Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Battleforge: první DirectX 11 hra na trhu

27.10.2009, Petr Štefek, recenze
Battleforge: první DirectX 11 hra na trhu
Po uvedení Radeonů HD 5000 nastala poměrně nepříjemná záležitost, že recenzenti uvádí hardwarovou podporu DirectX 11 jako plus, ale ve skutečnosti není na čem dokázat přínos. To se nyní mění, protože zde máme Battleforge s podporou DirectX 11.
Kapitoly článku:
  1. Battleforge: první DirectX 11 hra na trhu
  2. 1280x1024
  3. 1680x1050
  4. 1920x1200
  5. Závěr
Asi každý hráč nebo hardwarový nadšenec se jistě těší, až bude moci zjistit, co nám nové Radeony HD 5000 s podporou DirectX 11 nabídnou oproti konkurenci, která prozatím s novým hardwarem nespěchá. Když jsme si recenzovali Radeon HD 5870, tak zde padala slova o brzkém uvedení her s podporou DirectX 11. Na tituly jako je Aliens vs. Predator si sice ještě budeme muset nějakou dobu počkat, ale náplastí nám může být hra Battleforge od společnosti EA, která nově DirectX 11 podporuje (samozřejmě byste měli mít originální "opatchovanou" verzi hry).

U hry, která jen již několik měsíců na trhu a byla navrhována primárně pro DirectX 9/10, by bylo hodně optimistické požadovat něco jiného než vyšší výkon, ale minoritní změny v grafických detailech se dočkáme také.


Battleforge nám nabízí DirectX 11 pouze v případě, že máme nainstalován operační systém Windows 7 a také vlastníme alespoň jeden Radeon HD 5000, což je v současné době jediný hardware, který podporu nejnovějšího API od Microsoftu má.

Pokud všechny tyto podmínky splníte, tak se vám hra automaticky nastaví tak, aby nový hardware využila, ale rovněž si můžete nakonfigurovat detaily podle svých potřeb přes konfigurační soubor hry. Pod DirectX 11 máte k dispozici tzv. High Definition Ambient Occlusion, který by měl přidávat na realitě okolního virtuálního světa, ale v praxi se zdá, že jeho přínos je celkem nepozorovatelný. Důležitý tedy pro nás bude hlavně výkon.


Testovací sestava a testy


Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 2.66@3,4 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem X58 s pamětí Kingstone DDR3 1333 MHz 3x 2 GB. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200W.

Ikona Odkaz na databáziTestovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.66@3,6GHz
Zákl. deskaGigabyte GA-EX58-UPD
Operační paměť RAMKingstone DDR3 1333MHz 3x 2 GB
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyGigabyte GeForce GTX 295 1.8 GB
Gigabyte Radeon HD 4870 X2 2 GB
Gigabyte Radeon HD 5870 1 GB
Gigabyte Radeon HD 5850 1 GB
Gigabyte Radeon HD 5770 1 GB
Sapphire Radeon HD 5770 1 GB
Sapphire Radeon HD 5750 1 GB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows Vista 64bit SP2/ Windows 7 64bit

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista SP2/Windows 7. Jako zobrazovací zařízení posloužil 30“ LCD monitor s maximálním rozlišením 2560x1600 px.


Ovladače grafických karet:
  • GeForce 191.07
  • Catalyst 9.10

Použité testy:
  • Battleforge