Bioshock 2: pokračování podvodního hitu
26.2.2010, Petr Štefek, recenze
Bioshock byl před více než 2 roky poměrně neočekávanou herní peckou, která osvěžila žánr stříleček a poskytla hráči i velmi pěknou grafiku. Dnes se podíváme na jeho pokračování nazvané Bioshock 2. Vše se opět odehrává pod vodou a opět se jedná o výbornou akci.
Kapitoly článku:
Bioshock 2 je podle svých vývojářů vytvářen tak, aby hráče zcela pohltil svou atmosférou podvodního města, jako tomu bylo v díle prvním. Celá hra je postavena spíše na dějové lince a napětí, než na marketingu, což je pro hráče velmi pozitivní zpráva. Na druhou stranu se zde nedočkáte podpory posledních DirectX 11 nebo dalších super technologických vychytávek, kvůli kterým by byl třeba kupovat nový hardware.
Zkušenější již tedy tuší, že nároky na hardware nebudou nijak krvavé a notoričtí hráči nebudou muset s brekem utíkat do nejbližší prodejny hardwaru s tím, že by rádi ten nejtěžší kalibr na trhu. V době, kdy se u všeho hledí na efektivitu a nízké náklady, se nemůžeme divit. Samotná hra má fungovat na mnoha platformách, což zahrnuje i konzole Xbox 360 a PS3 a nutně znamená také to, že musí běžet rychle i na starším hardware a přitom graficky neurazit. Unreal Engine 3 je tedy poměrně jasným východiskem.
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay (vzhledem k úspoře času, jsem využil prvního levelu). Pokud chcete vynutit vyhlazování ve hře, tak stačí exe soubor pro spouštění hry jednoduše přejmenovat například na UT3.exe, aby ovladače dovolili vynucené AA. Bohužel je nutné počítat s tím, že to občas nefunguje jak má (Nvidia a překvapivě i Radeon HD 5570).
Ovladače grafických karet
Použité testy:
Bioshock 2 (FRAPS)
Bioshock opět běží na Unreal Engine 3 a tentokráte jsme nedostali žádnou porci vylepšení navíc, aby se dalo stejně jako u Mass Effect 2 hovořit o evolučním mezikroku v podobně Unreal Engine 3.5, jak je poslední verze grafického engine z dílen Epic Games nazývána.
Zkušenější již tedy tuší, že nároky na hardware nebudou nijak krvavé a notoričtí hráči nebudou muset s brekem utíkat do nejbližší prodejny hardwaru s tím, že by rádi ten nejtěžší kalibr na trhu. V době, kdy se u všeho hledí na efektivitu a nízké náklady, se nemůžeme divit. Samotná hra má fungovat na mnoha platformách, což zahrnuje i konzole Xbox 360 a PS3 a nutně znamená také to, že musí běžet rychle i na starším hardware a přitom graficky neurazit. Unreal Engine 3 je tedy poměrně jasným východiskem.
Testovací sestava a metodika
Pro naměření hry jsme využili testovací sestavu a množství zapůjčených, darovaných, či vlastních grafických karet. Testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7 920 2.67@3,6 GHz |
Zákl. deska | Gigabyte (Intel X58 s.1366) |
Operační paměť RAM | Kingston 3x 1 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce GTS 250 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 295 2048 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 260 896 MB Zotac GeForce GT 240 1024 MB Gigabyte GeForce GT 220 512 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Sapphire Radeon HD 5570 512 MB 2x Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4870 1024 MB PowerColor Radeon HD 4890 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB Gigabyte Radeon HD 4670 512MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows Vista 64-bit SP2 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows Vista 64-bit SP2. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak vám nezbude nic jiného, než stáhnout FRAPS a vše naměřit při reálné gameplay (vzhledem k úspoře času, jsem využil prvního levelu). Pokud chcete vynutit vyhlazování ve hře, tak stačí exe soubor pro spouštění hry jednoduše přejmenovat například na UT3.exe, aby ovladače dovolili vynucené AA. Bohužel je nutné počítat s tím, že to občas nefunguje jak má (Nvidia a překvapivě i Radeon HD 5570).
Ovladače grafických karet
- GeForce 196.21 WHQL
- Catalyst 10.1 WHQL
Použité testy:
Bioshock 2 (FRAPS)