Dungeon Siege III: do třetice všeho nejhoršího
5.8.2011, Petr Štefek, recenze
Třetí díl série Dungeon Siege je zde a my se podíváme, zda stojí za to jej kupovat a jak si stojí v porovnání s herním hardware na platformě PC. Dungeon Siege III je hrou portovanou z herních konzol, takže nelze čekat vizuální zázraky.
Kapitoly článku:
- Dungeon Siege III: do třetice všeho nejhoršího
- Výkon grafických karet s vyhlazováním
- Vliv procesoru na výkon
- Výběr recenzí - Metacritic, Gamespot a Bonusweb
- Závěr
Dungeon Siege III je primárně hrou stvořenou pro konzole a od prvního okamžiku je znát, že PC bylo v myslích vývojářů na vedlejší koleji. Není se co divit, protože většinu zisku dnešních počítačových her tvoří příjmy konzolových verzí. Pokud je hra multiplatformní, má šanci dobré prodejní výsledky a zaplacení někdy letité práce vývojářů. No a pokud má být něco multiplatformní, musí to respektovat výkon nejslabšího článku řetězce, což jsou v tomto případě postarší konzoly Xbox 360 a PlayStation 3, které už mají na čele několik křížků a omezené hardwarové prostředky.
Vývojáři z Obsidian Entertainment vsadili na rychlost a použitelnost napříč všemi herními platformami. Nenajdeme zde tedy žádné textury ve vysokém rozlišení a žádné speciální DirectX 11 efekty.
Doba je bohužel neúprostná, a tak dobré RPG, aby člověk pohledal. Kde jsou časy skvělých her jako byly Baldur's Gate či Neverwinter Nights, které hráče bavili svou propracovaností a velmi dobrým scénářem.
Dungeon Siege III je hrou pro skalní příznivce RPG žánru, kteří odpustí hře jistou jednoduchost a prvoplánovost. Hra jako taková je příliš lineární a bohužel nedosahuje úrovně svých předchůdců, které svého času sice peckami nebyly, ale dnes je lze ocenit jako poměrně kvalitní a zábavné kousky. Dungeon Siege přišel v roce 2002 a druhý díl následoval zhruba tři roky poté v roce 2005. Na pokračování tedy fanoušci čekali dobrých 6 let (na Diablo III čekáme ještě déle).
Jako všechny věčně odkládané hry je i tato pouze průměrem, ale můžeme být šťastní, že celé dílko neskončilo tragédií jako v případě Duke Nukem Forever, které je několik týdnů po svém vydání zapomenuto a pohřbeno bez ukápnutí jediné slzy. Pojďme se ale nyní podívat, jaký počítač budete k hraní Dungeon Siege III potřebovat,
Testovací sestava a metodika
Hlavní testovací systém byl složen z přetaktovaného procesoru Intel Core i7-2600K@4.0 GHz chlazeného chladičem Scythe Ninja. Jako základ posloužila základní deska Gigabyte s čipsetem Intel P67 a 2x 2 GB paměti DDR3 1600 MHz A-DATA. Celý systém napájel zdroj Gigabyte Odin 1200 W. Ostatní komponenty (procesory a desky) jsou využity k naměření vlivu různých platforem a frekvencí na FPS.
Testovací sestava | |
Procesor | Intel Core i7-2600K @4.0GHz |
Zákl. deska | Gigabyte GA-PA67-UD7 (LGA1156) |
Operační paměť RAM | A-DATA 2x 2 GB DDR3 1600 MHz |
Zdroj | Gigabyte Odin 1200 W |
Grafické karty | Gigabyte GeForce 460 768 MB Asus GeForce GTX 570 1280 MB Palit GeForce GTX 550Ti 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 580 1536 MB Sapphire Radeon HD 6870 1024 MB Asus Radeon HD 6970 2048 MB Asus Radeon HD 6950 2048 MB Asus Radeon HD 6850 1024 MB Gigabyte GeForce GTX 470 1280 MB AMD Radeon HD 6670 Gigabyte Radeon HD 5870 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5850 1024 MB Gigabyte Radeon HD 5770 1024 MB |
Monitor | 30" LCD HP |
Operační systém | Windows 7 64bit SP1 |
Testovací sestava běžela na operačním systému Windows 7 64bit. Pokud byste rádi tuto hru benchmarkovali, můžete pomocí FRAPS. Bohužel hra opět nemá vestavěný benchmark, takže její testování je zase na manuálním snažení. Hra byla vybavena posledním patchem 1.9 a také balíkem textur ve vysokém rozlišení. Pro test jsem si zvolil boj s Mire Hulk Horror bossem, který je poměrně náročný na vizuální stránku.
Ovladače grafických karet
- GeForce 275.33 WHQL
- Catalyst 11.7 WHQL