Mam Manli TNT2 Pro, Qdi advance 9, Celeron 466. Monitor mi testy vypisuju neznamy Plug-play. Ked nabehne windows ostanu mi ciary, kocky, vsetko krasne farebne.
Je nejeke riesenie. Dostat sa do nastaveni , ked sa to spusti zle a nastavit ine hodnoty? Ak ano tak ake?
Vdaka za kazdu radu :-)
asi před 3/4 rokem jsem si koupil počítač (Athlon 1,2 Mhz + MSI k7t266 pro + Geforce 2 Gts (výrobce Microstar).....jenomže....ať tam nainstaluju jiny ovladače,než 12.41 tak se mi comp při hraní her zasekává......nebo (v případě novějších detonatorů se zasekne už při restaru windows (po nainstalování ovladačů)......už jsem snad vyzkoušel všechny detonatory......jsem z toho špatnej......může to být vadnou grafikou ? ..... nebo zákl. deskou ? (4in1 mám nainstalovany vždycky ty nejnovější) - dělalo mi to furt pod w98se a teď to dělá i pod w2000+sp2+........nesetkal jste se s tím někdo ? .......plz help
Neviem cim to je ale ked do mojej masiny (Duron 850, 512 MB SDRAM, Abit KT7E, GeForce 2MX, IBM 40GB, WINDOWS XP) nainstalujem Detonatory isto ocakavam pad systemu aj viackrat za den. Fakt neviem preco. Skusal som viac druhov detonatorov, ale bezuspesne 21.83, 22.xx, ..... ale bez uspechu. Aj by som si nechal povodne Windowsacke drivery, keby obsahovali OpenGl, ktory chcu vsetky hry pod Quake III enginom. Mali ste niekto, resp. mate este stale niekto takyto problem? Ak ano, mohli by ste mi helfnut, please, uz mi to zacina liest na nervy!!!
Podobný problém v Duně - Emperoru se mi vyřešil "podtaktováním" procesoru místo CII 533@897 jsem nastavil 533@824. Snad to pomůže i v Tvém případě.
Takze ted jsem zdrave nasranej....
1. Testy 3D je synteticka hovadina a doufam ze tu kazdej vi ze zalezi na mnoha dalsich vecech nez je verze ovladace atd atd... K cemu je mi natocenej vykon v 3D testu kdyz pak hra chodi na <|> .. ?? Jeden priklad za vsechny kazdej si to muze odzkouset. Mam GF2MX od Hercules na Woknech 2000. Pokud tam dam ovladac 7.52 a vyssi tak NHL2002 chodi nejak divne pomalu trhane atd atd a nejsem schopen s tim nic udelat. Killnu ho nasadim verzi 6.34 a hle frci to jak blazen. K tomu V-syncu existuje programek kterej dokaze vynutit off nebo on u kazdeho ovladace !!! Mam ho a je to super. Takze vysledek - prdim na aktualni verze ovladacu protoze jsou ladeny na aktualni karty a starsi bezi v modu kompatibilnim. Berte to s rozumem 6.34 byl 3-ti driver pro mou kartu a tenkrat se o GF3 a vyse jen mluvilo takze na co to asi bylo optimalizovany he ??? :-)) Sorry za cestinu od dob auto oprav jsem ji nejak pozapomnel 10 let po skole je znat :-)) Cau
Ve slově "vydno" se píše měkké "i" aj v slovenčine
Dobry den, mam problem s hrou Midtown Madness.Na mem pocitaci (celeron 566@765 256MB ram Inno Geforce 2 MX400) funguje pouze v sofwarovem modu. Kdyz zapnu jakoukoliv akceleraci pres D3D at uz z T&L ci bec nej, hra zacne nabihat a u konce loadingu vyskoci do windows. Zkousel jsem windows ME/98 i XP a snad vsechny verze detonatoru od verze 6.XX az po 28.XX (samozrejme ruzne verze pro ruzne OS), nic nepomaha. Prosim poradte Glebu@Seznam.cz , Dik
Dobry den, mam problem s hrou Midtown Madness.Na mem pocitaci (celeron 566@765 256MB ram Inno Geforce 2 MX400) funguje pouze v sofwarovem modu. Kdyz zapnu jakoukoliv akceleraci pres D3D at uz z T&L ci bec nej, hra zacne nabihat a u konce loadingu vyskoci do windows. Zkousel jsem windows ME/98 i XP a snad vsechny verze detonatoru od verze 6.XX az po 28.XX (samozrejme ruzne verze pro ruzne OS), nic nepomaha. Prosim poradte Glebu@Seznam.cz , Dik
mels nechat default hodnoty u Marku, cili texture - compressed !!! skoda no ... ale jinak dobry :))))
Jaký detonátor (ovladač) je ten správný? Nevěřte testovacím programům - lžou - hrubý výkon není všechno!
