Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

BenQ RL2240H: jablečný design

12.6.2012, Pavel Kovač, recenze
BenQ RL2240H: jablečný design
Firma BenQ nedávno přišla s monitorem, který je určený pro hry RTS. Jeho design se nechal inspirovat jistou "ovocnářskou" firmou, a je tak použit bílý lesklý plast. Podívejme se, jak si vede v našich testech.

Odezva


V nedávné recenzi monitoru BenQ XL2420T jsme si ukázali, že technologie TN umí podávat velmi dobré výsledky. Pokud výrobce vytvoří dobře software a zvládne OverDrive na jedničku, tak se jedná o naprosto perfektní monitor. Dnešní kousek je na tom však výrazně hůř. Elektronika si s OverDrive neporadila nikterak dobře. Objevují se zde schody, které výrazně prodlužují odezvu. Monitor si tedy tentokrát asi ocenění "ideální pro hráče" neodnese.





Hodnoty odezvy můžete vidět na předchozí tabulce a následujícím grafu. Můžete si všimnout, že odezva fall je již tradičně velmi rychlá a pro lidské oko vlastně nepostřehnutelná. Hodnota rise je na tom však výrazně hůř.



A nyní přistoupíme již k podrobnějšímu sledování odezvy u konkrétních hodnot. První je 0-175-0. Zde se projevují schody u rise ve velké míře.




0-175-0 (30 ms na dílek)




50-200-50 (30 ms na dílek)


Stejně na tom je i odezva 50-200-50. Zde se však schody vyskytují i u odezvy fall. Pokud se zpětně podíváte na tabulku s odezvou, tak všude tam, kde je hodnota fall větší než 3 ms, se vyskytují schody větší než 10%.


Inputlag


Měření inputlagu ukázalo trošku problém. Hodnota inputlagu se totiž ustálila na celých 30 ms. Připočtěme k tomu průměrnou odezvu rise 15,2 ms a již jsme na nepěkných 45 ms. To profesionální hráče asi moc nepotěší.




Inputlag (20 ms na dílek)


Sledování videa


Velikost monitoru není zrovna nejvhodnější pro sledování videa. Poměr stran je sice příznivý, ale dnes si již asi málokdo koupí monitor, který by měl úhlopříčku 22" pro sledování videa. Na druhou stranu pokud máte málo místa na stole, tak proč ne.







Prosvítání není až takový problém - asi vlivem menší úhlopříčky


Horší je podání černé barvy, která je při maximálním jasu docela světlá a při nočních scénách to může rušit. Ten kdo rád kouká na horory přijde o hutnou atmosféru, ale zase uvidí pěkně detaily těch hrůz, co scénárista chtěl.


Jas černé při maximálním nastavení jasu v OSD



Jas černé při zkalibrovaném monitoru na 120cd/m2





Hraní her


Monitor je také propagován pro hraní RTS. Strategie nejsou tak náročné na rychlé reakce jako FPS, ale i přesto by měly mít rychlou odezvu. Na začátku této kapitoly jste se mohli sami přesvědčit o tom, jaká je odezva. Při hraní her se však schody neprojevují tak negativně, jako překmity. Obraz sice trošku ztratí kontrast, ale jinak je vše v pořádku.