Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

ATI Radeon HD 2600 PRO: zlaté dítě ATI?

13.7.2007, Petr Papež, recenze
ATI Radeon HD 2600 PRO: zlaté dítě ATI?
Porod to byl dlouhý a náročný, museli jsme si počkat déle jak 2 měsíce oproti konkurenci. Zákrok byl nakonec proveden předčasně a zatímco ovladače dospívají v inkubátoru, musíme se smířit s různými anomáliemi. My se dnes podíváme na kartu Radeon HD 2600 PRO.

Testovací sestava


Ačkoliv je testovací sestava špičkou ve světě osobních počítačů, její výkon je dnes dostupný širokému okruhu zájemců. To vše díky výborným možnostem přetaktování procesorů Core 2 Duo. Procesoru s frekvencí 2,93 GHz sekundují 2 GB paměti Corsair zapojené v dvoukanálovém režimu. Vše je usazené v základní desce MSI P965 Platinum s čipovou sadou Intel P965. Sestavu napájí 600W zdroj CoolerMaster iGreen s vynikající účinností,

Měření teplot a hluku probíhá v bigtower skříni Chieftec Dragon series.
  • Chlazení: 4 * 80mm/5V, 1 * 80mm/12V, 92mm/9,5V, 120mm/automaticky ve zdroji

Testovací sestava
ProcesorCore 2 Extreme X6800 2.93 GHz, 4MB L2 cache
Operační paměť RAMCorsair TWIN2X2048-6400PRO 
ZdrojCoolerMaster iGreen Power 600W 
Grafická kartaSapphire Radeon HD 2600 PRO 256MB GDDR3
Club 3D 8500 GT GDDR2
Leadtek WinFast PX8500 GT TDH 256MB GDDR2
Leadtek WinFast PX8500 GT TDH HP 256MB GDDR2
Gainward 8491-BLISS 8600GT 256 SilentFX GDDR3
Gigabyte GeForce 8600GT GV-NX86T256D 256MB GDDR3
Gigabyte GV-NX76T256DB-RH 256MB GDDR3
Pevný diskWestern Digital WD2500SD-01KCB0 250GB
Vypalovací mechanikaGigabyte GO-D1600E-B-RH
Operační systémWindows XP Professional Service Pack 2
Ikona Odkaz na databáziWindows Vista Ultimate 32-bit


Testovací metodika


Seznam testovaných her a benchmarků je shrnut v tabulce. Na OpenGL jsme si pozvali akční hru Prey. Všechny ostatní hry fungují pod API od firmy Microsoft DirectX 9 nebo DirectX 10. Způsob testování výkonu je u každé hry jiný. Tři hry, Company of Heroes (DX9, DX10), Supreme Commander (DX9) a Lost Planet (DX10), mají vestavěný svůj vlastní testovací nástroj, který ukazuje nejen průměrný počet snímků za sekundu, ale i nejnižší a nejvyšší počet vykreslených snímků (neplatí pro Lost Planet).

Videodemo hry X3:Reunion je volně ke stažení na internetu, v 231 MB velkém *.exe souboru dostanete i nástroj na měření výkonu grafických karet. Battlefield 2142 obsahuje potřebné nástroje k nahrání vlastního timedema. Nahrané timedemo jde následně v příslušné hře přehrát. Měření FPS se provádí skrz utilitu FRAPS. Ta se také používá k měření všech zbylých her, které neumí nahrát vlastní timedemo, ani nemají vlastní benchmark. Z her jsme vybrali náročné scény a změřili FPS. Všechny tyto testy proběhly třikrát a výsledky se poté zaokrouhlily. Všechny uváděné hodnoty jsou průměrné snímky za vteřinu, není-li uvedeno jinak.

API
Aplikace
Způsob testování
DirectX 9
X3: Reunion
vlastní benchmark X3 Rolling Demo (zdarma ke stažení)
FarCry
utilita Benchemall
Battlefield 2142
timedemo v mapě Sidi Power Plant, měření FPS pomocí FRAPS
Supreme Commander
vlastní vestavěný benchmark
Company of Heroes
vlastní vestavěný benchmark
Gothic 3
měření FPS pomocí FRAPS
Tom Clancy’s Rainbow Six: Vegas
měření FPS pomocí FRAPS
DirectX 10
Colin McRae's Rally: Dirt
měření FPS pomocí FRAPS
Call of Juarez
DEMO benchmark
Lost Planet
vlastní vestavěný benchmark
Company of Heroes
vlastní vestavěný benchmark
OpenGL
Prey
HOC benchmark

V testech se zapnutým vyhlazováním hran (Anti-Aliasing, AA) a anizotropním filtrováním (AF) jsme upřednostňovali vlastní nastavení hry. Pokud měla karta problémy, či AA nebo AF nešlo nastavit, změna nastavení proběhla v ovladačích. S nastavením kvality textur, Catalyst A.I. atp. se nehýbalo. Nastavení je tedy přesně takové, jaké si ho zvolí ovladače po nainstalování.


Ovladače


  • ATI řada HD 2600 - ATI Catalyst 7.6
  • NVIDIA řada GeForce 8 - 158.22
  • NVIDIA řada GeForce 7 - 94.24
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.