Mám GeForce MX (MSI 816) už rok a půl a vyzkoušel jsem skoro všechny detonátory od verzí 531 až po 27.40 , dříve jsem používal operační systém Win 98, dnes Win XP Prof. S instalováním a odinstalováváním ovladačú tedy mám dobré zkušenosti. A jaký ovladač je tedy pro GeForce MX 2 nejlepší? Odpověď je jednoznačná: 14.62 !
Čím testovat
Pokud je například 3D MARK aplikace pod kterou pracujete, nebo se kterou si hrajete, je samozřejmě dobré používat detonátor, který má při použití této aplikace optimální výkon. Já však používám jiné programy a hraji jiné hry a tak mi výsledky z 3D Marku připadají dost nepodstatné.
Jednoduchý 2D test
IrfanView je výborný program na prohlížení obrázků, který občas používám. Abych zde uvedl také nějaká čísla tak jsem provedl měření a tady jsou výsledky. Vytvořil jsem adresář do kterého jsem vložil 107 obrázků ve formátu JPEG o velikostech od 10 do 250KB a měřil čas za jaký budou postupně zobrazeny stiskem klávesy "Page Down" ve fullscreen 1024x768x32.
Tady jsou výsledky měření:
Ovladač čas
14.62 16.7 sec
Win Xp 20 sec
23.11 25 sec
27.42 25.5sec
Win XP je ovladač od Microsoftu dodávaný spolu s Win XP. (Uvidíme, možná se dočkáme další žaloby :o) Na hry je nepoužitelný, neumí Open GL, změřil jsem ho jen pro úplnost.
Jinak není co dodat pokud třeba náhodou používáte také Windows je 2D výkon docela důležitý...
Další testy už nelze vyjádřit čísly, ale kdo chce ať si to vyzkouší. Pokud vlastníte hru F1 2001 od EA, zjistíte toto: V menu kde vybíráte monopost krásně rotuje model F1, tedy rotuje pouze když máte ovladač 14.62, v 23.11 už cuká a v ovladačích 27.xx už jde jen o sérii statických fotek... A proč? Protože to je dobrá finta, trik, podvůdek ze strany nVidie ! Vyšší verze ovladačů totiž ignorují vertikální synchronizaci (V článku se píše: "Synchronizace obrazu byla pod DirectX i OpenGL vypnuta." ona taky u vyšších verzí vůbec zapnout nejde !!!) Jinými slovy, vyšší verze detonátorů "prdí" polygony na váš monitor v nepřetržitém proudu a ignorují kde se právě nalézá elektronový paprsek - obraz je třeba i při větším výkonu těchto ovladačů nestálý, trhaný, bolí z něho oči, ale za to v testovacích programech (3D MARK) to ukazuje úžasné výkony!!! A o to nVidii jde!!! Konkrétněji: ovladač 14.62, který podporuje vert. sync. jak pod DirektX, tak pod Open GL vykreslí nový obraz do bufferu a počká až elektronový paprsek dokončí vykreslení předchozího obrazu na monitor a pak teprve přepne buffer a začne vykreslovat nový. Obraz je kvalitní a není roztrhaný. Bez této synchronizace se buffer přepíná hned, jak je připraven nový obraz, elektronový paprsek se nalézá třeba uprostřed monitoru - buffer je přepnut - a dál se vesele vykresluje obraz nový, což "roztrhne" obrazovku ve dví.
Ano je pravda že se zapnutou vert. sync. nelze měřit výkon, kde grafická karta dokáže zobrazit více snímků než kolik jich zobrazí za sekundu monitor, protože jí brzdí právě monitor, ale k čemu jsou snímky které monitor nedokáže zobrazit a nikdo je nikdy neviděl, he? No přece k tomu aby se karty dobře prodávaly a Ty zákazníku si s tím dělěj co chceš... Jo marketing je marketing...
