Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
25.2.2002, Pavel Švéda, recenze
Srovnávací test posledních devatenácti Detonátorů řady 4 a další informace o jejich správné instalaci a dalších nastaveních, to vše na Vás čeká v následujícím článku. Váháte-li v rozhodnutí která verze je právě ta nejlepší, nebo máte nějaké nejasnosti ohledně Detonátorů, je následující článek právě pro Vás.
Vraana | 15.6.20020:45

Je krásné testovat si detonátorky v 3DMarku a závěr dělat pouze z čísel a uznávám, že na týdenní testování každého ovladače asi nemá čas nikdo, ale co udělat anketu o nejvýkonnějších detonátorech? Každý by se mohl vyjádřit nezávisle na OS a použité grafické kartě, stejně je to dle mého názoru VELMI různorodé.

A prosím pisatele obhroublých komentářů, pokud už musíte psát, tak takovým způsobem, aby se to dalo číst. Jinak bychom se z těch peřkleůp a hrubeg zbláznily !!! :-)

Odpovědět0  0
LAgnus | 7.3.200216:58

Po nainstalovani oficialnych Detonatorov 23.11 alebo neoficialnych vyssich verzii 22.81 atd. mi pri inicializacii grafiky pri starte Windows preblikne obrazovka,zobrazia sa vertikalne ruzove pruhy a nasleduje seda obrazovka. Samotny system sa tvari, ze funguje, mozem cez klavesnicu vyvolat start menu a nasledny shutdown ,ale nevidim ziadnu grafiku, iba tu hnusnu sedu obrazovku ;o( Mam motherboard MS KT266pro, Nvidia GeForce2/MX4 a fungujem pod WinME Edition. Updatol som bios, nainstaloval najnovsie Via 4in1,DirectX8.1. Zatial pouzivam Detonatory 12.90(z www.guru3d.com) a funguju bez problemov. Pri vyssich verziach napr.14.40 mi sice grafika funguje, ale objavuje sa niekedy porusena, napr. sede pruhy vo Winampe, systemove menu s porusenymi ikonami a pismom atd. Prosim poradte mi ako rozchodit vyssie verzie Detonatorov pod mojim WinME, pod Win2000 alebo XP mi vyssie verzie detonatorv funguju !!!

Odpovědět0  0
VlPo | 18.3.200216:09

Nevím jestli je to tak, ale mě todělá taky a zjistil jsem asi proč. Mám starší monitor (15"), která nemá zapojené 4 piny na konektoru D-SUB a to je patrně ten problém. Když jsem připojil jiný (17" AOC, 15" Nokia) novější, kterému chybí jen 2 piny tak to funguje super. Patrně se jedná o horizontální synchronizaci, kterou starší monitory nepodporují. Zatím jsem nechal 21.81 a uvdím - asi si koupím novou 17" nebo 19".

PS: Pro hnidopichy - netvrdím, že je to tím na 100%, je to jen moje zkušenost - postřeh!

Odpovědět0  0
VlPo | 18.3.200216:17

Ten počet pinů je možná 3/5 a ne 2/4 , ale je to asi jedno.

Odpovědět0  0
maco | 7.3.200210:22

IMHO super clanok a vyber W2K je uplne v poriadku
v praci ho puzivame na ECS ;-) doskach- blue screen som nevidel viac ako dva roky. Inak ziadne OverClock... :-(
este raz dik za super clanok a drzim Vam palce
Aky driver je vhodny pre Win98, alebo ME?

Odpovědět0  0
VlPo | 18.3.200216:23

Nevím jestli je to tak, ale mě todělá taky a zjistil jsem asi proč. Mám starší monitor (15"), která nemá zapojených 5 pinů na konektoru D-SUB a to je patrně ten problém. Když jsem připojil jiný (17" AOC, 15" Nokia) novější, kterému chybí jen 3 piny tak to funguje super. Patrně se jedná o horizontální synchronizaci, kterou starší monitory nepodporují. Zatím jsem nechal 21.81 a uvdím - asi si koupím novou 17" nebo 19".

Odpovědět0  0
vladoo | 21.3.200211:01

Dik Michal skutocne staci vy-Rem-ovat prislusne riadky v autoexecu a configu a idu vsetky ovladace bez problemov.

