Deus Ex: Human Revolution - výkonnostní srovnání
21.9.2011, Petr Štefek, recenze
Třetí díl kultovního dílka Deus Ex se dostal na pulty obchodů a vysloužil si ve většině herních magazínů hodnocení plné superlativů. Vizuální stránka této je pouze průměrem, ale přesto se nedá označit za nezajímavou.
Kapitoly článku:
- Deus Ex: Human Revolution - výkonnostní srovnání
- 1680x1050 4xFXAA
- 1920x1200 4xFXAA
- 1680x1050 8xFXAA
- Vliv CPU
- Závěr
Na další pokračování série Deus Ex jsme čekali několik dlouhých let a musím říct, že čekání stálo zato. Přesto, že nejsme herní magazín, tak musím hned na začátku zmínit vysoké kvality tohoto titulu. Spolu se Zaklínáčem 2 je Deus Ex: Human Revolution nejlepšími herními peckami tohoto roku. Na hratelnost těchto dvou titulů se nechytá ani tak nákladná herní nálož jakou byla Crysis 2. Bohužel totéž nelze říci o grafice hry samotné, která je spíše průměrná. Nicméně, pro vytvoření herní atmosféry zcela dostačující.
Hra sice hlásá podporu rozhraní DirectX 11, ale pravdou je, že starý Crystal engine, jehož základy najdeme více než pět let zpět, na nějaké vizuální orgie jednoduše nestačí. Máme zde tedy teselaci, ale ve hře si budete marně lámat hlavu respektive oči, kde že je výsledek vidět. Mírně vylepšený DOF asi nemá smysl zmiňovat vůbec. Berme to prostě tak, že zde máme perfektní hru v průměrném herním kabátku poplatném tomu, že hra bude svůj obchodní úspěch slavit především na konzolách, jejichž hardware má už několik křížků na plošném spoji.
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7-2600K@4.0 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel P67 a 2x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, můžete pomocí FRAPS. Bohužel hra opět nemá vestavěný benchmark, takže její testování je zase na manuálním snažení. Hra využívá FXAA antialiasingu, který si můžete nastavit na 4x až 8x level. Vzhledem k výkonu high-endových karet si můžete s přehledem dovolit nastavit kolonku FXAA na High.
Ovladače grafických karet
Testovací sestava a metodika
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7-2600K@4.0 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel P67 a 2x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7-2600K @4.0GHz |
Zákl. deska | Gigabyte GA-P67A-UD7 (LGA1156) |
Operační paměť RAM | A-DATA 2x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce 460 768 MB Asus GeForce GTX 570 1280 MB Palit GeForce GTX 550Ti 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 580 1536 MB Sapphire Radeon HD 6870 1024 MB AMD Radeon HD 6670 1024 MB Asus Radeon HD 6970 2048 MB Asus Radeon HD 6950 2048 MB Asus Radeon HD 6850 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows 7 64bit SP1 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, můžete pomocí FRAPS. Bohužel hra opět nemá vestavěný benchmark, takže její testování je zase na manuálním snažení. Hra využívá FXAA antialiasingu, který si můžete nastavit na 4x až 8x level. Vzhledem k výkonu high-endových karet si můžete s přehledem dovolit nastavit kolonku FXAA na High.
Ovladače grafických karet
- GeForce 280.26 WHQL
- Catalyst 11.8 WHQL