Je potřeba si vybrat: Buď budu hrát hry na novějších detonátorech nekvalitně zobrazené, ale v duchu mě bude hřát číslo naměřené v 3Dmark, nebo se spokojím s nižším snímkováním, ale vše je kvalitně zobrazeno. Testování hardware je důležité, ale proboha, nelze přeci vytvářet hardware a software optimalizované jen pro testování! Kam se ten svět řítí????
Tento příspěvek obsahuje spoustu "perel" ke kterým se nehodlám vyjadřovat. Snad bych si Vás dovolil poopravit ve Vaší mylné domněnce, že vertikální synchronizace u vyšších verzí Detonátorů neexistuje resp. nelze ji zapnout - nemáte pravdu.
Ha ha! Ale nejde, zkuste si to! Nepomohou ani coolbits...
Vertikální synchronizace, jak je to?
Tak si vezmeme třeba nejnovější oficiální ovladač od nVidia 23.11. Umí v directX zapnout vertikální synchronizaci - nebo ne? Dáme testík:
3Dmark 2000
640x480x16
Texture rendering speed
Ovladač 23.11 14.62
Vertikální sync. ON OFF ON OFF
8MB 329.6 324.2 59.3 241.3
16MB 194.8 197.4 59.3 163.8
32MB 106.7 109.0 58.4 83.7
64MB 55.2 56.2 47.9 48.3
Tak mě napadá, že frekvence mého monitoru je 60Hz... Nebude tady nějaká souvislost? Možná by poradil pan "hledač perel".
Vážně. Vyzkoušel jsem také det. 27.40 a musím přiznat, že tam už je všechno v pořádku. Pokusím se shrnout o co mi vlastně šlo: Pokud použiji tento nebo jiný ovladač, získám nebo ztratím nějaké procento výkonu. ALE, pokud zapnu onu již tolikrát zmiňovanou vertikální synchronizaci tento rozdíl ve výkonu se setře a zobrazení JE kvalitnější a o to hlavně jde. Když oficiální ovladač od nVidia toto NEUMÍ je, jako bych si koupil rychlé auto, které nemá stěrače.
Ještě připomenu, že vlastním GeFoce 2MX a nevím jak se chovají ovladače od nVidia na GeForce 3 a výše.
Nevim zda jsi nebo ne jeden z tymu lidi techto stranek, ale libi se mi tvuj pristup. Misto toho, aby si se zamyslel jak neco delat jinak, tak mi napises necti tyto stranky. Na druhe strane proc ne, existuje prece spousta jinych anglickych hardwarovych stranek, ze kterych stejne jen prebirate informace.
jedna se znamou chybu, tenhle problem ma hodne lidi vcetne mne. Myslim si, ze to je zpusobeno kdyz si karta nesedne s monitorem... mam monitor plug&play ale s GF2MX400 ho win98 nadetekujou jako neznamy monitor. Zkousel jsem jine monitory a s nima slapaly i novejsi verze detonatoru...
Říkáte že: "grafy slouží jako nástroj pro visualizaci hodnot tabulek tak, aby čtenář mohl tyto hodnoty lépe srovnat." - s tím bez výhrad souhlasím, ale: "Tímto zdůrazňuji, že by tyto porovnávací grafy měly určitě začínat od NULY. Jedině takto se postihne fakt, že jednoprocentrní rozdíl zůstává jednoprocentní nejen v grafu, ale i v praxi!" - on taky zůstává a to nejen v praxi (přirorozeně, vždyť tam byl přece změřen :) ), ale i v grafu. Jistě jste si všimnul, že mnou vytvořené grafy mají popsané osy, které jsou nezbytnou součástí každého grafu a jednoznačně určují Vaše "procenta"... To, že rozdíl hodnot např. 0,01 tvoří v grafu 1 cm délky je jen dobře. Grafy mají usnadnit orientaci ve větším množství hodnot a jak jsem již dříve uvedl např. ve Vulpine GLmarku lze stokrát po sobě naměřit stejnou hodnotu s jednou verzí Detonátorů a s jinou verzí třeba jen o desetinu horší (lepší). Ta desetina tam ale je a ta desetina určuje, že se něco zpomalilo (zrychlilo). Grafy byly tvořeny tak aby ve své délce zachytily minimální a maximální hodnotu dosaženou v benchmarku a aby tak bylo možno postihnout sebemenší změnu. Dělat grafy od nuly by bylo naprosto k ničemu. Výsledkem by byla řada pruhů prakticky stejné délky a konečná informační hodnota vizualizace by byla nulová.
