Dead Space 2: horor pro hardware?
22.2.2011, Petr Štefek, recenze
Dnes se podíváme na hororovou akci Dead Space 2, která je pokračováním úspěšného prvního dílu, který dosahoval mimořádných kvalit. Jak to je u druhého dílu s nároky na grafickou kartu a procesor?
Kapitoly článku:
Dead Space 2 je přesně tím typem hry, od které nic převratného neočekáváme a nepředchází ji masivní propagační kampaň, ale nakonec se u ní pobavíte přímo královsky. První díl vyšel před dvěma lety a nyní mámě možnost se vrátit do zatuchlých prostor mimozemských základen již podruhé. Bohužel pro náš nejnovější hardware hra nepodporuje nic více než obstarožní DirectX 9.
Pokud jste nehráli první díl, pak by vás zcela snadno mohl kdokoli zmást, že hrajete současný druhý díl. Na první pohled totiž hry díky stejnému grafickému engine vypadají zcela stejně. Je zde navíc pouze minimum post-processing efektů. Marně jsem hledal další zásadní rozdíly, ale nic, co by stálo za řádek navíc, jsem nenašel. Druhý díl je tedy zcela závislý na obsahu hry samotné, a to vůbec není špatně, protože i 4 roky starý DirectX 9 engine má dost vlastností na to, aby dokázal vykreslit opravdu děsivou podívanou.
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7-2600K@4.0 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel P67 a 2x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS. Pro měření jsme využili plných detailů, ale tentokráte bez MSAA, které lze aktivovat, ale musíte trošku laborovat s nastavením např. přes Nvidie Inspector a nebo Catalysty. Propady jsou velké, ale vzhledem k výkonům stále akceptovatelné. Zprovoznit AA se mi povedlo zkušebně na Nvidiích.
Ovladače grafických karet
Není se co divit, protože hra je primárně vyvíjena pro konzole, kde jsou prodeje podstatně vyšší než v případě PC. Současná generace konzol je již z pohledu PC hardware hodně zastaralá, a tak nemůžeme počítat s tím, že každá z nových her bude využívat vymoženosti jako DirectX 11.
Pokud jste nehráli první díl, pak by vás zcela snadno mohl kdokoli zmást, že hrajete současný druhý díl. Na první pohled totiž hry díky stejnému grafickému engine vypadají zcela stejně. Je zde navíc pouze minimum post-processing efektů. Marně jsem hledal další zásadní rozdíly, ale nic, co by stálo za řádek navíc, jsem nenašel. Druhý díl je tedy zcela závislý na obsahu hry samotné, a to vůbec není špatně, protože i 4 roky starý DirectX 9 engine má dost vlastností na to, aby dokázal vykreslit opravdu děsivou podívanou.
Testovací sestava a metodika
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7-2600K@4.0 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel P67 a 2x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7-2600K@4.0GHz Intel Core i7 920 Intel Core 2 Quad Q9650 AMD Phenom II X6 1055T AMD Athlon II X4 630 |
Zákl. deska | Gigabyte GA-PA67-UD7 (LGA1156) Gigabyte GA-X58A-UD5 (LGA1366) Gigabyte GA-890FXA-UD7 (AM3+) Gigabyte GA-EP45-UD3 (LGA775) |
Operační paměť RAM | A-DATA 3x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce 460 1024 MB Asus GeForce GTX 570 1280 MB Gigabyte GeForce GTX 480 1536 MB Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB Gigabyte GeForce GTX 285 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 260 (216) 896 MB Gigabyte GeForce GTX 580 1536 MB Sapphire Radeon HD 6870 1024 MB Asus Radeon HD 6970 2048 MB Asus Radeon HD 6950 2048 MB Asus Radeon HD 6850 1024 MB Sapphire Radeon HD 5670 1024 MB Sapphire Radeon HD 4770 512 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB Gigabyte Radeon HD 4670 512 MB Gigabyte Radeon HD 4850 512 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows 7 64bit SP1 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, pak můžete pomocí FRAPS. Pro měření jsme využili plných detailů, ale tentokráte bez MSAA, které lze aktivovat, ale musíte trošku laborovat s nastavením např. přes Nvidie Inspector a nebo Catalysty. Propady jsou velké, ale vzhledem k výkonům stále akceptovatelné. Zprovoznit AA se mi povedlo zkušebně na Nvidiích.
Ovladače grafických karet
- GeForce 266.58 WHQL
- Catalyst 11.1 WHQL