Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Bioshock 2: pokračování podvodního hitu

26.2.2010, Petr Štefek, recenze
Bioshock 2: pokračování podvodního hitu
Bioshock byl před více než 2 roky poměrně neočekávanou herní peckou, která osvěžila žánr stříleček a poskytla hráči i velmi pěknou grafiku. Dnes se podíváme na jeho pokračování nazvané Bioshock 2. Vše se opět odehrává pod vodou a opět se jedná o výbornou akci.
Kapitoly článku:
  1. Bioshock 2: pokračování podvodního hitu
  2. 1280x1024
  3. 1680x1050
  4. 1920x1200
  5. Vliv CPU
  6. Závěr
Bioshock 2 je podle svých vývojářů vytvářen tak, aby hráče zcela pohltil svou atmosférou podvodního města, jako tomu bylo v díle prvním. Celá hra je postavena spíše na dějové lince a napětí, než na marketingu, což je pro hráče velmi pozitivní zpráva. Na druhou stranu se zde nedočkáte podpory posledních DirectX 11 nebo dalších super technologických vychytávek, kvůli kterým by byl třeba kupovat nový hardware.

Bioshock opět běží na Unreal Engine 3 a tentokráte jsme nedostali žádnou porci vylepšení navíc, aby se dalo stejně jako u Mass Effect 2 hovořit o evolučním mezikroku v podobně Unreal Engine 3.5, jak je poslední verze grafického engine z dílen Epic Games nazývána.




Zkušenější již tedy tuší, že nároky na hardware nebudou nijak krvavé a notoričtí hráči nebudou muset s brekem utíkat do nejbližší prodejny hardwaru s tím, že by rádi ten nejtěžší kalibr na trhu. V době, kdy se u všeho hledí na efektivitu a nízké náklady, se nemůžeme divit. Samotná hra má fungovat na mnoha platformách, což zahrnuje i konzole Xbox 360 a PS3 a nutně znamená také to, že musí běžet rychle i na starším hardware a přitom graficky neurazit. Unreal Engine 3 je tedy poměrně jasným východiskem.


Testovací sestava a metodika


Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.

Ikona Odkaz na databáziTestovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.67@3,6 GHz
Zákl. deskaGigabyte (Intel X58 s.1366)
Operační paměť RAMKingston 3x 1 GB DDR3 1600 MHz
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyGigabyte GeForce GTS 250 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 295 2048 MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 260 896 MB
Zotac GeForce GT 240 1024 MB
Gigabyte GeForce GT 220 512 MB
Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5570 512 MB
2x Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 4870 1024 MB
PowerColor Radeon HD 4890 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB
Gigabyte Radeon HD 4670 512MB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows Vista 64-bit SP2

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay (vzhledem k úspoře času, jsem využil prvního levelu). Pokud chcete vynutit vyhlazování ve hře, tak stačí exe soubor pro spouštění hry jednoduše přejmenovat například na UT3.exe, aby ovladače dovolili vynucené AA. Bohužel je nutné počítat s tím, že to občas nefunguje jak má (Nvidia a překvapivě i Radeon HD 5570).


Ovladače grafických karet
  • GeForce 196.21 WHQL
  • Catalyst 10.1 WHQL

Použité testy:
Bioshock 2 (FRAPS)