Assassin's Creed Brotherhood
29.4.2011, Petr Štefek, recenze
Assassin's Creed Brotherhood navazuje svým dějem na předchozí druhý série Assassin's Creed a my se podíváme jaký hardware potřebujete pro jeho hraní. Zklámáním pro všechny bude i v PC verzi absence DirectX 11.
Assassin's Creed Brotherhood je dalším pokračováním předchozích dvou dílů této této série, která přinesla v roce 2008 alespoň špetku originality do poměrně nudných vod akčních her. Nový díl je přímým pokračováním Assassin's Creed 2 a navazuje na vítězství hlavního hrdiny Ezia Auditore, který pomstil smrt svého otce, bratrů a zároveň dal co proto svým úhlavním nepřátelům. Assassin's Creed ve své době jako jedna z mála her podporovala tehdy zbrusu nové rozhraní DirectX 10.1. Vývojáři tehdy dali výkonnostní bonus všem grafickým kartám ATI Radeon HD 4000, aby jim ho zase záhy sebrali tzv. "opravným patchem".
Pro nás je důležité, že Assassin's Creed Brotherhood podporuje pouze a jen DirectX 9.0c, které je téměř prehistorickým API ve světě počítačového hardware. Verze DirectX ale zdaleka není zárukou vizuální kvality hry, což jsme se přesvědčili v případě Crysis 2 s podporou DirectX 9 a některých pseudo DirectX 11 her. Jestli se vám zdá, že Assassin's Creed Brotherhood je poměrně starou záležitostí, pak máte pravdu, tedy alespoň částečnou, protože hra vyšla před téměř 4 měsíci na konzolích. Na PC se tedy tato hra dostává se značným zpožděním.
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7-2600K@4.0 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel P67 a 2x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS (my jsme využili asi dvouminutovou honičku v ulicích Říma). Pro měření jsme využili plných detailů, ale tentokráte s MSAA.
Ovladače grafických karet
Testovací sestava a metodika
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7-2600K@4.0 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel P67 a 2x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7-2600K @4.0GHz Intel Core i7 920 Intel Core 2 Quad Q9650 Intel Core 2 Duo E8500 |
Zákl. deska | Gigabyte GA-PA67-UD7 (LGA1156) Gigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366) Gigabyte GA-EP45-UD3 (LGA775) |
Operační paměť RAM | A-DATA 2/3x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce 460 1024 MB Asus GeForce GTX 570 1280 MB Palit GeForce GTX 550Ti 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 580 1536 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Sapphire Radeon HD 6870 1024 MB Asus Radeon HD 6970 2048 MB Asus Radeon HD 6950 2048 MB Asus Radeon HD 6850 1024 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Sapphire Radeon HD 4850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4770 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows 7 64bit SP1 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS (my jsme využili asi dvouminutovou honičku v ulicích Říma). Pro měření jsme využili plných detailů, ale tentokráte s MSAA.
Ovladače grafických karet
- GeForce 266.58 WHQL
- Catalyst 11.3 WHQL