pevné tak i v plovoucí desetinné čárce. Jelikož během testu dochází ke generování obrazu pomocí fraktálních iterací, je výsledek vyjádřen počtem iterací provedených za sekundu.
Obr. 5 – Výsledek testu CPU Multi-Media Benchmark
Memory Benchmark
Tento test vypovídá o šířce pásma paměťové sběrnice. Výsledek znamená počet megabytů přenesených za sekundu.
Obr. 6 – Výsledek testu Memory Benchmark
Grafické testy
3D Mark 2001
Program 3D Mark 2001 pracuje pod rozhraním DirectX a během prováděných testů měří rychlost vykreslování snímků za sekundu. Výsledky následně interpretuje jako „Overall Score“ jehož jednotkou je ’3d mark’.
Obr. 7 – Výsledky testů programem 3D Mark 2001
Projektové soubory
Projektové soubory obsahují podrobné informace o testovacím prostředí, ovladačích a použitých komponentech. Dále samozřejmě obsahují také výsledky testů. K jejich prohlédnutí potřebujete registrovanou verzi programu 3D Mark 2001, v případě že ji nemáte k dispozici, pak můžete použít textovou podobu projektových souborů.
Tab. 1 – Projektové soubory programu 3D Mark 2001
Textová podoba projektových souborů
Quake III Arena
Program, spíše hra Quake pracuje s rozhraním OpenGL. Výsledná čísla znamenají průměrný počet snímků zobrazených za sekundu (FPS – Frames Per Second) během testovací sekvence.
Obr. 8 – Výsledky ve hře Quake III Arena
3D WinMark 2000
Během testování se renderuje celkem devět sekvencí, při jejichž vykreslování se využívá rozhraní DirectX. Změřená čísla jsou průměrný počet snímků ze všech těchto devíti testů.
Obr. 9 – Výsledky testovacího programu 3D WinMark 2000