Call of Duty: Black Ops - nejlepší díl?
23.11.2010, Petr Štefek, recenze
Nový díl Call of Duty nás zavádí na konec 60. let do fiktivní minulosti, kde je Studená válka v plném proudu a hrozí skutečný konflikt v globálním měřítku. Vy, jako voják s částečnou amnézií, musíte vše zastavit a najít sám sebe.
Kapitoly článku:
- Call of Duty: Black Ops - nejlepší díl?
- 1680x1050 4xAA
- 1920x1200 4xAA
- 2560x1600 4xAA
- Vliv CPU
- Závěr
Call of Duty: Black Ops nás přenáší o více jak 40 let zpátky do roku 1969, kdy naplno zuří Studená válka mezi SSSR a USA. Druhá jmenovaná velmoc má navíc starosti s konfliktem ve Vietnamu, který nebyl zdaleka tak lehkým soustem, jak si původně vedení vojenských operací myslelo.
Hra velmi příjemně překvapí, ale mnohé vyznavače akce v minimálně 60 snímcích za sekundu může nepříjemně zaskočit. Hra samotná běží na starém dobrém grafickém engine DirectX 9, takže o využití posledního hardware na plné pecky nemůže být řeč. A přesto rozdíly ve starých a nových čipech jsou poměrně razantní. To samé můžeme prohlásit o procesorech, které jsou tou nejpodstatnější věcí pro opravdu plynulé Call of Duty: Black Ops.
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS a libovolné mapy ve hře. Zároveň ovšem musíte v konzoli využít příkazu com_maxfps, který odemkne blokování FPS na 85 snímcích za sekundu. Většinu majitelů běžného hardware ale 85 FPS nebude nijak omezovat. Více jsme dosáhli pouze na sestavě s procesorem Core i7 a nejvýkonnějšími grafikami současnosti.
Ovladače grafických karet
Na začátku hry se ocitáte v utajovaném zařízení, kde se vás snaží vytáhnout informace, které máte uloženy hluboko v paměti. Navíc jste se při jedné ze svých akcí stali objetí tzv. brainwashingu. Spoutaní na křesle nechápete zhola nic a vše se vám vrací při rozhovoru s tajemnou postavou za sklem a vlastními flashbacky do různých situací a misí. Projdete mnoha různými místy od zamrzlého SSSR až po tajnou podmořskou základnu.
Hra velmi příjemně překvapí, ale mnohé vyznavače akce v minimálně 60 snímcích za sekundu může nepříjemně zaskočit. Hra samotná běží na starém dobrém grafickém engine DirectX 9, takže o využití posledního hardware na plné pecky nemůže být řeč. A přesto rozdíly ve starých a nových čipech jsou poměrně razantní. To samé můžeme prohlásit o procesorech, které jsou tou nejpodstatnější věcí pro opravdu plynulé Call of Duty: Black Ops.
Testovací sestava a metodika
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7 920 chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel X58 a 3x 1 GB paměti DDR3 1600 MHz Kingston. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7 920 2.67@3,6 GHz Intel Core 2 Quad Q9650 AMD Phenom II X6 1055T AMD Athlon II X4 630 |
Zákl. deska | Gigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366) Gigabyte GA-890FXA-UD7 (AM3+) Gigabyte GA-EP45-UD3 (LGA775) |
Operační paměť RAM | Kingston 3x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce 460 1024 MB Gigabyte GeForce 460 768 MB Gigabyte GeForce GTX 480 1536 MB Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 260 (216) 896 MB Gigabyte GeForce GTS 450 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 580 1536 MB Gigabyte Radeon HD 6870 1024 MB Asus Radeon HD 6850 1024 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Sapphire Radeon HD 4770 512 MB Asus Radeon HD 5970 2048 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB Sapphire Radeon HD 5750 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows 7 64-bit SP1 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS a libovolné mapy ve hře. Zároveň ovšem musíte v konzoli využít příkazu com_maxfps, který odemkne blokování FPS na 85 snímcích za sekundu. Většinu majitelů běžného hardware ale 85 FPS nebude nijak omezovat. Více jsme dosáhli pouze na sestavě s procesorem Core i7 a nejvýkonnějšími grafikami současnosti.
Ovladače grafických karet
- GeForce 262.99 WHQL
- Catalyst 10.10 WHQL