Banshee - referenční karta od 3Dfx
Stejně naložila 3Dfx i s čipem Voodoo Banshee, referenční karta Banshee je osazena (kromě čipu samotného) 16MB paměti a je určena pro sběrnici AGP 1x. Teplota Banshee čipu je udržována na přijatelné hodnotě pasivním chladičem. podporovanými grafickými rozhraními jsou Glide a Direct3D, což zaručuje dostatečnou kompatibilitu. Díky tomu, že Banshee je založen na Voodoo 2 jádru, je Banshee naprosto kompatibilní s aplikacemi a hrami určenými pro Voodoo 2. 250MHz RAMDAC převodník s třemi nezávislými PLL umožňuje Banshee konkurovat ve 2D oblasti i takovým velikánům (v oblasti 2D) jako je Matrox. Banshee disponuje i TV a S-Video výstupem, který se na nových kartách objevuje čím dál častěji.
Pro 2D grafiku je v Banshee obsažena 100MHz 128-bitová BitBlt jednotka, která podporuje Windows GDI pro urychlení práce ve Windows. Na vysoký výkon ve 2D se 3Dfx zaměřila především a nutno říci, že s úspěchem. 2D benchmarkové testy ukazují, že Banshee překonává čipy Matrox G200 i Riva TNT.
Protože Banshee vychází z Voodoo 2, dá se předpokládat, že výkon ve 3D oblasti bude přibližně stejný. Banshee má sice o jednu TMU jednotku méně, ale ve hrách a aplikacích, které nepodporují duální textury se to příliš neprojev. Jednou z mála takových her je Quake 2. Ovšem v ostatních hrách, např. Incoming, překonává Banshee jak Rivu TNT (karta STB Velocity 4400 s 16MB paměti), tak Voodoo 2. Pro všechny hráče lačnící po výborném 3D výkonu ve spojení s kvalitní 2D je Banshee vynikajícím řešením. Můžeme se jen těšit na další produkty s tímto čipem od ostatních výrobců.
Na závěr si shrňme vlastnosti Voodoo Banshee:
- Voodoo2 pixelová jednotka a single texture jednotka
- 100 milionů pixelů za sekundu
- 100 milionů texelů za sekundu
- 4 miliony trojúhelníků za sekundu
- Rychlá on-chip texture cache jednotka
- 16-bitový Z-buffer
- Alpha blending výchozích i zpracovaných pixelů
- 24-bitový barevný dithering do přirozených 16-bitových RGB barev
- 16-bitové barevné "rozšíření" pro zobrazení dosahující 24-bitové kvality
- Celoobrazovkový edge anti-aliasing (vyhlazování hran barevnou interpolací)
- Bump mapping
- Optimalizace pro zpracování textur v lokální paměti
- Sub-pixelová a sub-texelová korekce
- Korekce perspektivy 3D textur
- Paletizace a komprese textur
Další vlastnosti:
- Podpora PCI 66MHz a AGP sideband
- Rychlá paměť s duplikátní RAS podporou
- Duální příkazový FIFO pro paralelní zpracování procesorem
- 256-bitový vnitřní buffering pro maximální výkonnost paměti
- PC'97 a PC'98 kompatibilní
- 250MHz RAMDAC
- 4-16MB SGRAM/SDRAM frame buffer