Odpovědět0  0
Massaro | 21.3.200213:01

...taky sem dal pryc radky z autoexecu a configu a jezdi mi to na plnej vykon:)
Diky

Odpovědět0  0
SpaceExplo | 26.2.200216:38

Doufám, že ten test jste nedělali ve SvětěHardware, protože jestli ano, tak se asi začnu stydět, že jsem kdy co pro SHw psal.

Ale vážně použít základovku ECS a Win2000 pro otestování max výkonů ovladačů ??? Není to trochu divoký ??

Odpovědět0  0
Pike | 26.2.200221:23

Obávám se, že Vám nerozumím. Proč ne?! ECS K7S6A není vůbec špatný produkt, právě naopak a co se týče Windows 2000... Denně vidím spoustu uživatelů a k tomu stejně tolik počítačů (těch někdy i více :) ) a v drtivé většině používají právě w2k. Máme rok 2002 - Windows 98, Me a podobné zázraky mají už své za sebou. Netestovali jsme "maximální výkon", ale nejlepší Detonátory pod Windows 2000 (navíc se dá předpokládat, že výsledky pod w98 budou obdobné). To byl smysl článku.

Odpovědět0  0
Joe | 27.2.200214:32

Dlabas buď tak hodný a napiš čím ji přetaktováváš (utilita ?) a jestli máte někdo problémy u Manli GF2 MX400 TV-out, Tv-out mi chodi pouze na firemni ovladač detonatory = shit
Hodně dobrých her !

Odpovědět0  0
Giffel | 28.2.200210:50

Nevím proč testovat výkon grafické karty pod W2K, když drtivá většina uživatelů vyžadující výkon grafické karty jede na W98SE nebo ME. I po pár letech jsou pořád rychlejší než W2K. Navíc by se také mohly otestovat i starší grafiské karty (GF2) třeba i pod platformou P4.

Odpovědět0  0
Pike | 28.2.200213:16

Rozdíly dnes už nejsou tak drastické, jsou-li vůbec (asi udělám další srovnávací test). Myslím že jsem na internetu viděl porovnání výkonu gr. karty (i když to byla ATI) Win98 x Win2k a pod Win2k byla někdy dokonce i rychlejší. Nezapomeňte prosím, že se jednalo o SROVNÁVACÍ test Detonátorů pod DANÝM systémem. O počtech uživatelů vyznávající ten či ten systém s Vámi nebudu polemizovat, můj názor je ostře vyhraněný. "Většina" uživatelů dnes provozuje i Win2k nebo na ně právě přechází nebo dokonce používá už WinXP. Jak jsem již uvedl výše, Detonátory stejné řady budou pod různými systémy v porovnání s jinými verzemi s velkou pravděpodobností vykazovat stejné výkonnostní výsledky. Závěry testu lze tedy aplikovat i na Win98, alespoň po stránce výkonu. Co se týče stability, Win98...... :))) Jinak srovnávačka na gigahertzovém procesoru s asi dnes nejpoužívanější GeForce2 MX400 se už chystá.

Odpovědět0  0
event | 28.2.200218:51

Volbu operacneho systemu hodnotim velmi pozitivne. Tiez pouzivam w2k a obcas si rad zahram CSko, alebo Wolfenstajna, tak ma vykon ovladacov pod tymto OS dost zaujma.

Uz tak spokojny niesom s volbou zakladnej dosky, ale je to moj subjektivny nazor a test je ajtak zaujmavy. Xelo by to ale este aspon 1 test s inym chypsetom, najlepsie aj inej platformy {intel), a zistit ako su ktore ovladace optimalizovane na ktore chipsety.

Ale clanok je dobry. Len tak dalej...

Odpovědět0  0
RED | 28.2.200213:36

Tak to se mi taky párkrát stalo.... a nevím si s tím rady taktéž... poradí někdo ??

