Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Asus G51J 3D: NVIDIA 3D Vision mobilně

19.5.2010, Jan Vítek, recenze
Asus G51J 3D: NVIDIA 3D Vision mobilně
Na otestování nám dorazil notebook Asus G51J 3D, jehož největší zajímavostí je nejen podpora NVIDIA 3D Vision, ale i přibalené brýle. Nic nám tedy nebude bránit tomu, abychom si 3D vjem vyzkoušeli a i jinak si s tímto notebookem pohráli.

NVIDIA 3D Vision


Pokud vás zajímá, co všechno NVIDIA 3D Vision pro hráče nabízí a jak vůbec funguje, využijte tento článek, popřípadě i odkazy uvedené přímo na jeho začátku. My se budeme zabývat pouze tím, co 3D Vision přinese u notebooku Asus G51J 3D.



V jeho balení najdete menší krabici, kde je vše, co bude potřeba, což vidíte na fotografii dole. Jsou tu nezbytné kabely, brýle s nástavci, synchronizační modul i ochranný váček pro přenášení. Notebook byl již pro využití 3D Vision nastaven, a tak stačilo zapojit modul, nasadit brýle a zadívat se nejdříve na připravená videa - hudební a závodní.


- klikněte pro zvětšení -

Modul má na sobě mini USB konektor pro připojení k počítači a kulatý 3D Sync In v případě využití DLP televizoru, což není náš případ. Otočné kolečko připomínající ovladač na myši pak nastavuje hloubku 3D pohledu a záleží na nás, jak si toto nastavíme.



Dodávané brýle jsou vyrobeny z lesklého plastu a jestli vás něco po jejich nasazení zaujme, budou to asi nejvíce tlusté obroučky. Lesklý plast má však také jeden nepříjemný dopad - dokáže odrážet světlo blízkých zdrojů, a to může působit velmi rušivě. Zase jednou tedy zvítězila móda nad zdravým uvažováním.



Brýle mají vlastní akumulátor, který budeme dobíjet pomocí konektoru mini USB, k němuž je připraven druhý dodávaný kabel. Moc často to ale dělat nebudeme a ani my jsme nemuseli po dobu testování brýle dobíjet. To bychom měli představení příslušného hardwaru a nyní si shrneme, co NVIDIA 3D Vision přinese tomuto notebooku.



Po zapojení brýlí a jejich nasazení bude zatím nezkušený uživatel možná překvapen tím, že skla jakoby pohasnou. To je způsobeno rychlým poblikáváním aktivních skel, což jinak poznáte třeba při pohledu na žárovku. V důsledku tak je zapotřebí využít monitor s velkým jasem, což je zvláště u notebooků potenciální problém. Za dne toho tedy moc neuvidíte.

Pokud jsou brýle dobře sesynchronizovány, což poznáte třeba v ovladačích, kde jsou připravena příslušná dema, můžete si přehrát třeba připravená videa nebo prohlédnout 3D fotografie. Ty jsou velmi pěkné a plastické, ovšem videa občas působí tak, jako by byly v prostoru rozmístěny jinak placaté objekty. To je ale už otázkou toho, o jak kvalitní videa jde.

U tohoto notebooku je ale 3D Vision prezentována především jako technologie určená pro hraní her. Z dřívějších testů už víme, že s jejím využitím může počet snímků za sekundu velmi poklesnout, a to více jak dvounásobně. To je v případě notebooků dalším kamenem úrazu, protože mobilní karty na moderní hry často nestačí už samy o sobě, natož abychom jim připravovali ještě těžší podmínky. Jak je na tom tedy Asus G51J 3D u třech testovaných her?

Hra
bez 3D Vision
s 3D Vision
Arma2
28 FPS
12 FPS
Company of Heroes
149,8 FPS
52,3 FPS
S.T.A.L.K.E.R.
136,5 FPS
36,2 FPS

Hry byly nastavené stejně jako v případě předchozích testů a jak je vidět, poloviční výkon v porovnání s výkonem bez 3D Vision se zde jen zbožným přáním, takže výsledky nejsou nijak ohromující, i když v případě CoH a S.T.A.L.K.E.R. nejde o žádné nové pecky. Navíc je otázkou, jak příjemné je vůbec hraní ve 3D. Zatímco osobně jsem se sledováním filmů takto neměl problém, ve hrách byl pocit velmi rozporuplný. Jednak bylo pěkné dívat se na trojrozměrnou krajinu, ale schopnosti ovládání a orientace v prostoru se subjektivně zhoršily.

Každopádně mohu prohlásit, že na 3D hraní mají notebooky ještě čas a spíše bychom tuto technologii měli zatím ponechat desktopovým strojům, které disponují vyšším grafickým výkonem a také se hodí využít daleko větší úhlopříčku obrazovky.