Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

ArmA 2: Operation Arrowhead - náročná zábava

16.8.2010, Petr Štefek, recenze
ArmA 2: Operation Arrowhead - náročná zábava
Otestovali jsme datadisk pro jednu z nejnáročnějších her posledních let. Řeč je samozřejmě o očekávaném titulu ArmA 2: Operation Arrowhead, který staví na propracované grafice, poctivém obsahu a svou celkovou kvalitou představuje úplnou špičku tohoto segmentu.
Kapitoly článku:
  1. ArmA 2: Operation Arrowhead - náročná zábava
  2. 1280x1024
  3. 1680x1050
  4. 1920x1200
  5. Vliv CPU
  6. Závěr
ArmA 2 byla po svém vydání poměrně omílaným titulem, jehož publicitu do značné míry zajistila hardwarová náročnost. Kdo by čekal grafické orgie a speciální efekty pod rozhraním DirectX 11 byl tehdy zklamán, protože hra vychází z prastarého grafického engine podporujícího pouze DirectX 9.
Hra vypadala v rámci možností opravdu dobře a mnozí srovnávali její grafickou úroveň s Crysis nebo jinými tituly založenými na opravdu moderních grafických enginech. Faktem je, že ArmA 2 byla mimořádně náročná a těžko se pro tento fakt hledalo ospravedlnění.
 


Dnes zde máme na přetřesu datadisk pod názvem Operation Arrowhead, který pokračuje zcela v tradici předchozího dílu, takže žádné DirectX 11 nebo DirectX 10. Příznivci moderních metod 3D zobrazování ovšem nemusí příliš plakat, protože se zde setkáme s běžnými věcmi jako je HDR, bump-mapping (většinou dynamické modely), parallax occlusion mapping (simulace plastického 3D povrchu z 2D textury) a HD textury.

Vše trochu kazí na dnešní poměry už poměrně jednodušší světelný model, který je občas v ostrém kontrastu se špičkovými texturami i samotnými modely. Možná jsem ale již zmlsaný ochutnávkami z Crysis 2 a jiných připravovaných her. Celková kvalita grafiky je na možnosti DirectX 9 výjimečná.

Faktem zůstává, že se v současné době jedná o graficky velmi povedenou hru, která ve své rozlehlosti a komplexnosti jen těžko hledá konkurenci. Stejně jako u předchozího dílu, tak i nyní se musíme připravit na krvavé nároky na hardware. Máme zde ale novou generaci grafických karet ATI a Nvidia, takže situace by mohla být o poznání růžovější. Nutno podotknout, že původní ArmA 2 byla do značné míry závislá na výkonu samotného procesoru, který se stará o výpočty fyziky, umělé inteligence NPC a podobně.


Testovací sestava a metodika


Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.

Ikona Odkaz na databázi Testovací sestava
Procesor Intel Core i7 920 2.67@3,6 GHz
Intel Core 2 Quad Q9650
Zákl. deska AMD Phenom II X6 1055T
AMD Athlon II X4 630
Gigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366)
Operační paměť RAM Gigabyte GA-890FXA-UD7 (AM3+)
GIgabyte GA-EP45-UD3 (LGA775)
Kingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz
Zdroj Gigabyte Odin 1200 W
Grafické karty Gigabyte GeForce GTS 250 1024 MB
MSI GeForce GTX 480 1536 MB
Palit GeForce GTX 460 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 260 216 896 MB
Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5970 2048 MB
Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB
Gigabyte GeForce 9800GT 512 MB
Monitor 30" LCD HP
Operační systém Windows 7 64-bit

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64-bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS a libovolné mapy ve hře (my jsme využili legendární Valley of the Jaguar).


Ovladače grafických karet
  • GeForce 258.96 WHQL
  • Catalyst 10.7 WHQL