Odpovědět0  0
Petr Herma | 28.2.200219:03

Zkus TVTool na www.tvtool.de, uz maji podporu Philipsu

Odpovědět0  0
Massaro | 28.2.200222:34

Ja mam ten samy problem. Mam GF3 Ti200 od MSI a jedou mi na ni bez problemu ovladace jen do 21.83. Jakykoli vyssi detonatory mi blbnou. Windowsy nabehnou, ale jen plocha bez ikon,listy, kurzoru mysi,nedaj se ovladat. Proste jen zelena plocha(mam Win98SE). Myslel sem si, ze je spatna karta nebo treba zakladni deska (mam ASUS TUSL2), ale po testech na jinejch PC vsechno jede v pohode. Proste jen zalezi, jakej pripojim monitor. Na jinejch monitorech vsechno funguje,tak jak ma (jakykoli ovladace jedou v pohode).
Vubec to nechapu a pekne me to ... Porad cekam, za se nejaky novejsi ovladace umoudri a pojedou O.K.

Ale jinak se tato karta da perfektne pretaktovat. Jadro z 175 na 230 a pameti z 400 na 470.A to jsem zkousel dva kusy a porad stejne dobry.

...abych nezapomnel, ten clanek se podle me docela poved :-)

Odpovědět0  0
Mulder | 3.3.200211:19

Souhlasim s Pikem. Kdo dneska pouziva W98 ci hruzna Me, neni tak trochu normalni.

Odpovědět0  0
DOPPLER | 3.3.200216:51

Zdravím a přidávám se také se svým málem.Jelikož testuji již řadu roků různý hardware měl bych také menší připomínku.Co se týče základních desek od ESC tak nevím proč nad nimi tolik ohrnuje nos.Musíte si uvědomit že firma ESC už patří mezi světové výrobce a jejich desky nejsou vůbec špatné.Co se týče nározu že je rok 2002 a WIN98 a ME mají své za sebou není také tak docela správný názor i když je podle mě pouze subjektvní.Musím říči a to je pravda že systém na hry je pořád ideální a prakticky všechny testy jsou pod nimi rychlejší vyjma testu OPENGL kde se rozdíly opravdu smazávají (mám na mysli W2K a XP) ale pod DIRECTX tam je situace bohužel trochu horší a pořád vyznívá lépe pro WIN98.Také nemá smysl tady kohokoliv napadat že je ... že používá ty či ony WINy,protože každý opereční systém má svá + a - a proto si může vybrat každý.Sám používám WIN98 na hry a WINXP na práci a na notebooku mám WIN2000 SP2 a tak má možnost odzkoušet všechny.
Nejvíce co mi však v článku chybí je jakým způsobem jste testovaly různé DET.To znamená že jste po každých nainstal. znovu WIN a nebo jaký program jste použily pro úplnou ( a tím myslím 100% ) odinstalaci?Ono totiž pokud dáte jedny detonátory přes druhé výsledky jsou pokaždé o nějaký ten bodík jiné než v případě že je nainstalujete na "čisté" win!!!!!!
Poslední výtka z mé strany se týká celkového zhodnocení všech DET. protože jste zapoměli uvést např. 22.80 jsou skutečně jedny z nejrychlejších det. ale také je jejich stabilita "hrozná" (vlastní testy na G3 a G3 TI500)...
Hlavní problém je asi v tom že firmy NVIDIA "chrlí" jedny det. za druhými a často proto že v předešlé verzi se vyskytne chyba s určitou kartou od NVIDIE a u ostaních se nevyskytuje atd. ... nevím zda je to dobré či ne,člověk se potom opravdu špatně orientuje pokud má na výběr 15-20 různých driverů pro jednu kartu (lepší než ATI :)) )navíc když jeden WEB uvede že verze xx.xx je lepší než verze XX.XX a druhý WEB zase obráceně atd.Nakonec vám nezbyde nic jiného než si je otestovat sám a posoudit zda jsou nejen rychlé ale hlavně STABILNÍ ...
Nakonec malá chvála : Myslí že jste asi první WEB který se pustil do takhle nevděčného úkolu a hlavně velice obtížného.Přeji hodně dobrých článků
NÁVRH : Nebylo by dobré udělat takovou menší testovací databázi a do ní zanášet postupem času různé výsledky z různých karet (G2,G3,G4,..) na různých sestavách s různými DET. Myslím že by to mohlo být pro všechny velmi zajímavé...

