Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Detonátory podruhé

11.3.2002, Pavel Švéda, recenze
Detonátory podruhé
Minulý test Detonátorů byl spíše zaměřen na hardware vyšší třídy. Tentokráte jsme zareagovali na vaše četná přání a benchmarky provedli na současné průměrné konfiguraci. Počet testovaných Detonátorů se od minula téměř zdvojnásobil a rovněž tak i skupina benchmarků se rozšířila, máte se tedy na co těšit.
3DMark 2001SE (build 300)

Nová verze asi nejpopulárnějšího a jednoho z nejnáročnějších současných benchmarků grafického subsystému počítače. Oproti předešlé verzi 2001 přibyl test Advanced Pixel Shader (má číslo 16) a program doznal další drobná vylepšení. Zhruba v šesti minutách proběhne celkem 17 testů pro dané rozlišení a barevnou hloubku, přičemž každý z nich je zaměřen na určitou dílčí část 3D renderingu. Měří se počet FPS jednotlivých testů, které jsou na závěr ohodnoceny příslušnými koeficienty podle náročnosti a zkompilovány do výsledného Overall Score. Benchmark pracuje pod rozhraním DirectX.
Download

Nastavení
  • Resolution and color - 1024 x 768, 32 bit
  • Antialiasing - none
  • Frame Buffer - double
  • Texture - 32 bit
  • Z-Buffer Depth - 24 bit
  • Rendering Pipeline - D3D Hardware T&L

Quake III Arena (v1.09)

Tato oblíbená hra nám velmi dobře posloužila k otestování výkonu pod rozhraním OpenGL. Jako benchmark bylo použito standardně dodávané Demo001. Po aktivaci benchmarkového modu v konzoli příkazem timedemo 1 a následném spuštění vlastního měření příkazem demo demo001 proběhne demo nejvyšší možnou rychlostí, jakou daná konfigurace umožňuje a podle výsledného času testu je pak spočítán průměrný počet FPS.

Nastavení
  • GL Driver - DEFAULT
  • GL Extension - ON
  • Video Mode - 640 x 480 a 1024 x 768
  • Color Depth - 32 bit
  • Fullscreen - ON
  • Lighting - LIGHTMAP
  • Geometric Detail - HIGH
  • Texture Detail - MAX
  • Texture Quality - 32 bit
  • Texture Filter - TRILINEAR

Vulpine GLmark (v1.1p)

Hezký benchmark běžící pod rozhraním OpenGL. Test je hardwarově poměrně náročný a je schopný plně využít všech schopností GeForce3 a jeho Pixel a Vertex Shaderů. Skládá se ze dvou částí v nichž se měří počet FPS, jejich minimální a maximální hodnoty a celkový čas benchmarku. Výsledkem je průměrný počet FPS.
Download

Nastavení
  • Compatibility - GeForce3 features
  • Detail - high
  • Demo Settings - vše OFF
  • Additional Compatibility - use OpenGL Lighting, use Vertex Array Range, use Texture Compression
  • Texture - 32 bit
  • Screen Resolution - 640 x 480, 32 bit, fullscreen
Doporučujeme náš velký přehled desktopových grafických čipů.