Detonátory podruhé
11.3.2002, Pavel Švéda, recenze
Minulý test Detonátorů byl spíše zaměřen na hardware vyšší třídy. Tentokráte jsme zareagovali na vaše četná přání a benchmarky provedli na současné průměrné konfiguraci. Počet testovaných Detonátorů se od minula téměř zdvojnásobil a rovněž tak i skupina benchmarků se rozšířila, máte se tedy na co těšit.
Kapitoly článku:
- Detonátory podruhé
- Použité benchmarky a jejich nastavení
- Tabulky s výsledky benchmarků
- Grafy s výsledky benchmarků
- Grafy testů 3DMark 2001SE a závěr
Následující grafy podrobně ukazují jak každá série Deonátorů zvládá jednotlivé testy 3Dmarku 2001SE. Z každé série (14.xx, 27.xx, atp.) je vybrána ta verze, která v 3DMarku získala nejvyšší počet bodů a výsledky jejích dílčích testů jsou zařazeny do srovnávacích grafů.
Obr. 8 - Graf výsledků testu Car Chase - Low Detail
Obr. 9 - Graf výsledků testu Car Chase - High Detail
Obr. 10 - Graf výsledků testu Dragothic - Low Detail
Obr. 11 - Graf výsledků testu Dragothic - High Detail
Obr. 12 - Graf výsledků testu Lobby - Low Detail
Obr. 13 - Graf výsledků testu Lobby - High Detail
Obr. 14 - Graf výsledků testu Fill Rate (Single-Texturing)
Obr. 15 - Graf výsledků testu Fill Rate (Multi-Texturing)
Obr. 16 - Graf výsledků testu High Polygon Count (1 Light)
Obr. 17 - Graf výsledků testu High Polygon Count (8 Light)
Obr. 18 - Graf výsledků testu Vertex Shader
Závěr
Vítěz dnešního utkání není jednoznačný, ale asi nejblíže k tomuto označení mají Detonátory série 27. V testu 3Dmark 2001SE obsazují výhradně první pozice a stejně tak i v jednotlivých subtestech (zajímavý je zhruba dvousnímkový skok v High Polygon Count, kde spolu se sérií 26 získávají 15 % a 60 % náskok před ostatními sériemi), snad až na Vertex Shader, kde jsou poslední. Rovněž v Quake III Arena v rozlišení 1024 x 768 a benchmarku Vulpine GLmark obsazují horní příčky. V Quake 640 x 480 se "dvacetsedmičky" stále ještě drží v horní polovině, ale pořád si vedou výrazně lépe než v předešlém testu Detonátorů, kde právě v Quakovi úplně propadly. Unreal Tournament naopak dokazuje, že i řada 27 má své slabůstky. Zde se drží až v poslední třetině závodního pelotonu a nejnovější tři verze jej dokonce uzavírají. Zbylé dva benchmarky, DroneZ Mark a Serious Sam, neposkytují příliš konzistntní výsledky. Různé verze jednotlivých řad Detonátorů jsou rozloženy v celém výkonnostním poli a nelze tedy učinit jednoznačný závěr které z nich patří k nejlepším.
Obr. 8 - Graf výsledků testu Car Chase - Low Detail
Obr. 9 - Graf výsledků testu Car Chase - High Detail
Obr. 10 - Graf výsledků testu Dragothic - Low Detail
Obr. 11 - Graf výsledků testu Dragothic - High Detail
Obr. 12 - Graf výsledků testu Lobby - Low Detail
Obr. 13 - Graf výsledků testu Lobby - High Detail
Obr. 14 - Graf výsledků testu Fill Rate (Single-Texturing)
Obr. 15 - Graf výsledků testu Fill Rate (Multi-Texturing)
Obr. 16 - Graf výsledků testu High Polygon Count (1 Light)
Obr. 17 - Graf výsledků testu High Polygon Count (8 Light)
Obr. 18 - Graf výsledků testu Vertex Shader
Závěr
Vítěz dnešního utkání není jednoznačný, ale asi nejblíže k tomuto označení mají Detonátory série 27. V testu 3Dmark 2001SE obsazují výhradně první pozice a stejně tak i v jednotlivých subtestech (zajímavý je zhruba dvousnímkový skok v High Polygon Count, kde spolu se sérií 26 získávají 15 % a 60 % náskok před ostatními sériemi), snad až na Vertex Shader, kde jsou poslední. Rovněž v Quake III Arena v rozlišení 1024 x 768 a benchmarku Vulpine GLmark obsazují horní příčky. V Quake 640 x 480 se "dvacetsedmičky" stále ještě drží v horní polovině, ale pořád si vedou výrazně lépe než v předešlém testu Detonátorů, kde právě v Quakovi úplně propadly. Unreal Tournament naopak dokazuje, že i řada 27 má své slabůstky. Zde se drží až v poslední třetině závodního pelotonu a nejnovější tři verze jej dokonce uzavírají. Zbylé dva benchmarky, DroneZ Mark a Serious Sam, neposkytují příliš konzistntní výsledky. Různé verze jednotlivých řad Detonátorů jsou rozloženy v celém výkonnostním poli a nelze tedy učinit jednoznačný závěr které z nich patří k nejlepším.