Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Asus VG248QE: hráči, zbystřete!

8.4.2013, Pavel Kovač, recenze
Asus VG248QE: hráči, zbystřete!
Patříte mezi fanoušky her? Chcete mít ultimátní plynulost? Pak je tu nový 144Hz Asus, který z her udělá nový zážitek. Perfektní plynulost, dobrá ergonomie a rychlá 1ms odezva! Jak si poradil s našimi testy?

Pozorovací úhly


Achillova pata všech TN monitorů jsou bezesporu pozorovací úhly. Ty zkrátka u TN monitorů nikdy nebudou dobré a je jen naší povinností vás na to upozornit. Naštěstí je nasazen běžný matný panel, a díky tomu jsou téměř eliminovány odlesky.


- pozorovací úhly


Rozložení kontrastu


Když jsme si stěžovali na kontrast, tak by to chtělo nějaký důkaz, že? A tady je. Průměrný kontrast je 944:1 při maximálním jasu a 825:1 při jasu 120 cd/m2. To vzhledem k dnešním nejběžnějším e-IPS monitorům vypadá jako průměr, ale vzhledem k technologii TN jde o lehký podprůměr a navíc vzhledem k velikosti a pozorovacím úhlům je vždy spodní část obrazu výrazně méně kontrastní.


 - kontrast při maximální jasu


 - kontrast při jasu 120cd/m2


Stabilita kontrastu je docela slušná. Ani při minimálním jasu nespadne pod 90%, což je slušné.




Průběh jasu


Výrobce panelu i monitoru slibuje jas 350 cd/m2, což je na dnešní dobu velmi vysoká hodnota. Měření ukázalo, že tato hodnota je ještě podceněna. Při maximálním jasu sonda ukázala hodnotu 386 cd/m2. Naopak při minimálním se zastavil jas na vysokých 75 cd/m2. Pokud tedy rádi pracujete v noci, tak se poohlédněte po jiném kousku.


 - průběh jasu


Podsvícení


Netrpělivě jsem očekával kvalitu podsvícení. To bylo už při prvním pohledu docela slušné. Měření to trošku vyvrátilo, ale co naopak potvrdilo, je absence průsvitů. Díky tomu je podsvícení docela příjemné na pohled. Jen škoda oněch slabších pozorovacích úhlů, a s tím spojená světlejší spodní polovina obrazu.


 - podsvícení 3D graf


 - podsvícení 2D graf


 - rozložení jasu při maximálním nastavení jasu v OSD


 - rozložení jasu v procentech


 - rozložení jasu při 120cd/m2


 - rozložení jasu při 120cd/m2 v procentech


Pokud převedeme graf do gamy 2,2 aby lépe odpovídal lidskému oku, tak zjistíme, že podsvícení opravdu přesné není. Daleko víc však vadí pozorovací úhly a ve výsledku si vlastně ani horšího podsvícení nevšimnete.


 - podsvícení přepočet na gamu 2,2 3D graf


 - podsvícení přepočet na gama 2,2 v 2D grafu