Přiznávám, asi jsem trošku otravný, ale myslím že mám co říci.
Pokud rozdíl ve výsledcích měření je tak malý, že při číslování grafu "od nuly" není patrný lidským okem, pak je samozřejmě zcela zanedbatelný a měřit ho je zbytečné, neboť stejně zanedbatelný bude i při hraní her, to je přece nad Slunce jasné.
Já má třeba jiné měření: V PC mám TV tuner a zobrazení snímku s ovladači 21.xx a výše trvá programem BorgTV (bezkonkurenční program na sledování a ovládání TV v PC, ne však pro grabování) při zapnutém deinterlace 14ms a s ovladači 14.62 7ms! To je rozdíl 50% ! Měnit měřítko v grafu netřeba. Já nevím, jestli je toto zpomalení způsobeno horší podporou overlay modu v nových detonátorech nebo něčím jiným, ale je to prostě tak.
Je třeba si uvědomit, že nové ovladče žádný "nový" výkon zázračně z GeForce nevycucá, pouze změní jeho konfiguraci, někde to přinese zlepšení, jinde zhoršení. Já mám však podezření a výsledky zde uvedených testů to potvrzují, že detonátory jsou laděny především pro 3Dmark, protože ten je IN a svět se na něj dívá, možná až moc a tím je to pasé.
-arne-
Milan. Vydno že v tom nemáš jasno. Asi nevieš že ten chip na grafickej karte je od výrobcu Nvidia a ostatný výrobci(ASUS,Abit,Creative, atď.) použivajú iba samotný grafický chip ktorý zakúpia u Nvide a osadia ho do svojej karty. A ako už bolo písané preberajú iba drivere od Nvidie trochu ich poupravujú a vydajú ich ako vlastné (vhodné pre svoje graf. karty). Ozaj ten test vyzerá že robili v redakcii ako vlastny nie prebratý z ineho servru(ale to je iba môj názor).
Myslel jsem, ze je to z clanku dost patrne... Testy jsme opravdu delali my - JA, zadny jiny test obdobneho rozshahu nebyl ve svete jeste proveden - nebo jsem na nej zatim nenarazil.
Po nainstalovani oficialnych Detonatorov 23.11 alebo neoficialnych nizsich verzii 22.81 atd. mi pri inicializacii grafiky pri starte Windows preblikne obrazovka,zobrazia sa vertikalne ruzove pruhy a nasleduje seda obrazovka. Samotny system sa tvari, ze funguje, mozem cez klavesnicu vyvolat start menu a nasledny shutdown ,ale nevidim ziadnu grafiku, iba tu hnusnu sedu obrazovku ;o( Mam motherboard MS KT266pro, Nvidia GeForce2/MX4 a fungujem pod WinME Edition. Updatol som bios, nainstaloval najnovsie Via 4in1,DirectX8.1. Zatial pouzivam Detonatory 12.90(z www.guru3d.com) a funguju bez problemov. Pri vyssich verziach napr.14.40 mi sice grafika funguje, ale objavuje sa niekedy porusena, napr. sede pruhy vo Winampe, systemove menu s porusenymi ikonami a pismom atd. Prosim poradte mi ako rozchodit vyssie verzie Detonatorov pod mojim WinME, pod Win2000 alebo XP mi vyssie verzie detonatorv funguju !!!
Mám naprosto stejný problém (svislé růžové pruhy na startu Win Me). Fungují jen Det ver 21.88 a nižší + Det 22.80. Chtel bych vyzkoušet např 27.xx ,ale smůla... Celeron 800@1064, GF2MX400-64MB , MB Sis 635 atd.
Vrátil jsem se z problematických 27.10 na 21.88...
Ja jsem nedavno zkousel verzi 23.11 a nefungovalo mi s ni vubec nic. Zkousel jsem nekolik her a 3DMark2000. Vubec nic se nerozbehlo. Mam verzi 21.83 a ta slape jak hodinky.
Nemohu s prispevkem souhlasit. Ja pouzivam v. 23.11 prakticky od te doby, co byla uvedena a na funknost si nemohu stezovat. Navic po upgradu z predesle verze (uz si nevzpominam, ktera to byla), byl jasne patrny narust vykonu ve hre Max Payne, ktera mi drive nebezela plynule v 1024x768, ale s 23.11 ano. Navic v 3dMarku jsem ziskal neco kolem 200 bodu...
