ATi vs. nVidia - kompletní test mainstreamu
20.5.2004, Zdeněk Kabát, recenze
V uplynulých týdnech jste si mohli na našich stránkách přečíst srovnání mainstreamu obou velkých grafických gigantů. Dnes Vám přinášíme souhrnný článek, ve kterém se budeme detailně zabývat výkonem všech 14 testovaných grafických karet - Radeonů 9600 a GeForce FX 5500, 5600 a 5700. V článku najdete bezpočet tabulek a grafů a samozřejmě vyhodnocení poměru cena/výkon.
Kapitoly článku:
Testy přetaktování - 1. část
U velkých testů, kterých se účastní desítky grafických karet, většinou nezbývá čas na přetaktování jednotlivých modelů. Proto jsem se u tohoto srovnání soustředil více na tuto oblast a všechny grafiky vytáhl na hranice jejich možností. K přetaktování jsem použil RivaTuner, který dovoluje plynulé nastavení frekvencí a umí upravovat i registry. Nejlepších výsledků dosahují karty s podtaktovanými jádry, protože u nich nebývá výběr špatných čipů tak pečlivý.
Přetaktované karty jsem testoval jen v rozlišení 1024x768 při 32-bitové hloubce barev a bez zapnutého FSAA, aby nebyly grafy příliš rozsáhlé, ale spíše přehledné. V následujících grafech vidíte, jak si jednotlivé grafické karty vedly:
Graf 17 – 3DMark 2001SE
Graf 18 – 3DMark 03
Graf 19 – Mother Nature
Graf 20 – Quake 3
U velkých testů, kterých se účastní desítky grafických karet, většinou nezbývá čas na přetaktování jednotlivých modelů. Proto jsem se u tohoto srovnání soustředil více na tuto oblast a všechny grafiky vytáhl na hranice jejich možností. K přetaktování jsem použil RivaTuner, který dovoluje plynulé nastavení frekvencí a umí upravovat i registry. Nejlepších výsledků dosahují karty s podtaktovanými jádry, protože u nich nebývá výběr špatných čipů tak pečlivý.
Přetaktované karty jsem testoval jen v rozlišení 1024x768 při 32-bitové hloubce barev a bez zapnutého FSAA, aby nebyly grafy příliš rozsáhlé, ale spíše přehledné. V následujících grafech vidíte, jak si jednotlivé grafické karty vedly:
Graf 17 – 3DMark 2001SE
Graf 18 – 3DMark 03
Graf 19 – Mother Nature
Graf 20 – Quake 3