Odpovědět0  0
Pike | 3.3.200217:42

Děkujeme za pochvalu, návrh i výtky :). Instalace resp. odinstalace byla prováděna stejným způsobem, jaký je popsán v druhé části článku tzn. skrze Přidat nebo odebrat programy. Tento způsob by měl být korektní i když je možné, že v systému občas zůstanou nějaké "zbytky". Bohužel ale jejich hledáním, nebo případnou reinstalací Windows by neúměrně rostla časová náročnost testů nad únosnou mez. Co se týče stability je to poměrně komplikovaná záležitost. V těch několika málo minutách benchmarků nelze s jistotou určit, který Detonátor je či není na 100% stabilní. Ty, které způsobily pád systému byly označeny ve výsledné tabulce, ovšem říci o nich s jistotou: ano, tyto jsou špatné protože neprošly naším testem - nelze - a stejně tak i naopak, bylo by třeba delšího testování na více HW konfiguracích. S jistým nadhledem řečeno tento přehled ukazuje spíše směr než konkrétní cíl, ale i tak si myslím že má svoji váhu :).

Odpovědět0  0
Roman | 5.3.20027:32

A proč bych win98 sakra nemohl používat? Mám je ve firmě, poctivě jsem je koupil a zaplatil, jsem s nimi spokojen. To nejsem normální? Rád bych Vám hruběji vynadal, ale nemám to ve zvyku.

Odpovědět0  0
DOPPLER | 5.3.200213:40

NAPROSTO S TEBOU SOUHLASIM JA JE TAKE MAM NA HRY A JSOU SKVELY!!!!

Odpovědět0  0
RooT | 5.3.200223:15

Ja porad nejak nemohu pochopit jak chvalite desky ECS. To se tyka tesku treba 3D marku tak ECS me osoben jekterak nepresvecili. Kdyz jsem pouzil MB jinych znacek (MSI, Soltek) se stejnym procesorem i grafickou kartou tak ECS melo vzdy NEJHORSI vysledky a to v ECS byli DDR pameti a v ostatnich deskach SDR-ramky. Takze ECS mi nesmi do case. :))

Odpovědět0  0
roxik | 1.3.20028:29

Ahoj,

Vim, od verze 6 uz podporuje philipse. Akorat v dobe, kdy jsem to zkousel to byla prvni beta a ta mela s gf3 problem, ted uz je venku beta2 a ta uz jede v pohode. Takze ted uz s tim problem nemam a muzu pouzivat konecne vyssi detonatory nez 21.88 ;-)

Odpovědět0  0
Tom | 7.3.200214:31

No víš, Win98 na Office a hry jsou dost v pohodě, ale např. programovat (např. v C++ Builderu) se pod nima moc nedá, aspoň pokud nejsi příznivcem častých restartů - dost blbě spravujou zdroje.

Odpovědět0  0
Janko | 5.3.200211:59

Mne ide pretaktovat len 166@180 a 200@215. Samozrejme ide aj viac, ale stabillita je prednejsia :-) Pretaktovavam PowerStripom 3.12

Odpovědět0  0
Janko | 5.3.200212:03

Nemam problemy s TV-outom na GK Manli G2MX400. Skusal som detonatory 14.10, 21.83, 23.11, 27.42 a bez najmensich problemov.

Odpovědět0  0
vladoo | 7.3.200210:29

mam ten isty problem karta Manli MX400-TV-out,zakladna doska QDI chipset Intel BX440,W98,novsie ovladace /skusal som ovladace 23.11 a 27.42-nechodia/proste nechodia iba zelena obrazovka a lavom boku pasik,ak dam pocitac uspat a potom ho zobudim tak to ide normalne inac nie. s original ovladacmi ku karte/dodane na CD/ to chodi normalne,monitory som skusal vymenit 3 a nepomohlo.

Odpovědět0  0
Michal | 7.3.200212:21

Velmi dlouho jsem s tímto problémem zápasil (mám též 17' Eizo, kartu innoVision Tornado GF2MX400).
Řek jsem si: chce to asi drivery od výrobce, ale problém stále stejný (po rebootu jen zelená plocha, popř. svislé pruhy - funguje jen VGA režim).
Včera jsem zkusil nouzový start step-by-step (W98) a vynechal config.sys a autoexec.bat ... a ejhle, najednou to najelo !!! Tak jsem zakomentoval řádky v těchto souborech a vše již chodí (měl jsem tam mj. řádky pro SB - IRQ, DMA atd.). Jsem tím velmi překvapen.

