Boj o PCIe: Radeon X850XT PE vs. GeForce 6800 Ultra
28.1.2005, Zdeněk Kabát, recenze
Od ATi Technologies nám v lednu přišel nejsilnější zástupce portfolia této kanadské společnosti, Radeon X850 XT PE. Tato bestie je první dvouslotovou grafickou kartou ATi a je určena pro novou sběrnici PCI Express. Neváhali jsme a postavili proti nejsilnějšímu Radeonu kartu GeForce 6800 Ultra. Jak souboj dopadl?
Kapitoly článku:
- Boj o PCIe: Radeon X850XT PE vs. GeForce 6800 Ultra
- ATi Radeon X850XT Platinum Edition
- nVidia GeForce 6800 Ultra PCIe
- Syntetické testy - 3DMarky
- Syntetické testy - Fillrate, Pixel a Vertex Shader
- Direct3D - Far Cry
- Direct3D - Half-Life 2
- Direct3D - UT2004, Splinter Cell
- OpenGL - Doom 3
- OpenGL - Call of Duty, Wolfenstein ET, Serious Sam SE
- Tváří v tvář - Radeon X850XT PE a GeForce 6800U
- Přetaktování a závěr
Doom 3
Jak mnozí z Vás asi tuší, s grafickým rozhraním OpenGL přichází změna větru. nVidia měla vždy výsledky v tomto API lepší, což dokazoval hlavně stařičký Quake III. Moderním a nejpoužívanějším testem OpenGL je Doom 3, na kterém id Software spolupracoval s nVidií (navzájem si vyhověli ve svých požadavcích). A výkon?
Graf 26 - Doom 3 (default) - bez FSAA, AF
Zatímco v základním rozlišení je Radeon X850XT PE ještě nejlepší, s rostoucími nároky vychází najevo, kdo je v Doomovi 3 králem. V nejvyšším rozlišením získává GF6800U na Radeon X850 přes 16%, na X800XT dokonce 29%.
Graf 27 - Doom 3 (default) - 4xFSAA, 8xAF
Zde je jasně vidět, co dělají větší nároky s výkonem karet obou firem. Zatímco ATi zaznamenalo v půlce grafu zlom dolů, výsledek nVidie se nesnížil zdaleka tak markantně. Rozdíl mezi 6800U a X850 je v rozlišení 1600x1200 opravdu velký.
Graf 28 - Doom 3 (trdm1) - bez FSAA, AF
Druhé demo, se kterým jsme Doom 3 testovali, je multiplayerová mapa ze serveru Tech Report. Ta je tak dobře udělaná, že se s rostoucí obtížností nastavení úměrně snižuje výkon všech karet. V rozlišení 1600x1200 je zde snad jediný případ, kdy se GF6800 jen na dosah přiblížila kartě ATi.
Graf 29 - Doom 3 (trdm1) - 4xFSAA, 8xAF
Výsledek prakticky stejný jako výše uvedený, pořadí je jasně dané.
Jak mnozí z Vás asi tuší, s grafickým rozhraním OpenGL přichází změna větru. nVidia měla vždy výsledky v tomto API lepší, což dokazoval hlavně stařičký Quake III. Moderním a nejpoužívanějším testem OpenGL je Doom 3, na kterém id Software spolupracoval s nVidií (navzájem si vyhověli ve svých požadavcích). A výkon?
Graf 26 - Doom 3 (default) - bez FSAA, AF
Zatímco v základním rozlišení je Radeon X850XT PE ještě nejlepší, s rostoucími nároky vychází najevo, kdo je v Doomovi 3 králem. V nejvyšším rozlišením získává GF6800U na Radeon X850 přes 16%, na X800XT dokonce 29%.
Graf 27 - Doom 3 (default) - 4xFSAA, 8xAF
Zde je jasně vidět, co dělají větší nároky s výkonem karet obou firem. Zatímco ATi zaznamenalo v půlce grafu zlom dolů, výsledek nVidie se nesnížil zdaleka tak markantně. Rozdíl mezi 6800U a X850 je v rozlišení 1600x1200 opravdu velký.
Graf 28 - Doom 3 (trdm1) - bez FSAA, AF
Druhé demo, se kterým jsme Doom 3 testovali, je multiplayerová mapa ze serveru Tech Report. Ta je tak dobře udělaná, že se s rostoucí obtížností nastavení úměrně snižuje výkon všech karet. V rozlišení 1600x1200 je zde snad jediný případ, kdy se GF6800 jen na dosah přiblížila kartě ATi.
Graf 29 - Doom 3 (trdm1) - 4xFSAA, 8xAF
Výsledek prakticky stejný jako výše uvedený, pořadí je jasně dané.