Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Bricks Ahoy! - Kostky, kostičky a kostičičky

31.7.2002, Petr Hájek, recenze
Bricks Ahoy! - Kostky, kostičky a kostičičky
Autorské týmy dodnes vytvářejí stále nové varianty na starý dobrý Tetris. Další hra na podobný námět a přesto neuvěřitelně zábavná.
Logických her na Tetrisoidní námět bylo už opravdu požehnaně, o to víc musí jistě každého hráče potěšit zjištění, že nejde jen o trapnou milióntou variaci na obyčejný Tetris. Co Vás budu napínat, i zde se opravdu zadařilo a hra „Bricks Ahoy!“ je pravá logická lahůdka. A co že si to vlastně ti tvůrci v dnes recenzované hře na Vás vymysleli… ?

První věcí, které si jistě všimnete bude vcelku pohledná prezentace. Líbivá grafika standardního rozlišení 160x160x8bits s několika zajímavými nápady a poměrně schopné zvuky potěší. Nepochybuji, že další věc, která Vám padne do oka, bude zcela nepochybně námět samotný.

Prostě a jednoduše, na displeji máte vpravo objekt, který musíte vyplnit kostičkami zleva. Zní to možná triviálně, ale počkejte až si jednou zahrajete. Začínáte na třech kostičkách a za každý vyřešený puzzle je Vám v dalším kole jedna nesmlouvavě přidána a dělej co umíš nebohý hráči…

Hru můžete hrát buď jako tahovku, kdy můžete nad tahem dumat třebas týden nebo jako rychlovku na čas, kdy je jedno, jestli kostičky umístíte špatně, jejich odstranění Vás stojí pouze drahocenný čas. Hru si ale opravdu vychutnáte pouze v tahovém módu (puzzle).

Ovládání je velmi intuitivní a určitě s ním nebude mít nikdo žádné problémy, tvar prostě nakreslíte na displej tam, kam se Vám hodí, sám se otočí a vymaže z tabulky přístupných kostek. Za každý úspěšně umístěný kus vám naroste o kousíček jakýsi měřič zpětných tahů, který Vám dovolí vzít nazpět tím víc kostiček, čím víc jste jich umístili. Pozor, ani zdaleka zde neplatí poměr 1:1, ale kurz je ku braní zpět proklatě nevýhodný.

Kostičky samozřejmě musí pěkně sedět, žádné přečuhování, překrývání a jiné pofidérnosti! Žádná nesmí zbýt a vše musí být pěkně zakryto.

Jak vidno z následujícího obrázku, někdy prostě musíte zariskovat a od nějaké kostičky začít. Chtěl bych vidět génia, který si v duchu rozvrhne a poskládá celou skládačku při takovém množství. Naštěstí, někdy je vygenerován takový level, že 1-2 kostičky lze zařadit na základě pouhé logické úvahy („…vždyť je to tak prosté, milý Watsone!“).

Na druhou stranu, podprogram generující levely je při vytváření puzzlů spravedlivý a musím říct, že řešení mají všechny. Z toho logicky vyplývá, že ten obzvlášť vypečený si klidně můžete vytisknout nebo překreslit na čtverečkovaný papír a večer s rodinou namísto sledování nějakého úchylného seriálu skládat kostky (…a prý že počítače rozdělují spokojená manželství, pche!).

Vzhledem k tomu, že v zásobníku nalevo je evidentní místo na 20 kostiček, máte myslím co dělat…

Pokud hodláte svádět zničující zápasy s někým dalším, nechybí High score tabulka pro oba herní módy.

Jen si Vás ještě dovolím varovat, je to jedna z nejnávykovějších her, co jsem v poslední době viděl a patrně se Vám (případně někomu blízkému) nevyhne známý syndrom „…ještě jednu hru a dost!“

Ať už jste příznivec logických rychlovek nebo fanatik neřešitelných puzzle skládaček, pobavíte se královsky.