Zkuste a napište, zda Vám to pomohlo.

Odpovědět0  0
vlczaak | 26.2.200215:15

hmmm, ja mam Detonatory 12.90, MSI GeForce2 MX a docela by me zajimalo, jak by se umistily, protoze jedny z prvnich ovladacu 21.xx pro WinXP a GeForce3 vykazovaly horsi vysledky na me karte a novejsi jsem uz nezkousel.

Odpovědět0  0
Buster | 26.2.200214:51

Mě by zase zajímal test detonátorů pro GF2 MX + Win98 SE (s nějakým tím Duronem do 1GHz) protože tuhle kombinaci, případně podobnou kombinaci GF 256 + Win98 SE, má taky dneska celkem hodně lidí.

Odpovědět0  0
roxik | 26.2.20028:58

Na GF3 od MSI s tv-outem Philips detonátory od verze 22.xx blbě detekujou tv-out, místo philipsu detekujou conextant.

Odpovědět0  0
Cipis | 25.2.200222:06

DLABAS: nevim jak tvoje manli, ale moje Manli GeForce2 MX 400 jde pretaktovat celkem dobre: core 200@237 Mhz,Memory 166@210 Mhz

Odpovědět0  0
frogg | 25.2.200213:19

Zdravim, mam dotaz na sve MSI GeForce 2MX jsem pod WIN ME v pohode rozdjel detonatory 22.80, pozuil jsem k nim monitor 15" ADI (1024*768 v 32bit), ale kdyz jssem ty same ovladace zkousel na dvou jinych PC s kartou MSI GF2MX-400 tak Wokna proste nenajeli, modra obrazovka a zeleny pruh na boku nebo cerven a cerne pruhy, kdyz jsem tam vratil originalni od vyrobce, vse bylo zase OK. Myslel jsem ze to muze delat ten rozdil mezi MX a MX400 nebo treba prace s AGP+deskou, ale kdyz jsem ke svemu PC dal monitor EIZO 17" , tak jsem narazil na stejnou chybu, pomohli zase oficialni ovladace, ale ty delaji v 3D marku 2000 bodu misto 2500 bodu s 22.80kama. V cem je problem?? Muze mit ovladac monitoru vliv?

Odpovědět0  0
Jarry | 25.2.200211:54

Podla mna by bolo asi spravnejsie urobit tieto testy pod WinXP. Je totiz zjavne, ze detonatory testujete na vykon pre hry, tomu zodpovedaju aj benchmarky, ale Win2k nie je na hry moc vhodna platforma. Tym padom aj vysledky mozu byt skreslene a ich vypovedacia hodnota je potom nizsia...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 25.2.200212:51

No podle výsleků ankety čtenářů budeme používat pro testy WinXP, ale teď zrovna je to přechodové období, kdy publikujeme testy připravené podle staré metodiky. Do budoucna až doběhnou všechny připravneé testy se už budete setkávat s testem pod WinXP a koncem roku zopakujeme anketu.

Odpovědět0  0
Martin | 25.2.20029:46

Je to pěkné, že děláte testy detonátorů na GF3, ale většina Čechů má asi GF2 nebo GF2 MX (400). A jak známo, tyhle karty se chovají na nových detonátorech trochu jinak než GF3 (nové detonátory ve funkčnosti skoro nic nového nepřinášejí - takže jde pouze o rychlost a HLAVNĚ stabilitu). Prosím, udělejte podobný test (těch verzí ovladačů může být méně) na kartě GF2 a GF2 MX 400.

Odpovědět0  0
UNF|ShAcKaL | 25.2.200210:16

Přesně tak, většina lidí má kartu řady GF, takže by mě také moc zajímal rozdíl ve výkonu na těchto kartách, protože QIII hraji dost aktivně...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 25.2.200210:23

Testy na GF2 MX a nějaké méně výkonné sestavě doplníme, jen co seženem tu GF2 MX :o).

Odpovědět0  0
yepun | 25.2.20028:43

Asi blbe vidim, ale tu vasi kartu bych bral vsemi deseti. Prece jen karta, u ktere s rozlisenim roste FPS se bezne neprodava. Opravte si i popis u dalsich grafu...

Odpovědět0  0
Štěpán Mrázek | 25.2.20029:03

Díky, už je to opravené.

Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.