Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
5.1.2012, Petr Štefek, recenze
Bowers & Wilkins není třeba fanouškům kvalitního poslechu nijak představovat, ale pro ostatní musíme dodat, že tato firma představuje v oblasti reproduktorů absolutní špičku. Pro dnešní test jsme si vybrali reproduktory k PC z dílny právě této společnosti.
Xallov (4) | 20.9.201410:27
Zdravím, nevím jestli je diskuze ještě v provozu, ale chci se zeptat na jeden problém. Koupil sem si MM1 a hrajou dobře..až na některé písničky při kterých ­"chrčí­". Rozehrávám je druhým dnem a zkouším různé žánry. Vše dobré až na těch pár písniček ­(např. album Lenka od zpěvačky Lenka­) a pár jednotlivých písniček od jiných autorů. Tyto písničky zní jakoby je reproduktory nezvládaly. Přitom mám všechny v bezztrátových formátech, nejčastěji FLAC. Naproti tomu Vivaldi, Lykke Li, Yann Tiersen, Coldplay i další ale hrajou opravdu dobře.
Zkoušel jsem sehnat problémové písničky na internetu opět v kvalitním formátu ale nic se nezlepšilo. Kde může být problém? Díky za odpověď
Odpovědět0  0
Xallov (4) | 20.9.201410:33
Zapoměl jsem dodat že tento problém nemám pokud pustím ty ­"chčící­" písničky na svých starých JBL creature.. tam není po chrčení ani známky
Odpovědět0  0
aleq (7) | 21.9.201414:42
Tak to teda vypada na vadnej kus. Nicmene pro jistotu ty problematicky pisnicky nekde vystav ­(uloz.to treba­) nebo mi rekni interpreta a jmeno skladby, zkusil bych to z Google Music. Bude tam ale jinej zaznam a neotestujeme tim variantu, ze ty Tvoje skladby jsou spatne ulozene ­(i kdyz je to nepravdepodobne, kdyz pises, ze jsi to zkousel z vic zdroju­). Tak radsi vystavit asi...?
Odpovědět0  0
Xallov (4) | 21.9.201415:51
Celej den sem si lámal hlavu a večer sem na to přišel. Přehrávač VLC, ve kterým přehrávám FLAC a podobný to z nějakýho důvodu s MM1 neumí. Když jsem měl nastavenou hlasitost v tom přehrávači vysoko tak to v MM1 chrčelo a JBL hrálo dobře, jak sem dal hlasitost v přehrávači dolů a v počítači vysoko tak už to hrálo dobře. Takže sem si stáhl přehrávač VOX a hraje to už pěkně.
Ale i tak sem překvapenej z výkonu JBL Creature jak sem to celej den porovnával. Sice nehrajou tak dobře ale za cenu 1800 paráda.
Odpovědět0  0
aleq (7) | 21.9.201417:31
Nj, znas to. Jsou produkty, co maji skvelej pomer cena­/vykon. A pak premiovy, kde se za dalsi ­(uz vetsinou maly­) zvednuti hodnoty plati o hodne vic. Rozhodne vic, nez jaka je pridana hodnota. MM­-1 je jeden z tech produktu. Je lepsi nez JBL C, ale rozhodne ne 7x.
Odpovědět0  0
Xallov (4) | 21.9.201419:05
Jo ja sem s tim i pocital, ale i tak me to prekvapilo. Ale jinak diky za odpoved ;)
Odpovědět0  0
DizzyLizzie | 26.5.201212:30
Zdravím.Jaké repro vybrat pro sledování ­(poslech­) HD filmů ­(BD,MKV­).Osobně se přikláním spíš k BOSE C5,nic­-méně by mě zajímal váš názor a srovnání s MM1.Díky.
