Derivace Radeonu 9600 - závěrečné shrnutí
23.2.2004, Zdeněk Kabát, recenze
Po prvních dvou dílech, ve kterých jsme si představili všechny derivace Radeonu 9600 a také jednotlivé grafické karty, se konečně můžeme vrhnout na závěrečné srovnání. V tomto článku naleznete mnoho grafů a tabulek s výkonem Radeonů 9600SE, 9600, 9600 Pro a 9600XT a v závěru také doporučení včetně vyhodnocení poměru cena/výkon.
Kapitoly článku:
Herní testy – 2. část
V poslední části testů nepřetaktovaných karet se budeme věnovat herním testům, které jsou ovšem částečně syntetické. Jde o AquaMark 2.1 a AquaMark 3, založené na enginu Krass, a o test CodeCreatures.
AquaMark 2.1
Graf 12 – AquaMark 2.1 (bez FSAA)
Graf 13 – AquaMark 2.1 (4xFSAA)
Myslím, že k těmto testům není třeba komentáře.
AquaMark 3
Graf 14 – AquaMark 3
Zde jsou výsledky podobné, kromě Radeonu 9600 a 9600LE jsou rozestupy poměrně velké.
CodeCreatures
Graf 15 – CodeCreatures (bez FSAA)
Graf 16 – CodeCreatures (4xFSAA)¨
Historie se opakuje. Jenom bych poznamenal, že je evidentní zvětšení rozdílů mezi jednotlivými rozlišeními u zapnutého FSAA. Je to tím, že se pak pro každý obrazový bod zpracovávají v pipeline body čtyři, proto roste náročnost nikoliv lineárně, ale kvadraticky.
Podíváme-li se na relativní srovnání, nenastala oproti předchozím testům žádná velká změna. Jen je v těchto testech menší rozdíl mezi Sapphire 9600 a XpertVision, kolem 3%.
V poslední části testů nepřetaktovaných karet se budeme věnovat herním testům, které jsou ovšem částečně syntetické. Jde o AquaMark 2.1 a AquaMark 3, založené na enginu Krass, a o test CodeCreatures.
AquaMark 2.1
Graf 12 – AquaMark 2.1 (bez FSAA)
Graf 13 – AquaMark 2.1 (4xFSAA)
Myslím, že k těmto testům není třeba komentáře.
AquaMark 3
Graf 14 – AquaMark 3
Zde jsou výsledky podobné, kromě Radeonu 9600 a 9600LE jsou rozestupy poměrně velké.
CodeCreatures
Graf 15 – CodeCreatures (bez FSAA)
Graf 16 – CodeCreatures (4xFSAA)
Historie se opakuje. Jenom bych poznamenal, že je evidentní zvětšení rozdílů mezi jednotlivými rozlišeními u zapnutého FSAA. Je to tím, že se pak pro každý obrazový bod zpracovávají v pipeline body čtyři, proto roste náročnost nikoliv lineárně, ale kvadraticky.
Benchmark | Hercules 9600SE | Sapphire 9600 | XpertVision 9600LE | Gigabyte 9600 Pro | Sapphire 9600XT |
AquaMark 2.1 | -29,0% | -2,1% | 100% | +30,8% | +49,6% |
AquaMark 2.1 (4xFSAA) | -38,0% | -3,1% | 100% | +33,7% | +54,0% |
AquaMark 3 | -22,3% | -2,1% | 100% | +23,1% | +49,1% |
AquaMark 3 (4xFSAA) | -28,6% | -2,7% | 100% | +23,8% | +45,1% |
CodeCreatures | -23,0% | -4,3% | 100% | +29,8% | +56,2% |
CodeCreatures (4xFSAA) | -35,5% | -2,7% | 100% | +29,4% | +50,0% |
Tab. 4 – Relativní srovnání karet v herních testech č.2
Podíváme-li se na relativní srovnání, nenastala oproti předchozím testům žádná velká změna. Jen je v těchto testech menší rozdíl mezi Sapphire 9600 a XpertVision, kolem 3%.