Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Call of Duty: Black Ops - nejlepší díl?

23.11.2010, Petr Štefek, recenze
Call of Duty: Black Ops - nejlepší díl?
Nový díl Call of Duty nás zavádí na konec 60. let do fiktivní minulosti, kde je Studená válka v plném proudu a hrozí skutečný konflikt v globálním měřítku. Vy, jako voják s částečnou amnézií, musíte vše zastavit a najít sám sebe.
Kapitoly článku:
  1. Call of Duty: Black Ops - nejlepší díl?
  2. 1680x1050 4xAA
  3. 1920x1200 4xAA
  4. 2560x1600 4xAA
  5. Vliv CPU
  6. Závěr
Call of Duty: Black Ops nás přenáší o více jak 40 let zpátky do roku 1969, kdy naplno zuří Studená válka mezi SSSR a USA. Druhá jmenovaná velmoc má navíc starosti s konfliktem ve Vietnamu, který nebyl zdaleka tak lehkým soustem, jak si původně vedení vojenských operací myslelo.

Na začátku hry se ocitáte v utajovaném zařízení, kde se vás snaží vytáhnout informace, které máte uloženy hluboko v paměti. Navíc jste se při jedné ze svých akcí stali objetí tzv. brainwashingu. Spoutaní na křesle nechápete zhola nic a vše se vám vrací při rozhovoru s tajemnou postavou za sklem a vlastními flashbacky do různých situací a misí. Projdete mnoha různými místy od zamrzlého SSSR až po tajnou podmořskou základnu.




Hra velmi příjemně překvapí, ale mnohé vyznavače akce v minimálně 60 snímcích za sekundu může nepříjemně zaskočit. Hra samotná běží na starém dobrém grafickém engine DirectX 9, takže o využití posledního hardware na plné pecky nemůže být řeč. A přesto rozdíly ve starých a nových čipech jsou poměrně razantní. To samé můžeme prohlásit o procesorech, které jsou tou nejpodstatnější věcí pro opravdu plynulé Call of Duty: Black Ops.


Testovací sestava a metodika


Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.

Ikona Odkaz na databáziTestovací sestava
ProcesorIntel Core i7 920 2.67@3,6 GHz
Intel Core 2 Quad Q9650
AMD Phenom II X6 1055T
AMD Athlon II X4 630
Zákl. deskaGigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366)
Gigabyte GA-890FXA-UD7 (AM3+)
Gigabyte GA-EP45-UD3 (LGA775)
Operační paměť RAMKingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz
ZdrojGigabyte Odin 1200 W
Grafické kartyGigabyte GeForce 460 1024 MB
Gigabyte GeForce 460 768 MB
Gigabyte GeForce GTX 480 1536 MB
Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB
Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 260 (216) 896 MB
Gigabyte GeForce GTS 450 1024 MB
Gigabyte GeForce GTX 580 1536 MB
Gigabyte Radeon HD 6870 1024 MB
Asus Radeon HD 6850 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB
Sapphire Radeon HD 4770 512 MB
Asus Radeon HD 5970 2048 MB
Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB
Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB
Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB
Monitor30" LCD HP
Operační systémWindows 7 64-bit SP1

Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS a libovolné mapy ve hře. Zároveň ovšem musíte v konzoli využít příkazu com_maxfps, který odemkne blokování FPS na 85 snímcích za sekundu. Většinu majitelů běžného hardware ale 85 FPS nebude nijak omezovat. Více jsme dosáhli pouze na sestavě s procesorem Core i7 a nejvýkonnějšími grafikami současnosti.

Ovladače grafických karet
  • GeForce 262.99 WHQL
  • Catalyst 10.10 WHQL