Odpovědět0  0
aleq (7) | 11.1.20128:44
Ahoj vsem,
zkusim pridat svoje zkusenosti jako cloveka, co nema netopyri usi a posuzuje spis na zaklade svych subjektivnich pocitu a libivosti, ne vernosti prednesu. Hledal jsem nejake *male* reproduktory na stul k notebooku a LCD, ve finale jsem volil mezi Bose Computer MusicMonitor a B&W MM­-1. V Datartu je mozne videt­/slyset oboji, kdyz pozadate, nechaji vas zapojit i vas vlastni prehravac, v mem pripade jsem zkousel Cowon S9. Bose stoji 2­/3 ceny B&W, imponovaly mi velikosti, lepe mi znely pri tiche a bezne hlasitosti, nicmene v momente kdy bylo trochu vic basu a nebo hlasitosti, na MM­-1 pomerne ztracely. Po par prehrazovani Cowona mezi Bose a B&W jsem vzal B&W MM­-1, protoze na nich planuju poustet i filmy.

Muj pocit je, ze B&W hraji ­(pro laika­) ­"normalne­" ­(neurazi­/nenadchne­) pri tiche reprodukci, nicmene v momente kdy trochu pridate na hlasitosti, vyslovene oziji. Je vylozene dulezite byt v idealnim poslechovem miste, jinde je jejich vykon slabsi. Basu bylo na nad ocekavani ­(vuci velikosti a absenci dedikovaneho subwooferu­). Sedi jim i filmy. Vizualne jsou vylozene krasne, USB rozhrani funguje skvele. Kdyz je clovek chytne do ruky, ma pocit, ze v nich opravdu neco je ­- nejsou uplne lehke ­(zejm. ve srovnani s Bose­).

Bose: Na druhou stranu musim uznat, ze az na basy ­(ale ani Ty nebyly vylozene spatne­) hraji Bose CMM az neuveritelne ­- na to, jak jsou male a lehke. Vylozene cestovni k notebooku. http:­/­/iluvcoolstuff.com­/wp­-content­/uploads­/bose­-musicmonitor­-size.jpg

Rekl bych ­- kdo chce vic cestovni reseni nebo je mnohem vic zamereny na hudbu ­(a ne dunivou­) ­- Bose. Kdo bude min cestovat, da vic na design a bude je pouzivat i na filmy ­- B&W.

A.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 11.1.201210:16
Už jsem se radoval, že si je půjdu poslechnout... a pak jsem se podíval na stránky Datartu a zjistil, že jsou dostupné pouze v Brně, Praze a Ostravě. V HK bohužel ne, škoda :­-­(.
Odpovědět0  0
pidalin (1501) | 11.1.201213:05
V Datartu nenakupovat, výběr malej, ceny velký. :­-D
Odpovědět0  0
aleq (7) | 11.1.201213:28
Na ­"osahani­" se hodi ale
Odpovědět0  0
pidalin (1501) | 11.1.201213:44
Pokud nebudou protestovat zaměstnanci. Já se do datartu většinou chodim jenom pobavit. Hlavně jejich vystavený notebooky jsou dost komický a jejich ultra hyper mega výkoný herní pc za 12 000 Kč to je taky dobrá sranda. :­-­) A nejlepší je zeptat se zaměstnance jak to pc muže bejt herní když je v tom GT220 a on pomalu chce volat policii co si to dovoluju. :­-D
Odpovědět0  0
aleq (7) | 11.1.201214:06
Tak to v Brne mame asi lepsi Datart, byli ochotni a dokonce ty Bose odpojili od jinak zabudovanyho prezentacniho standu
Odpovědět0  0
pidalin (1501) | 11.1.201214:42
Asi je to náhoda koho v tom obchodě zrovna potkam. V Brně asi neni taková konkurence jako u nás v Praze takže si tam musej ty zákazníky rozmazlovat a vážit si jich. :­-­) Já v Brně nikdy nenakupoval, ale v Praze když člověk vleze do obchodu tak první co slyší je jak si prodavačky začnou šeptat: Ježiš, zas sem někdo leze. :­-)
Odpovědět0  0
aleq (7) | 11.1.201215:01
No ja si myslim, ze by je­(nas­) rozmazlovat meli, protoze jinak budou vsichni nakupovat online.

