BenQ XL2410T: parťák do akce?
24.5.2011, Jakub Doležal, recenze
Náruživí FPS hráči vědí, že každá sekunda se počítá a zpomalený obraz z vás dělá bezmocný terč. Vztekání a mlácení klávesnicí o obrazovku by však mohlo být ukončeno monitorem BenQ XL2410T. Ten by měl přinést bleskovou odezvu a mnoho dalších vylepšení.
Kapitoly článku:
Odchylka dE a barevný gamut
Monitor BenQ XL2410T nabízí v základu hned několik profilů, kterými bychom si měli usnadnit různorodé herní či pracovní činnosti. Pro lepší orientaci jsem tak při každém provedl měření pomocí kolorimetrické sondy.
Prvním a základním profilem je režim FPS. Ten po stránce odezvy „vymačkává“ z monitoru maximum, avšak barevné podání je na tom o mnoho hůře. Gamma je nastavena pouze na 1.8, teplota barev vyskočila na vysokých 9222 Kelvin a dobře na tom není ani hodnota jasu. O odchylce dE nemluvě.
Profil | Bílá | Spotřeba |
FPS | 193 cd/m2 | 31,1 W |
Profil | Bílá | Spotřeba |
Standard | 221 cd/m2 | 31,0 W |
Profil | Bílá | Spotřeba |
Hra 1 | 230 cd/m2 | 31,0 W |
Profil | Bílá | Spotřeba |
Hra 2 | 230 cd/m2 | 30,6 W |
Profil | Bílá | Spotřeba |
Film | 213 cd/m2 | 30,8 W |
Profil | Bílá | Spotřeba |
Foto | 227 cd/m2 | 30,7 W |
Profil | Bílá | Spotřeba |
sRGB | 193 cd/m2 | 28,7 W |
Profil | Bílá | Spotřeba |
Eco | 109,2 cd/m2 | 22,4 W |
Profil | Bílá | Spotřeba |
Kalibrace | 120,0 cd/m2 | 30,7 W |
Nejméně a nejvíce podsvícené místo
Nově se také zaměříme na test barevného podání v nejvíce a nejméně podsvíceném místě monitoru. Právě množství světla, které zvládne dorazit až do vzdálených pixelů, by mohlo ovlivnit barevné spektrum.
Nejméně podsvícené pixely
Nejvíce podsvícené pixely
Z kalibračních výsledků (měřeno při režimu Standard, jas 100%, kontrast 100%) je vidět, že obě místa se příliš neliší. Barevná odchylka se liší dokonce jen v řádu desetin. O něco větší rozdíl je znatelný v teplotě. Uvidíme, jak si povedou monitory v následujících recenzích.