Boj o PCIe: Radeon X850XT PE vs. GeForce 6800 Ultra
28.1.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Od ATi Technologies nám v lednu přišel nejsilnější zástupce portfolia této kanadské společnosti, Radeon X850 XT PE. Tato bestie je první dvouslotovou grafickou kartou ATi a je určena pro novou sběrnici PCI Express. Neváhali jsme a postavili proti nejsilnějšímu Radeonu kartu GeForce 6800 Ultra. Jak souboj dopadl?
Kapitoly článku:
- Boj o PCIe: Radeon X850XT PE vs. GeForce 6800 Ultra
- ATi Radeon X850XT Platinum Edition
- nVidia GeForce 6800 Ultra PCIe
- Syntetické testy - 3DMarky
- Syntetické testy - Fillrate, Pixel a Vertex Shader
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004, Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Call of Duty, Wolfenstein ET, Serious Sam SE
- Tváří v tvář - Radeon X850XT PE a GeForce 6800U
- Přetaktování a závěr
Unreal Tournament 2004
Další hrou, jejíž engine je pro budoucí hry velmi důležitý, je Unreal Tournament 2004. Pro testování jsme použili za prvé default demo, které je kompilací výsledku ze tří botmatchových map, a za druhé test Primeval ze serveru 3dcenter.de.
Graf 21 - UT2004 (default) - bez FSAA, AF
Defaultní demo nemá bez zapnutých optimalizací obrazu na těchto hi-endových kartách prakticky žádný smysl, protože až na GeForce 6800 dopadly všechny stejně. Dokonce je nejvyšší výsledek v rozlišení 1280x1024, což je přinejmenším podivné.
Graf 22 - UT2004 (default) - 4xFSAA, 8xAF
Zde již začíná výkon s rostoucím rozlišením klesat, ale přesto jsou rozdíly mezi Radeonem X800XT, X850XT PE a GeForce 6800 Ultra velmi malé. UT2004 je bezpečně hratelný na všech testovaných kartách.
Graf 23 - UT2004 (Primeval) - bez FSAA, AF
Podobný výsledek jako v defaultním demu.
Graf 24 - UT2004 (Primeval) - 4xFSAA, 8xAF
Tento graf je asi ze všech nejdůležitější a je zde jasně vidět to samé, co na předchozích stranách - ATi je v Direct3D králem a poráží GeForce 6800 Ultra poměrně výrazným rozdílem. Zatímco Radeony běžely v 1600x1200 oba přes 45 fps, GeForce 6800 Ultra spadla až pod 40 fps, což již přestává být hratelné.
Splinter Cell
Graf 25 - Splinter Cell (1_1_1Tbilisi) - bez FSAA, AF
Poslední hrou pro DirectX je Splinter Cell, který jsme testovali na demu z mapy 1_1_1Tbilisi. Výsledky jsou poměrně vyrovnané a když nepočítám 1600x1200, tak GeForce 6800U dokonce vede. Nicméně Splinter Cell je hratelný na všech kartách ve všech rozlišeních.
Další hrou, jejíž engine je pro budoucí hry velmi důležitý, je Unreal Tournament 2004. Pro testování jsme použili za prvé default demo, které je kompilací výsledku ze tří botmatchových map, a za druhé test Primeval ze serveru 3dcenter.de.
Graf 21 - UT2004 (default) - bez FSAA, AF
Defaultní demo nemá bez zapnutých optimalizací obrazu na těchto hi-endových kartách prakticky žádný smysl, protože až na GeForce 6800 dopadly všechny stejně. Dokonce je nejvyšší výsledek v rozlišení 1280x1024, což je přinejmenším podivné.
Graf 22 - UT2004 (default) - 4xFSAA, 8xAF
Zde již začíná výkon s rostoucím rozlišením klesat, ale přesto jsou rozdíly mezi Radeonem X800XT, X850XT PE a GeForce 6800 Ultra velmi malé. UT2004 je bezpečně hratelný na všech testovaných kartách.
Graf 23 - UT2004 (Primeval) - bez FSAA, AF
Podobný výsledek jako v defaultním demu.
Graf 24 - UT2004 (Primeval) - 4xFSAA, 8xAF
Tento graf je asi ze všech nejdůležitější a je zde jasně vidět to samé, co na předchozích stranách - ATi je v Direct3D králem a poráží GeForce 6800 Ultra poměrně výrazným rozdílem. Zatímco Radeony běžely v 1600x1200 oba přes 45 fps, GeForce 6800 Ultra spadla až pod 40 fps, což již přestává být hratelné.
Splinter Cell
Graf 25 - Splinter Cell (1_1_1Tbilisi) - bez FSAA, AF
Poslední hrou pro DirectX je Splinter Cell, který jsme testovali na demu z mapy 1_1_1Tbilisi. Výsledky jsou poměrně vyrovnané a když nepočítám 1600x1200, tak GeForce 6800U dokonce vede. Nicméně Splinter Cell je hratelný na všech kartách ve všech rozlišeních.