Nicmene ta hlaska mi pripomnela zaziztek z nocniho Tesca, prochazim tam s kosikem a proti jdou 2 pracovnice Tesca, pricemz jedna rika te druhe: ­"Vidis je, hajzly?! Pres den nemaji co delat a pak v noci nakupujou!!­" :­-)
Odpovědět0  0
pidalin (1501) | 11.1.201215:16
Naštěstí v obchodech s elektrem to neni tak hrozný jako v samoobsluhách a podobně. :­-­) Ale některý věci se prostě online kupovat nedaj, třeba drahý reprobedny bych si nikdy bez otestování na vlastní uši neobjednal. Ale e­-shopy jsou podle mě užitečná věc, někdy když jdu pro něco co nepotřebuju vidět ani testovat tak je pro mě mnohem rychlejší si to doma objednat a pak si pro to jenom zajít nebo si to nechat poslat, než se rozčilovat s lidskejma zaměstnancema a vysvětlovat jim co že to vlastně chci koupit. :­-)
Odpovědět0  0
pidalin (1501) | 11.1.201215:18
Ale jsem rád že jste nezačal diskuzi na téma Praha x Brno, to mi hrozně vadí v diskuzích tyhle keci který dělaj ostudu oběma stranám. :­-)
Odpovědět0  0
axoncz (7) | 8.1.201213:11
Dobrý den, tak trochu nechápu význam těchto bedýnek. Za cenu kolem 15 tis. si můžu bez problému pořídit 2 nearfield monitory od Adam Audio, který dle mého názoru zmíněné překonává. Dotaz na Vás pene Štefek, zkoušel jste někdy nějakeho adama poslouchat, docela by mě zajímaly názory místních diskutujících, díky.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 8.1.201213:51
Dobrý den, je to prostě stylovka, co se velmi dobře poslouchá, ale poměr ceny ku výkonu tu jde samozřejmě stranou. S Adam Audio nemám žádnou zkušenost, ale některé ty aktivní modely vypadají dobře. Otázka je, jaký bude ten výškový měnič ...
Odpovědět0  0
nameless1 (90) | 7.1.201221:30
Přišla mi nějaká... vatová. Víc popisu samotného testování a firmy, než testu. A co nějaké fotky? Ukázat kabeláž?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 8.1.201211:10
Bohužel na nich není moc co fotit, protože ze všech stran vypadají stejně, ale příště se budu snažit polepšit:)
Odpovědět0  0
pidalin (1501) | 6.1.201219:38
S tou špatnou kvalitou dnešních CD naprosto souhlasim a je to slyšet i na bednách za 1500 Kč. Třeba St. Anger od Metallicy to se nedá srovnat s nahrávkama z 80. let. Ale mam zkušenost že dneska lidi hodnotěj jako kvalitu jenom to jak to nahlas hraje a to ty nový nahrávky splňujou, hraje to všechno nahlas, vejšky středy i basy jsou normalizovaný do ňáký určitý hlasitosti takže pak nejdou skoro rozeznat a nakonec to zní opravdu jako rámus. Potom všichni řikaj že metal je rámus, protože nikdy neslyšeli Iron Maiden z gramofonu. :­-)
Odpovědět2  0
Petr Štefek (1098) | 8.1.201211:12
Tak tak plně s vámi souhlasím ... zajimavé je poslouchat CD z 80.let s klasikou, což sice šumí ale dynamika je neuvěřitelné úrovni:­)... dnes už nebývá zvykem ani tady.
Odpovědět0  0
pidalin (1501) | 8.1.201214:27
No klasická hudba to je uplně jiná liga, nebo třeba jazz a blues. To jsou mnohem kvalitnější nahrávky než rock­/metal a podobně. :­-)
Odpovědět0  0
bigpointex99 | 5.1.201218:34
Nevíte jaké jsou tyto repro ve srovnání s Bose Companion TM5? Které budou u PC hrát lépe? Případně výhody ­/ nevýhody? Díky
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 6.1.201210:51
Kdybych měl být úplně upřímný, tak bych asi volil Bose Companion 5 2+1 za cca 10 tisíc. Hrají velmi velmi dobře na PC repro.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 5.1.201211:33
Design je povedený, a předpokládám, že firma B&W by ­"šunt­" nevyrobila. Škoda, že reproduktory nemají jinou možnost připojení než USB. Pro ty, kteří používají takové reproduktory i k připojení mobilních přehrávačů jsou pak nezajímavé.
