BenQ RL2240H: jablečný design
12.6.2012, Pavel Kovač, recenze
Firma BenQ nedávno přišla s monitorem, který je určený pro hry RTS. Jeho design se nechal inspirovat jistou "ovocnářskou" firmou, a je tak použit bílý lesklý plast. Podívejme se, jak si vede v našich testech.
Kapitoly článku:
Interpolace obrazu při nižším rozlišení (1280 x 800)
Kvalita interpolace je zcela průměrná. Nic extra, ale rozhodně není nejhorší. V OSD však naleznete položku Sharpness, která vám může hodně pomoci při hraní her. Zde totiž občas musíte chtě nechtě použít jiné než nativní rozlišení. A Sharpness tomu skutečně pomáhá.
Regulace jasu
Je zvykem, regulovat jas je u LED podsvícení pomocí pulzního scénáře. Zkrátka monitor začne blikat, a to tak rychle, že to lidské oko nemůže vidět. Nebolí z toho ani hlava a zkrátka běžnému uživateli to může být docela jedno. Naši čtenáři však nejsou z větší části běžní uživatelé a je jistě zajímá jakou frekvencí tyto LED blikají. V tomto případě dosáhl na průměrnou hodnotu 180 Hz.
Spotřeba
Eco, spotřeba. To jsou dvě slova, která v posledních letech hýbou prakticky celým západním světem. Dnešní menší monitor s úhlopříčkou 22" má také menší spotřebu. Maximální spotřeba je 21 W, což je velmi nízká hodnota.
Spotřeba při 120 cd/m2 je 13,5 W.
A světelný výkon, který vyjadřuje jakousi energetickou šetrnost, se také ukázal v tom nejlepším světle.
Dnes testovaný monitor má světelný výkon 1,657 lm/W, což je velmi pěkná hodnota.