Absolutly souhlas, podobné matoucí grafy jsou i všude v novinách - jsou to typičtí novinářští velbloudi z komárů...
minuly tyden jsem neodolal a svou starickou verzi 12.90 jsem upgradoval na 23.11. byl jsem velmi prijemne prekvapeny narustem vykonu v 3DMark2001 (+150b.), moznosti nastavit si na monitoru libovolne rozliseni i frekvenci a nakonec i rychlym prepinanim monitoru do jineho modu... tak tohle vsechno bylo moooc pekne. az do chvile, nez jsem pustil VMWare - pro neznale simuluje PC se vsim vsudy - a zjistil ze pro virtualni Win98 se neprekresluje obrazovka a procesor je vytizeny na 100%... pro virtualni Win2000 to sice bylo v pohode, ale i tak je videt, ze neco v tech detonatorech musi byt... a protoze virtualni masinky obcas pouzivam, byl jsem nucen se navratit k ovladacum 12.90. takze ta rychlost je necim vykoupena...
Já mám pro tebe taky jedno doporučení: když se ti SHW nelíbí, tak jej nečti! Pro mě je mnohem důležitější výsledek testování než prkotina s oficiální nebo neoficiální verzí.
Pokud se nepletu, grafy slouží jako nástroj pro visualizaci hodnot tabulek tak, aby čtenář mohl tyto hodnoty lépe srovnat. Tímto zdůrazňuji, že by tyto porovnávací grafy měly určitě začínat od NULY. Jedině takto se postihne fakt, že jednoprocentrní rozdíl zůstává jednoprocentní nejen v grafu, ale i v praxi! A ne jako v tomto případě, kdy výkony o toto málo nižší jsou degradovány grafem jako zcela podprůměrné. Kromě toho veškeré hodnoty by měly být pořizované jako série měření a měla by být vypočtena chyba - v tomto faktu pak budou tyto rozdíly zcela setřeny, protože tyto chyby při malém počtu měření jsou vyšší, než rozdíly mezi naměřenými hodnotami! Je zcela jedno, jestli dostanu 60 fps nebo 59fps, ale 30 a 60, to už je skutečný rozdíl, ale tento rozdíl graf nijak srozumitelně nepokrývá. Prostě si nelze udělat poměrnou představu. Je lepší si pořídit driver oficiální či WHQL, který je stabilní, nebo betaverzi výkonem o půl procenta vyšším, který je lidskými smysly nepostřehnutelný a potýkat se s možnými problémy? Grafy s posunutou nulou se úspěšně používají pouze jako reklamní trik pro měření výkonu, kdy nové a rychlejší modely jsou takto zdůrazněny. Jinak tento článek mě docela zaujal, protože patřím do skupiny čtenářů, které se přesně týkal.
Rozdeleni na ofifialni a neoficialni verze dela sama nVidia, jeste nedavno byly na jejich strankach developer.nvidia.com ke stazeni i jeji neoficialni verze, ted tam uz tento odkaz myslim neni, ale snad jsou jeste na jejich ftpku, jinak se daji sehnat na nekterych strankach.
V článku uváděné grafy, resp. jejich měřítko, mi připadají zavádějící. Někdy to vypadá, že nejhorší má desetinový výkon oproti nejlepšímu, přitom ve skutečnosti je rozdíl třeba jen dvě procenta...
To je jen a jen kvuli tomu, aby bylo mozne postihnout male rozdily, ktere verte-neverte, napr. ve Vulpine GLmark jsou skutecne opodstatnene. Jinak uznavam, ze meritko muze byt matouci, ale na druhou stranu jsou zase popsany osy, takze vnimavy ctenar by to mel odhalit :).
Nevim, kde berete ty informace oficialni a neoficialni ovladace. Napr. ovladace 12.90 mozna nebyly oficialne na NVIDIi strankach, ale ASUS je ma jako oficialni. Mam jedno doporuceni pro vase stranky, kdyz neco poradne nevite, tak o tom radeji nepiste a nebo napiste neoverene. Mam rad presne informace a toto je v poradi dalsi nepresnost viz. vase zprava o nove karte od Matroxe.
Firma ASUS si Detonatory rada upravuje a rada jim take pridava ruzne "nadprirozene" schopnosti :). Je proto mozne, ze na svych strankach prohlasi tu ci onu radu jako oficialni. My ovsem povazujeme za oficialni pouze ty Detonatory, ktere na svych strankych uvedl jejich tvurce - nVidia.