Já osobně bych šel za ty peníze asi jinou cestou ­- např. repro M­-AUDIO Studiophile CX5 + DAC Fubar nebo Firestone. Finančně zhruba na stejné úrovni, zvukově však min. o třídu jinde.
Kdo však má rád na stole pořádek a minimum kabelů asi neprohloupí.
Odpovědět0  0
Pepek___ | 5.1.201212:24
Repraciky maju aj analogovy vstup ­(3,5mm jack­). osobne som to zatial nepouzival, ale na pradvadzacke v predajni to mali na ukazku prepojene cez jack s mobilom :­-­)
Ked zozeniem lepsi kabel RCA­-jack, dam vediet ako to dopadlo v kombinacii so Styleaudio Carat Topaz.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 5.1.201215:11
Tak to se těším, protože Topaz mám. Pořídil jsem si ho místo zvukovky a táhnu to přes optiku přímo z MB.
Ale přes jack to asi nebude tak kvalitní. Repro za 14k by měly mít minimálně RCA cinch. Ale to bude tou filozofií konstrukce ­- interní DAC + amp. + repro.
Já osobně preferuji před USB optiku. Rozdíl v kvalitě zvuku jsem nezaznamenal žádný a díky optice odpadl rušivý brum způsobený koax. kabelem připojeným k TV kartě ­(když jsem chtěl poslouchat, tak jsem musel anténu vytáhnout­).
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 5.1.201215:05
Nezkoumal jsem návrh DAC části respektive jsem ho nikde nenašel, ale lze usuzovat, že podstatně lepšího výsledku dosáhnete právě pomocí USB. Ten linkový vstup bude velká nouzovka.

K těm vašim nearfieldům, neslyšel jsem monitor pod 10 tisíc, který by s tímhle snesl srovnání. Výsledek by dle mého názoru o třídu lepší nebyl... na to bychom potřebovali už něco jako mnou zmiňované Dynaudio MC­-15 a slušný DAC.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 5.1.201220:17
S prvním odstavcem naprostý souhlas. Psal jsem v podstatě to samé v odpovědi Pepekovi.
Ta ­"kritika­" výstupu USB z mé strany je odůvodněna tím, že vlastním iRiver H120, který disponuje i optickým výstupem a reproduktory s USB připojením obecně k takovýmto přístrojům nelze připojit ­(pominu­-li tu linkovou nouzovku­).
Měl jsem možnost slyšet právě ta M?­-AUDIO Studiophile CX5 s mým Carat­-Topaz Signature a zvuk byl velmi, velmi slušný. Ty B&W jsem neslyšel ale pokud snesou srovnání s Dynaudio MC?­-15 + slušný DAC ­(což představuje cca 35 tisíc­), pak klobouk dolů. M?­-AUDIO jsem uvedl právě proto, že jsou určeny také k blízkému poslechu.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 6.1.201210:50
Prave, ze MM­-1 jsou hodne pozadu za MC­-15 + Topaz:­) ... v současné době moje reference pro PC:­). Jsou i drazsi aktivy, ale tyhle nove za cenu okolo 25 je lahudka poslouchat a kdyz se k nim pripoji Dynaudio 250 sub, tak je to lahůdka:­).
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 6.1.201215:51
To doufám, rozdíl 15k se musí někde projevit ;­). Ale za tyhle prachy už je lepší, alespoň podle mne, jít do klasických sestav. Já se právě chystám jít testovat QLN 604 MK II vs. DYNAVOICE DF­-6. Jsem limitován výběrem repro s vysokou citlivostí kvůli zesilovačům ­- mám monobloky FOX Audio MK1 ­(25W v A třídě­) s pasivním předzesilovačem.
Jak jsou na tom ta Dynaudia co do schopnosti ozvučení cca 20m2 ­(5×4m­)?
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 6.1.201220:04
Klasické regálové repro nejsou vhodná na stůl nejsou laděny pro blízký poslech. Musíte se rozmyslet, co chcete zda poslouchat u počítače nebo mít klasickou sestavu. Dynaudio MC15 se subwooferem zvládnou i hlasitější reprodukci. Jejich síla je ale při nerfield poslechu, kde čarují opravdu pěkně.
