AOC d2757Ph: Designovka s 3D
29.11.2012, Pavel Kovač, recenze
Máte rádi 3D? Máte rádi pěkné monitory? Tak právě pro vás je tu nový IPS monitor od AOC. Ten vsází na pasivní technologii 3D (tedy bez blikání), velikost 27", Full HD rozlišení a hlavně na neotřelý design.
Kapitoly článku:
Odezva
V menu lze měnit parametr Overdrive. Ten má sice docela jemnou stupnici, ale první dvě (Vypnuto a Slabé) jsou téměř shodné a prakticky k žádnému urychlení nedochází. Naopak u hodnoty Střední se již začne často vyskytovat velký překmit. A hodnota "Silné" je už pro odezvu téměř zabiják. Pro nejlepší výsledky použijte tedy hodnotu "Střední". Pokud se vám stane, že u některých her uvidíte světlé duchy v obraze, tak hodnotu snižte. Nebude to však tak časté.
A nyní již přistoupíme k naměřeným hodnotám. Při pohledu na tabulku bude asi všem jasné, že monitor je na tom s odezvou docela průměrně, až lehce nadprůměrně. Samotná odezva, pokud zapomeneme na tabulku hodnot overdrive, je velmi dobrá. Bohužel na onu další tabulku zapomínat nemůžeme, a tím se odezva zkrátka docela degraduje. Pokud by výrobce věnoval více času naprogramování elektroniky, tak by se jistě překmitu zbavil.
I tabulka odezvy overdrive je docela hodně plná. Navíc hodnoty jsou vysoké a překmit často dosahoval i 30%. To je pro hry docela nepříjemná zpráva, protože sem tam zkrátka za pohybujícím se objektem uvidíte světlý stín.
Docela typický příklad odezvy, která se u monitoru AOC d2757Ph vyskytuje velmi často, je 0-175-0. Je zde dobře vidět výrazný překmit, který ve hrách může způsobit nepříjemné duchy. Pokud Overdrive snížíte či úplně vypnete, tak překmit sice zmizí, ale odezva se zkrátka prodlouží na více jak dvojnásobek.
0-175-0 (20 ms na dílek)
U odezvy 50-200-50 je situace trošku příznivější. Překmit je sice dlouhý, ale není pro oko tak výrazný, protože není až tak "vysoký".
50-200-50 (20 ms na dílek)
Inputlag
Pokud jste častým hráčem, tak je pro vás tato část recenze asi nejzajímavější. Odezva a inputlag. To jsou parametry, které by měl každý hráč sledovat jako první. AOC d2757Ph dosahuje inputlagu pouze 12 ms, což je velmi dobrý výsledek.
Inputlag (20 ms na dílek)
Sledování videa
Při sledování videa si jistě všimnete slušného podsvícení. Tedy ve smyslu, že nemá výrazné průsvity na okrajích. Jinak je podsvícení bohužel lehce podprůměrné, ale o tom později. Pro filmy je podsvícení velmi dobré a nikoho rušit rozhodně nebude.
Kvalita obrazu je velmi dobrá, a pokud si zapnete 3D režim, tak si užijete i tato videa. Pasivní FPR režim sice sníží rozlišení, ale zase vás z něj nebude bolet hlava. Odezva je více než dostatečná, což je tedy vlastnost většiny dnešních LCD monitorů, a tak jde vlastně o průměr. Každopádně vzhledem k podsvícení o lehce nadprůměr.
Fotografie podsvícení
Pokud je podsvícení pro filmy velmi dobré, tak to stejné bohužel o podání černé říci nemohu. Jas černé barvy je i při zkalibrování na 120 cd/m2 hodně vysoký, a tak to dává předzvěst pro nízký kontrast. A to se také i při sledování filmů vyplnilo. Sice lesklá povrchová úprava trošku prohlubuje obraz, ale ve skutečnosti je obraz docela málo kontrastní.
Hraní her
Při hraní her si doporučuji trošku seřídit odezvu pomocí položky OverDrive. Pokud vám vadí výrazné překmity, tak raději Overdrive snižte a spokojte se s lehce delší odezvou. Pohybující se postavy však nebudou mít světlé kontury. Díky nízkému inputlagu je však hraní akčních her více než příjemné. Sice to stále není nulový inputlag jako u CRT, ale již se tomu téměř blíží. Pokud vám tedy nevadí lesklá obrazovka a chcete si sem tam zahrát ve 3D, tak je AOC d2757Ph více než vhodný.