CM Storm Alcor a Mizar: dva myší bratři
18.4.2014, Jan Vítek, recenze
Společnost Cooler Master nedávno uvedla na trh pod značkou CM Storm dvě nové herní myši, Alcor a Mizar. V nabídce dnes nabízených modelů jde spíše o ty jednodušší, přičemž obě si jsou velmi podobné.
Kapitoly článku:
- CM Storm Alcor a Mizar
- CM Storm Mizar
- Zprovoznění a nastavení myší
- Závěrečné hodnocení
Jak už bylo uvedeno v popisu myši Alcor, pro tuto myš si CM Storm nepřipravil žádný software, s jehož pomocí by bylo možné ji naprogramovat, změnit úrovně rozlišení, barvy, apod. Dle specifikací sice má stejně jako Mizar vestavěnou 128kB paměť, ale pokud je to skutečně tak, nás to ani nemusí zajímat. Na stránkách výrobce byl v době testování ke stažení pouze spustitelný soubor s firmwarem, ovšem verze 1.0, který již v myši Alcor byl nahrán.
V případě CM Storm Mizar je situace už naprosto odlišná. Na stránkách jednak byl novější firmware verze 1.0.1, který jsme tak aktualizovali a pak také Mizar Application Software v1.0.1 pro nastavení myši. Vyzkoušel jsem také, zda tento software nakonec náhodou nebude fungovat i s myší Alcor, ale ten je napevno svázaný se svým Mizarem, bez nějž odmítá fungovat.
V případě CM Storm Mizar je situace už naprosto odlišná. Na stránkách jednak byl novější firmware verze 1.0.1, který jsme tak aktualizovali a pak také Mizar Application Software v1.0.1 pro nastavení myši. Vyzkoušel jsem také, zda tento software nakonec náhodou nebude fungovat i s myší Alcor, ale ten je napevno svázaný se svým Mizarem, bez nějž odmítá fungovat.
Main, čili hlavní záložka, nám ukáže přehled programovatelných tlačítek této myši, jimž můžeme ve všech případech přiřadit libovolné funkce. To tedy platí pro hlavní tlačítka i tlačítka pro nastavení dpi. Zvolit si můžeme obvyklé funkce myši, klávesy či kombinace kláves i s přepínači, předem nastavená makra, multimediální funkce, přepínače profilů, nastavení rozlišení senzoru či jeho dočasné vypnutí po dobu stisku a pak tu je také funkce Rapid Fire, což se bude hodit pro čistokrevné střílečky. Pokud tedy budete chtít využít makra, tuto záložku nejdříve přeskočíte.
Přeskočíte i druhou záložku Advanced, kde najdete nastavení jednotlivých úrovní rozlišení, a to i nezávisle pro obě osy. Pak tu jsou klasické volby, jež tradičně nabízí i operační systém (citlivost, rychlost dvojkliku), funkce Angle Snapping, aby pohyb ukazatele věrněji kopíroval pohyb myši a nebyl uměle narovnávaný a nakaonec si můžeme nastavit barvy podsvícení a také čtyři režimy - vypnuto, zapnuto, efekt dýchání a poblikávání spojené s Rapid Fire.
Pak už tu máme záložku Macro, kde si můžeme tvořit složitější reakce na klik tlačítka. Prvním krokem je vytvoření makra pomocí tlačítka New, přičemž to se hned uloží do samostatného souboru .mac. Pak už můžeme pomocí červeného tlačítka pro záznam klasickým způsobem vytvořit makro, ovšem v našem případě z nějakého důvodu program nereagoval na klávesnici. To ale můžeme snadno nahradit pomocí tlačítka Insert, s jehož pomocí do makra můžeme vkládat stisk kláves, ale také prodlevy či speciální funkce (uložit, vložit, kopírovat, nový, zavřít okno, zoom, atd.). Nad názvem makra si ještě zbývá vybrat styl jeho provedení, čili zda se provede klasicky po stisku tlačítka, nebo naopak při jeho puštění. Další možností je jeho opakování, a to třeba po dobu stisku tlačítka.
Chvilku asi bude trvat, než se do tohoto systému dostanete a zvlášť nesmíte zapomínat na to, že pokud si vytvoříte makro a ihned ho neuložíte, stačí pak kliknout třeba jen na jeho název v seznamu nalevo a zmizí. Občas se zase objeví chyba kdy programu z chybí nějaká celočíselná hodnota, takže funkce tvorby maker by si ještě zasloužila pozornost programátorů.
Co se týče maximální délky makra, zde jsem byl překvapen, že jsem se dostal za hranici 1000 akcí a program neprotestoval. Neprotestovala ani myš, do jejíž paměti se takto dlouhé makro bez problémů uložilo a následně bylo provedeno.
Poslední trojice záložen zahrnuje jednak Profiles, kde se budeme starat o vytvořené profily, mezi jejich základní čtveřicí se přepínáme pomocí spodní lišty. Každý si můžeme pojmenovat a přiřadit mu grafickou ikonku. Ve skutečnosti si myš zapamatuje maximálně čtyři, ovšem na disk si jich můžeme uložit libovolný počet a pak je přesouvat tam a zpět mezi počítačem a myší.
Podobnou knihovnu máme i v záložce Library a ta se týká výlučně maker. Ta si můžeme stáhnout z paměti myši do lokální ikony, pokud z nějakého důvodu nechceme celý profil. Poslední záložka Support nám dá pouze odkaz na podporu výrobce a ukáže, jakou verzi softwaru a firmwaru používáme.