AOC G2460PQU: 144 Hz pro hráče!
16.7.2013, Pavel Kovač, recenze
Pokud si hodláte pořídit herní monitor, nejspíše narazíte na diskuze ohledně nutnosti 120/144Hz monitorů. AOC si pro nás připravil rovnou 144 Hz, ovšem standardně je vybaven TN maticí. Dokáže překvapit?
Kapitoly článku:
- Design a konstrukce
- Identifikace panelu, OSD menu a ovládání
- Odezva, inputlag, hry a video
- Pozorovací úhly, jas, kontrast a podsvícení
- Struktura displeje a testy barev
- Interpolace, regulace podsvícení a spotřeba
- Celkové hodnocení a závěr
Interpolace obrazu při nižším rozlišení (1280×800)
Kvalitou interpolace se v posledních letech už téměř ani zabývat nemusíme. Většina monitorů se totiž ustálila na téměř stejné úrovni a hledat rozdíly je jako hledat jehlu ne v kupce sena, ale rovnou na celém poli. Zkrátka interpolace je na běžné úrovni. Potěšující je, že monitor umí zachovávat poměr stran. To je u herního monitoru velmi důležité. Ne vždy totiž hra podporuje rozlišení 1080p. I když to jsou spíše jen výjimky. Naopak většina dnešních moderních her je právě na toto rozlišení optimalizována.
Regulace jasu
Nejprve jsem si myslel, že zde monitor pohaním a řeknu "fuj, zase ta PWM regulace". Ale bylo by to nefér. Monitor sice používá PWM, tedy pulzně-šířkovou modulaci pro regulování jasu, ovšem blikání LED podsvícení je natolik rychlé, že se pro oko jeví jako moderní lineární regulace. Frekvence je velmi pěkných 582 Hz. To je více než dvojnásobek co je u většiny monitorů. Při nastavení jasu na 100% se samozřejmě blikání zcela zbavíte.
Spotřeba
Vzhledem k velikosti a nasazení monitoru lze očekávat slušnou spotřebu. A je tomu skutečně tak. Při maximálním jasu si monitor řekne pouze o 35 W. Při jasu 120 cd/m2 je jen 19 W, což je velmi dobré. Ve výsledku je dobrý tedy i světelný výkon.
Dnes testovaný monitor má světelný výkon 1,857 lm/W.