AMD Trinity: nová desktopová APU v akci
2.10.2012, Jan Vítek, recenze
Po dlouhém čekání přichází společnost AMD s novými desktopovými jednotkami APU, které mají nahradit předchozí generaci Llano. Jedná se o generaci Trinity, která přichází v rámci platformy Virgo a jedná se o procesory série A. Ty si dnes poprvé vyzkoušíme.
Kapitoly článku:
Testy integrovaných grafických jader
Starší jednotky AMD Llano excelovaly ve výkonu integrovaných grafických jader Radeon, takže od Trinity nemůžeme očekávat nic jiného, než další posunutí tohoto výkonu. Využijeme prozatím starší testy, takže jednak si srovnáme jeho výkon s tím, co nabízely modely A6-3650 a A8-3850, pak GPU Intel v procesorech Sandy Bridge Intel (HD Graphics 2000 a 3000) a také s tím, co ukrývá čipová sada AMD 890GX, čili Radeon HD 4290.
Nakonec jsem chtěl zařadit výsledky také nového Intel HD Graphics 4000 v procesorech Ivy Bridge, které byly testovány na jaře, ovšem jiným způsobem než APU, takže je nelze v tomto testu použít. Hovořit budeme tedy především o srovnání generací Llano a Trinity.
Při pohledu na výsledky již dříve provedených testů, které jsme nyní doplnili o výsledky Radeonů v APU Trinity, lze říci jediné - nové integrované IGP se povedly a poskytují nám opravdu slušný výkon, až je to občas i podezřelé. Nicméně naměřené výsledky opravdu odpovídají skutečnosti. Z testů ve hrách S.T.A.L.K.E.R. a Company of Heroes je patrné, že obrovský nárůst výkonu je viditelný především ve starších titulech, zatímco v těch novějších už nejde o tak velké rozdíly a pak je tu černá ovce - Starcraft 2, kde jsou Trinity v našich testech o chlup horší. Nicméně jiné servery ukazují spíše nárůst výkonu ve prospěch Trinity, ale to jsme bohužel nemohli ověřit.
Následně ještě mimo soutěž byly provedeny testy ve hrách Just Cause 2 a ANNO 2070. Obě běžely v rozlišení 1600 x 1200 a na vysoké detaily, zatímco Just Cause 2 měl navíc zapnutý i 4x AntiAliasing a přitom jsme dosáhli bezmála na 40 FPS na APU A10-5800K a s druhým APU to nebylo o moc horší. ANNO 2070 je již náročnější, a tak bychom se museli spokojit s 16 FPS nebo snížit nároky na detaily.