ArmA 2: nová dimenze vojenských akčních her
14.7.2009, Petr Štefek, recenze
Bohemia Interactive několik let vyvíjela hru, která by měla opravit pošramocenou pověst původní hry Armed Assault. Nový díl disponuje dech beroucí grafikou a podobnou rozlehlostí. Můžeme se těšit na možná nejrealističtější vojenské taktické operace na PC.
Kapitoly článku:
ArmA 2 je jednoznačně hrou, která sebou přináší naprosto a s přehledem nejvyšší nároky na hardware. Zde je ovšem nutné podotknout, že tyto nároky nejsou bezúčelné, neboť odměnou za ně je v současné době graficky nejlepší ztvárnění vojenských operací na světě. Lidé často srovnávají s ArmA 2 hry jako je Crysis Warhead a jedním dechem hru odsoudí a vývojáře označí jako neschopné patlaly, kteří si svůj plat zasloužili jakýmsi omylem.
Ale nyní si musíme uvědomit, že ve hrách jako je Crysis není přítomno až několik stovek jednotek nebo není simulována viditelnost okolo 10 km. Tyto zdánlivě nepatrné detaily spolu s přesným ztvárněním krajiny dohromady dává našim systémům zabrat. ArmA 2 ovšem není hrou na několik měsíců či týdnů, ale její životnost je díky on-line hraní až několik let. Nejen proto jsem velmi rád, že hra podobně extrémní nastavení umožňuje a v budoucnu, v horizontu pár měsíců, ji jistě bez problémů rozpohybuje i průměrný hardware.
Ze samotných grafů je ovšem jasně patrné, že pokud byste rádi hráli ArmA 2 na maximální detaily už dnes, tak počítejte s nutností opravdu silného čtyřjádrového procesoru (pro off-line hraní) a dvou grafických karet zapojených do SLI či CrossFire. Dvoujádrové karty, jako je Radeon HD 4870 X2 nebo GeForce GTX 295, jsou také možností, ale v obou případech si prozatím musíte podporu SLI a CrossFire tak říkajíc "dobastlit" pomocí utility eVGA SLI Enhancement nebo v případě AMD ještě složitějším způsobem, který zahrnuje laborování s přejmenováním spouštěcího souboru a podobně. Doufejme, že s dalším patchem a novými ovladači ForceWare a Catalyst se dočkáme této podpory automaticky a oficiálně.