Odpovědět0  0
pidalin (1501) | 6.1.201220:20
Subwoofer to je zločin, pořádný bedny ho nepotřebujou. :­-­) Ale to asi u PC nejde mít repráky s průměrem 15­".
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 9.1.201217:55
Já jsem slyšel několik sestav 2+1 a některé hrály špatně nekteré dokonce velmi dobře... jenže jak jste napsal, tak je otázka velikosti ozvučnice saostatného basového reproduktoru o průměru 30­-40cm a více:­). A teď ty basy ještě musí být rychlé a jasně definované a může nastat problém:­). Zkusím někde schrastit na test právě dvojku MC15+SW250 do Dynaudio.. o napájení by se postaral DAC do 10 tisíc a mohli bychom tu mít referenční sestavu do 50 tisíc:­) ... ale to si k počítači koupí maximálně promile čtenářů:)
Odpovědět0  0
pidalin (1501) | 9.1.201218:07
No já mam se SB asi špatný zkušenosti protože znam hlavně ty levnější sestavy a pak taky znam několik lidí co tuněj auta a tam jim to taky vždycky hraje příšerně. :­-­) Ale měl jsem nedávno levný repráky od Geniusu za 1500 Kč s basovym reproduktorem s průměrem myslim kolem 15cm to bylo a dunělo to mnohem víc a přesnějc než ty sestavy se subwooferem ve stejný cenový kategorii.
Odpovědět0  0
pidalin (1501) | 9.1.201218:10
Dokonce se to dá poslouchat z těch levnejch beden, to by člověk vubec neřekl že z ňákejch blbejch geniusů se dá dostat celkem slušnej zvuk. Ale chtělo to uvnitř menší úpravy protože to strašně brumělo při vyšších hlasitostech. Jedny Bowers & Wilkins jsem kdysi někde slyšel v ňáky showroomu a je to teda luxus, ale jaksi mimo cenu kterou si mužu dovolit. :­-)
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 7.1.201220:27
Díky za info. Ty sloupové reproduktory jsou samozřejmě pro klasický stereo poslech. Potřebuji po letech náhradu za stařičké Dali 104.
Já osobně bych 15k do repráků na PC stůl nedal. To si právě raději koupím ty sloupy. Když chci poslouchat hudbu a soustředit se na ni, tak v klidu a pohodlí, což u PC moc dobře nejde.
A místo testovaných M?­-AUDIO Studiophile CX5 jsem si nakonec koupil ­"obyčejné­" M?­-AUDIO AV20 ­- hlavně kvůli mobilitě s mp3 přehrávačem. Není to sice žádný zázrak, ale pro ozvučení při práci na PC nebo při krátkodobém výjezdu mi bohatě stačí.
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 8.1.201211:10
Asi to nerad uslyšíte, ale slušné sloupky nejsou za 15 tisíc koupit:­(. Poslední dobou je spousta zajímavých modelů, které už dobře zvládnou většinu žánrů, ale za 15 tisíc neznám jediný sloupový reproduktor, který bych byl ochoten poslouchat. Možná nějaký slušný bazarový model.
Odpovědět0  0
venca_68 (30) | 9.1.20129:51
Rád vyslechnu jakýkoliv názor, nepatřím však ­(naštěstí­) do kategorie ­"netopýří uši­" a tak mám jednodušší volbu. Reproduktory, které jsem neslyšel, bych si nikdy nekoupil a nakupuji pouze v případě, že jsem se zvukem spokojen.
Co se týče QLN 604 MK II tak tam je prodejní cena 25000,­- ­(mám však možnost koupit škrábnuté za mnohem nižší cenu­), DYNAVOICE DF­-6 přijdou na cca 17000,­-. A i zde platí, pokud nebudu se zvukem spokojen, nic nekoupím.
Ale to odbočuji od tématu článku ­- takže B&W MM­-1 jsou hezké, asi i dobře hrají, ale musel bych je slyšet abych změnil názor... a případně šel rozbít prasátko :­-­).
