Bitva o mainstream: GeForceFX 5700Ultra vs. Radeon 9600XT
29.12.2003, Martin Štěpánek, recenze
Těmito slovy by se dal charakterizovat souboj dvou největších výrobců ATI a nVidia o vedoucí pozici v mid-range segmentu trhu. O tu soupeří grafické procesory Radeon 9600XT, GeForceFX 5700 a GeForceFX 5700Ultra.
Kapitoly článku:
Aquamark 2.1 Massive Developement |
Aquamark 2.1 patří mezi starší testy, které ke svému běhu využívají pouze Pixel Shadery 1.1 a pokud máte kartu starší, která je nepodporuje, lze jejich používání v benchmárku vypnout. Mimo to je benchmark náročný pro velký počet polygomů, které musí karta zpracovat. Při testech používáme zapnutý Full-Screen Antialiasing a Anisotropni filtrování.
Pořadí je velmi vyrovnané, vede GeForceFX 5700Ultra, která je následována o 8,5% zaostávajícím Radeonem 9600XT, který je o 1,5% před GeForceFX 5700. Po přetaktování se GeForceFX 5700Ultra opět posouvá před GeForceFX 5900.
Aquamark 3.0 Massive Developement |
Firma Masive se rozhodla nahradit kvalitní a mnohdy i pro současné grafické karty velmi náročný Aquamark 2.1 a tím dala základy novému Aquamarku 3. Ten měl být již od počátku zaměřen na DirectX9 (pixel a vertex shadery verze 2.0). Aquamark3 je založen na enginu Krass, díky němuž mohou tento benchmark spustit i majitelé starších karet s podporou DirectX 7 a 8. Bohužel však budou ochuzeni o velké množství detailů a částí testu.
Aquamark 3 bývá většinou doménou karet GeForceFX, ale tentokrát se před naše dvě karty dostal Radeon 9600XT, který ve srovnání s GeForceFX 5700Ultra dokáže zpracovat v průměru o 1-7 snímků více. Výjimkou pak je test 7 a 9, kde GeForceFX 5700Ultra mírně vede.
Výsledky v číslech:
Radeon 9600XT | GeForceFX 5700 | GeForceFX 5700Ultra | |
test 1 | 67,81 | 52,53 | 60,23 |
test 2 | 18 | 15,35 | 17,82 |
test 3 | 40,91 | 33,15 | 38,71 |
test 4 | 18,47 | 13,06 | 16,15 |
test 5 | 41,49 | 30,46 | 36,11 |
test 6 | 39,89 | 30,43 | 36,02 |
test 7 | 44,29 | 37,91 | 44,35 |
test 8 | 31,43 | 24,53 | 28,68 |
test 9 | 18,92 | 16,43 | 19,06 |
průměr: | 35,69 | 28,21 | 33,01 |
ztráta: | 0,0% | 26,0% | 8,0% |
ShaderMark 2.0 TOMMI Systems |
ShaderMark 2.0 je benchmark založený na testování pomocí DirectX 9.0. Všechny kódy pixel a vertex shaderů jsou napsány pomocí High Level Shading Language, programovacího jazyka od firmy Microsoft. Za celým projektem stojí velmi známá skupina lidí z TOMMI SYSTEMS, kteří již mají za sebou takové programy jako 3D analyze, FSAA tester nebo N-patch.
V ShaderMarku 2.0 se ukazuje stejná slabot, která je charakteristická pro všechny GeForceFX. Tím je nedostatečná podpora pro všechny DirectX 9.0 funkce a proto také karty GeForceFX nemohly dokončit všechny testy. V testech, které dokončily všechny karty jasně vede Radeon 9600XT.
Výsledky v číslech:
GeForceFX 5700 | GeForceFX 5700 oc. | GeForcFX 5700Ultra | Radeon 9600XT | |
shader 2 | 64 | 73 | 86 | 152 |
shader 3 | 44 | 48 | 53 | 105 |
shader 4 | 107 | |||
shader 5 | 38 | 41 | 49 | 86 |
shader 6 | 42 | 46 | 51 | 112 |
shader 7 | 38 | 42 | 49 | 97 |
shader 8 | 85 | |||
shader 9 | 18 | 20 | 30 | 76 |
shader 10 | 80 | 87 | 108 | 155 |
shader 11 | 66 | 71 | 78 | 135 |
shader 12 | 34 | 36 | 46 | 92 |
shader 13 | 19 | 21 | 31 | 59 |
shader 14 | 26 | 29 | 37 | 73 |
shader 15 | 25 | 27 | 36 | 88 |
shader 16 | 20 | 22 | 32 | 50 |
shader 17 | 3 | 4 | 6 | 9 |
shader 18 | 12 | 14 | 23 | 67 |
shader 19 | 18 | |||
shader 20 | 36 | |||
shader 21 | 39 | |||
shader 22 | 23 | |||
shader 23 | 41 |