Boj o PCIe: Radeon X850XT PE vs. GeForce 6800 Ultra
28.1.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Od ATi Technologies nám v lednu přišel nejsilnější zástupce portfolia této kanadské společnosti, Radeon X850 XT PE. Tato bestie je první dvouslotovou grafickou kartou ATi a je určena pro novou sběrnici PCI Express. Neváhali jsme a postavili proti nejsilnějšímu Radeonu kartu GeForce 6800 Ultra. Jak souboj dopadl?
Kapitoly článku:
- Boj o PCIe: Radeon X850XT PE vs. GeForce 6800 Ultra
- ATi Radeon X850XT Platinum Edition
- nVidia GeForce 6800 Ultra PCIe
- Syntetické testy - 3DMarky
- Syntetické testy - Fillrate, Pixel a Vertex Shader
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004, Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Call of Duty, Wolfenstein ET, Serious Sam SE
- Tváří v tvář - Radeon X850XT PE a GeForce 6800U
- Přetaktování a závěr
Far Cry
Začneme jako vždycky hrou Far Cry, která jako jedna z mála dokáže od patche 1.3 využívat schopností Shader Modelu 3.0, jehož hardwarovou podporu zvládá jen série GeForce 6.
Graf 13 - Far Cry 1.3 (default) - bez FSAA, AF
Na prvním grafu je vidět, že výkon testovaných grafických karet je tak obrovský, že v rozlišeních 1024x768 a 1280x1024 se prakticky stírají všechny rozdíly a vede dokonce Radeon X800XT (zde výsledek nezávisí téměř vůbec na grafické kartě). V rozlišení 1600x1200 je již krásně vidět, že se oba titáni drží na stejné úrovni, zatímco dvě zbylé karty začínají ztrácet.
Graf 14 - Far Cry 1.3 (default) - 4xFSAA, 8xAF
Něco jiného již nabízí graf druhý, ve kterém se hra začíná výrazně spoléhat na grafickou kartu, byť sebevýkonnější. V rozlišení 1280x1024 ještě nVidia vede, ovšem další zvýšení rozlišení nesvědčí ani jedné GeForce. Na nejvyšší nastavení dokáže Radeon X850XT PE utáhnout Far Cry na 44,3 fps, což je velmi dobré, GeForce 6800 Ultra ztrácí asi 10%.
Graf 15 - Far Cry 1.3 (cooler01) - bez FSAA, AF
Druhé demo, které je stažené ze serveru Anandtech, je o něco propracovanější, a tak škáluje grafické karty i na nízká nastavení. Opět je zde vidět hegemonie Radeonu X850, jehož 60 fps na 1600x1200 nikoho nerozhodí. Ale i GeForce 6800 Ultra je na tom na vyšších rozlišeních velmi slušně.
Graf 16 - Far Cry 1.3 (cooler01) - 4xFSAA, 8xAF
Se zapnutým FSAA a anizotropním filtrováním si s mapou cooler01 nejlépe poradila X850 od ATi, GeForce 6800 Ultra je na tom velmi podobně jako X800XT. Zde už bych se ale o hratelnost na 1600x1200 začínal bát, protože rychlost klesla pod 40 fps.
Začneme jako vždycky hrou Far Cry, která jako jedna z mála dokáže od patche 1.3 využívat schopností Shader Modelu 3.0, jehož hardwarovou podporu zvládá jen série GeForce 6.
Graf 13 - Far Cry 1.3 (default) - bez FSAA, AF
Na prvním grafu je vidět, že výkon testovaných grafických karet je tak obrovský, že v rozlišeních 1024x768 a 1280x1024 se prakticky stírají všechny rozdíly a vede dokonce Radeon X800XT (zde výsledek nezávisí téměř vůbec na grafické kartě). V rozlišení 1600x1200 je již krásně vidět, že se oba titáni drží na stejné úrovni, zatímco dvě zbylé karty začínají ztrácet.
Graf 14 - Far Cry 1.3 (default) - 4xFSAA, 8xAF
Něco jiného již nabízí graf druhý, ve kterém se hra začíná výrazně spoléhat na grafickou kartu, byť sebevýkonnější. V rozlišení 1280x1024 ještě nVidia vede, ovšem další zvýšení rozlišení nesvědčí ani jedné GeForce. Na nejvyšší nastavení dokáže Radeon X850XT PE utáhnout Far Cry na 44,3 fps, což je velmi dobré, GeForce 6800 Ultra ztrácí asi 10%.
Graf 15 - Far Cry 1.3 (cooler01) - bez FSAA, AF
Druhé demo, které je stažené ze serveru Anandtech, je o něco propracovanější, a tak škáluje grafické karty i na nízká nastavení. Opět je zde vidět hegemonie Radeonu X850, jehož 60 fps na 1600x1200 nikoho nerozhodí. Ale i GeForce 6800 Ultra je na tom na vyšších rozlišeních velmi slušně.
Graf 16 - Far Cry 1.3 (cooler01) - 4xFSAA, 8xAF
Se zapnutým FSAA a anizotropním filtrováním si s mapou cooler01 nejlépe poradila X850 od ATi, GeForce 6800 Ultra je na tom velmi podobně jako X800XT. Zde už bych se ale o hratelnost na 1600x1200 začínal bát, protože rychlost klesla pod 40 fps.