Odpovědět0  0
Carter83 (12) | 9.1.20127:08
Docela zajímavé by mohlo být srovnání s nedávno uvedenými ­(leč u nás aspoň zatím nedostupnými­) Paradigm Shift A2 ­- řada Atom ze které vycházejí bývá mezi levnými regálovkami velice dobře hodnocena a cena ­"Á­-dvojek­" se pohybuje také okolo 15 tisíc za pár.
Odpovědět0  0
Pepek___ | 5.1.20129:22
Vlastnim tieto MM­-1tky nieco cez pol roka a moje postrehy k nim:
1­) autor nespomenul podla mna jednu dolezitu vec, ktoru zvyraznuje aj vyrobca. Repraciky boli navrhovane ako PC near­-field monitory a elektronika ­"prisposobuje­" reprodukciu stereo zvuku na pocuvanie z blizka ­(do 1 ­- 1,5metra­). Z vacsej vzialenosti to podanie uz nie je uplne ono. Cize nenahradi to vacsie repro pre plnohotnotne ozvucenie celej miestnosti. ­(mozno aj preto chyba dlhsi prepojovaci kabel­)
2­) pred tym som mal k pc pripojeny receiver Denon 1905 a repro Canton 403 ­(prepojene s pc cez SPDIF­). Po prechode na MM­-1 ma prekvapilo to, ako tieto BWcka vedia vyborne podat vsetky detaily aj pri velmi nizkej hlasitosti. Nic v hudbe nezanika, ­"vsetko tam zije­". Idealne na taku nocnu pohodicku, ked nechcete niekoho budit vo vedlajsej miestosti :­-­) Toto sa neda dosiahnut klasickymi velkymi repro navrhovanymi na velke vykony.
3­) Sluchatkovym vystupom som bol sklamany. Na zaciatku som pocital ze to bude aspon ako tak pouzitelne aj s AKG 701 a bol to velky omyl :­-­) Vystup uz je zrejme nejak ­"predžutý­" pre koncove stupne.
4­) A co sa tyka šumu. Pokial je v miestnosti velmi ticho, tak jemny sum je mozne registrovat do vzdialenosti 20­-30 cm. Cize uz pri takom najtichsom notebookovom chladeni je šum repracikov nepostrehnutelny...

Celkovo ak to mozem subjektivne zhodnotit, tak prechod zo spomynanej zostavy na tieto BWcka bol podstatny krok vpred, vlastne az sok! :­) ­(ked si spetne uvedomim ze mat 100W repro pol metra od hlavy a vybudit zostavu na 1% max vykonu, a ocakavat od toho ­"plny zvuk­" bola hlupost. vyrok ­"Objem nicim nenahradis­" u mna trochu dostal trhliny, resp. nemusi platit stale :­) ­)
Najnizsie basy mozu niekomu chybat ale pasmo, ktore tieto repro dokazu pokryt je ­(na pc segment urcite­) dokonale. To co sa podarilo vyrobcovi vydupat z 3 deciimetrov kubickych ­- klobuk dole!
Odpovědět0  0
Petr Štefek (1098) | 5.1.20129:42
dobrý den, děkuji za reakci

ad1­) délka kabelu odpovídá tomu, že skutečně výrobce zamýšlel 1­-1,5m, ale i tak se mi zdá příliš krátký. Máte pravdu, že jsou to výhradně nearfield, což jsem možná dost nezdůraznil.
ad2­) Hrají velmi pěkně, ale třeba spojení samostatného DAC a například Dynaudio MC­-15 se mi zdá ještě o několik tříd lepší. Nicméně to už jsme cenově na dvojnásobku.
ad3­) plně souhlasím ... je maximálně pro levná sluchátka
ad4­) šum byl patrný skutečně z cca 20cm, ale který nearfield nešumí z takového vzdálenosti:)
Odpovědět0  0
Tazzi | 5.1.201216:26
Díky zejména za bod 2, celou dobu čtení mi vrtalo hlavou, jak by dopadlo srovnání s receivrem­/bednami v podobné cenové relaci. Vaše 4 věty byly pro mne mnohonásobně přínosnější, než 4 stránková recenze :­-)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.