BenQ RL2240H: jablečný design
12.6.2012, Pavel Kovač, recenze
Firma BenQ nedávno přišla s monitorem, který je určený pro hry RTS. Jeho design se nechal inspirovat jistou "ovocnářskou" firmou, a je tak použit bílý lesklý plast. Podívejme se, jak si vede v našich testech.
Kapitoly článku:
- Design a konstrukce
- Indentifikace panelu, OSD menu a ovládání
- Odezva, inputlag, hry a video
- Pozorovací úhly, jas, kontrast a podsvícení
- Struktura displeje a testy barev
- Interpolace, regulace jasu a spotřeba
- Celkové hodnocení a závěr
Identifikace panelu
Identifikovat panel se mi tentokrát nepovedlo, jde však s největší pravděpodobností o nějaký AU Optronics. BenQ od nich velmi rád bere panely, tak předpokládám stejný postup i zde. Každopádně jde o TN panel, o kterém již toho čtenáři vědí hodně.
OSD menu
Grafická podoba OSD menu je u monitorů BenQ v poslední době všude stejná. Trošku mi připomíná různá menu her u strategií začátku tohoto století/tisíciletí. Menu oproti monitoru BenQ XL2420T reaguje o něco svižněji, což dáno nejspíš tím, že monitor nepoužívá tolik výkonu pro zrychlení odezvy a úpravy obrazu. Má poté víc času na zpracování menu a i samotné reakce jsou o to rychlejší.
Fotografie OSD
Struktura menu je dobře řešena a díky jednoduchým symbolům se v něm zorientujete i bez čtení. Zkrátka takto by mělo vypadat OSD. Orámovaní a zkosené hrany jsou už trošku extravagantní, ale jinak to je moc pěkné. V menu lze nastavit většinu běžných vlastností a najdete zde i například položku Sharpness, která vám doostří obraz v nenativním rozlišení. Na takto levný monitor je zde docela netradiční položka Saturation, která se vyskytuje obvykle až u poloprofi a profi monitorů. Je však otázkou, zda tuto funkci vůbec někdo využije.